משפט

הכנסת מזהירה את YNET: נשלול מכם את התקציבים

חבר הכנסת משה אבוטבול פנה רשמית לקבוצת ידיעות אחרונות לאור הפרסום ב-ice על המודעה שמפלה אנשים שאינם עובדים בשבת לכאורה והתריע: "חברי השדולה תמשיך לפעול ולעקוב אחרי הדבר ואף נדאג לייצוג משפטי ללא תשלום עבור כל אדם שייפגע מדרישתכם"
כפיר אדר |  4
YNET ומשה אבוטבול (צילום יונתן סינדל עריכה אייס)

לאחר הפרסום ב-ice לגבי התלונה שהוגשה נגד אתר YNET אודות מודעת דרושים שהעלה שי ספיר ראש מערך הסושיאל של קבוצת ידיעות אחרונות, גם יו"ר השדולה למען השבת בכנסת חבר הכנסת מש"ס משה אבוטבול פנה לגוף התקשורת והזהיר מהשלכות הקשורות לפרסום מודעות דומות שיוצרות לכאורה אפלייה כלפי אנשים שאינם עובדים בשבת. אגב, הפוסט בינתיים הוסר מהפייסבוק של ספיר.

במכתב לאתר כתב אבוטבול על האפליה והדרה של ציבור שומרי השבת בניגוד לחוק: "קיבלתי פניית ציבור מארגון זכויות האדם בצלמו בו הם מלינים על מודעת דרושים שלכם אשר מופיע בו באופן מפורש שכחלק מתנאי העבודה ישנה חובה לבוא ולעבוד גם בסופי שבוע ובחגים – תנאי אשר מדיר את כלל הציבור הדתי והמסורתי שומרי שבת. יתרה מכך וחמור מכך, דבר זה יכול לגרום לחץ על אדם שמעוניין בשמירת שבת אך זקוק לפרנסה להפסיק את מנוחת השבת עם משפחתו במטרה לעבוד אצלכם".
"חוק שוויון הזדמנויות בעבודה סעיף 2 א קובע: "לא יפלה מעסיק בין עובדיו או בין דורשי עבודה מחמת מינם, נטייתם המינית, מעמדם האישי, הריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ- גופית, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, מקום מגוריהם, השקפתם, מפלגתם או שירותם במילואים, קריאתם לשירות מילואים או שירותם הצפוי בשירות מילואים כהגדרתו בחוק שירות ביטחון, לרבות מחמת תדירותו או משכו, כמשמעותו בחוק שירות בטחון, הצפוי להם, בכל אחד מאלה".
"בנוסף איסור אפליה מפורט וברור "ברחל ביתך הקטנה" מופיע בלשון חוק שעות עבודה ומנוחה סעיפים 9 ג וכן סעיף 9 ד אשר קובעים מפורשות: 'לא יסרב הזקוק לעובד לקבל אדם לעבודה בשל כך בלבד שהוא הודיע עם קבלתו לעבודה שאינו מסכים לעבוד בימי המנוחה השבועית, ולא ידרוש ממנו לתת התחייבות לעבוד בימי המנוחה השבועית כתנאי לקבלתו לעבודה'. מצער ומאכזב שגוף תקשורת כה גדול ומרכזי בישראל בוחר הן לצפצף על החוק והן להדיר ולפגוע בציבור כה גדול, והדבר אף מאכזב שבעתיים שכן כלי תקשורת ובוודאי כלי תקשורת מרכזי כמוכם אמור לייצג ולהשמיע קולות שונים ומגוונים דבר שכמובן לא יכול לקרות כעת שכן הציבור הדתי והמסורתי נזרק מחוץ לשערי המערכת".
אני דורש מכם לשנות מידית את מודעת הדרושים ולכתוב אותה מחדש כדרישת החוק בלי להפלות ולהדיר אף חלק מהאוכלוסייה בישראל. כמו כן אני מודיע לכם שהשדולה בראשותי יחד עם כל הח"כים חברי השדולה תמשיך לפעול ולעקוב אחרי הדבר ואף נדאג לייצוג משפטי ללא תשלום עבור כל אדם שייפגע מדרישתכם. אני שולח מכתב זה גם לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במטרה שאף הם יעקבו אחרי הפרת החוק שביצעתם וככל שתעמדו במרייכם אף הם ילחמו בכם".


לסיום הזהיר: "בנוסף אדגיש ככל שתחליטו להמשיך בהפרת החוק אפעל למניעת כל פרסום ממשלתי אצלכם באתר. לא ייתכן שמדינת ישראל תממן גוף שעובר על החוק ומדיר אוכלוסיות רבות. אודה לתשובתכם בהקדם האפשרי". 

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צביעות
    כבשה אבודה 04/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדהים.. להפריע לעובד לבלות עם משפחתו... תוהה למה בית מלון כשר (!!) שפועל במסגרת החוק העמיד לי תנאי לעבודה- ללא שבתות לא תעבדי. אז למה לעורכי תוכן זה אפליה וכל אלו שמשרתים קהל דתי בשבת זה לא
    סגור
  • 1.
    מה השלב הבא? תתבעו מכוני ליווי כי אין מזוזה בדלת?
    גיא זמר 04/2021/22
    הגב לתגובה זו
    20 5
    אחרי זה מתפלאים למה השנאה לחרדים עולה. כאילו לא הספיק ההתנהלות המופקרת של הסקטור הזה ומנהיגיו בקורונה.
    סגור
  • יש לכבד את החוק
    a.a 04/2021/23
    הגב לתגובה זו
    3 7
    גיא זמר תענה לעניין.את הרגשות והמצפון תשים בצד.החוק מנוסח בצורה מפורשת בצורה מפורשת לכל בר דעת.
    סגור
  • מה הבעיה בניסוח של המודעה????
    אאא 04/2021/23
    הגב לתגובה זו
    12 2
    זה גוף תקשורת שעובד גם בסופי שבוע ובחגים, וכל מי שעובד בתקשורת יודע שהדבר מצריך תורנויות מדיי פעם. מי ששומר שבת, שלא יגיש מועמדות לתפקיד כזה. איומי סרק של חרדים חצופים!
    סגור