משפט

עונשו של אלון חסן הוחמר לשישה חודשי עבודות שירות

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את  עונשו של יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד לשעבר, אלון חסן, לשישה חודשי עבודות שירות במקום 150 עבודות שירות. גזר הדין: "המדיניות העונשית הראויה אמורה לכלול מאסר בפועל"
אביחי דלאל | 
אלון חסן (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
בית המשפט העליון קיבל היום (ראשון) את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, לשישה חודשי מאסר בעבודות שירות, תוך שבית המשפט עומד על הכלל שגם בעבירות של הפרת אמונים העונש הראוי הוא עונש מאסר.
בית המשפט העליון דחה את בקשת הסנגור לבטל את הרשעתו של חסן ולהותיר את עונש שירות לתועלת הציבור שהושת עליו בבית המשפט המחוזי על כנו. כזכור, בית המשפט העליון קיבל בדצמבר 2019 את ערעור הפרקליטות על זיכויו של אלון חסן בבית המשפט המחוזי והרשיע אותו בביצוע שתי עבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, וכן בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד.
בשתי פרשות שעניינן ב"חברת דנה", אשר הייתה שייכת לשותפו לעסקים וחברו הקרוב יניב בלטר ולבן דודו דוד חסן.  לאחר שהוחזר התיק למתן גזר הדין לבית המשפט המחוזי בב"ש, השית כב' השופט עדן על אלון חסן עונש של מאסר על תנאי לתקופה של שלושה חודשים ושל"צ בהיקף של 150 שעות.
הפרקליטות עירערה בטענה שהעונש שחסן ספג במחוזי לא משדר את המסר הנדרש לצורך מאבק בעבירות של שחיתות ציבורית ולא מהווה הרתעה מפני ביצוע עבירות מהסוג הזה. 
"מקובלת עלינו עמדת המדינה כי בעבירות מסוג זה, כאשר הן מתייחסות למעשים חמורים מהסוג שבו הורשע המערער, המדיניות העונשית הראויה אמורה לכלול מאסר בפועל. ודאי שאלה הם פני הדברים ביחס לעבירות שוחד, אשר במקרה הרגיל תצדיק אף מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח" נכתב בפסק הדין של בית המשפט העליון.
עוד נכתב בפסק הדין כי: "בשינויים המחויבים, הדברים נכונים גם ביחס לעבירות מרמה והפרת אמונים חמורות מהסוג שבו הורשע המערער בפסק הדין הקודם, כפי שאלה משתקפות בדעת הרוב (השופטים הנדל ו-קרא). במעשים שבהם הורשע המערער קיימות על פי קביעות אלה 'נסיבות שהן חמורות ודורשות ענישה הולמת שהיא גם הרתעתית', זאת במיוחד בשים לב לרום מעמדו של המערער. הם מחייבים מאסר בפועל, ולו כזה הניתן לריצוי בעבודות שירות. קביעת מתחם ענישה שהרף התחתון שלו הוא עונש מאסר על תנאי בלבד, כפי שנעשה במקרה זה על ידי בית המשפט המחוזי, חורגת אפוא לקולא ממדיניות הענישה הראויה". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה