משפט

11 חודשי מאסר בפועל הוטלו על מנהל חברה למכירת חומרי בנייה שהורשע באי הגשת 5 דוחות של החברה ושלו

אנואר אל צאנע הורשע באי הגשת 5 דוחות של החברה ושלו וגם נקנס בסכום של 25 אלף שקל. עד למועד מתן גזר הדין, הוא לא הסיר את המחדלים
כפיר אדר | 
בית משפט (צילום Magma Images)
11 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 25,000 שקל נגזרו על מנהל חברה למכירת חומרי בנייה בגין חמש עבירות של אי הגשת דוחות על הכנסותיו האישיות והכנסות החברה בניהולו. התיק נוהל על-ידי עו"ד חנה בן פורת מהמחלקה המשפטית חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים.
על-פי כתב האישום, אנואר אל צאנע, תושב רמלה, המנהל הפעיל של חברת "איילון מסחר ושירותי בניה בע"מ" נמנע בשנים 2012-2014 מהגשת 5 דוחות (2 דוחות של החברה ו-3 דוחות שלו). יתר-על-כן, עד למועד מתן גזר הדין, הוא לא הסיר את המחדלים.
שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה קבע בגזר הדין כי "קיימת חובה סטטוטורית של נאשמת 1 להגיש את הדו"חות לרשות המסים וגם חובה סטטוטורית של הנאשם 2 לדאוג להגשתם .. יתר על כן, הלכה פסוקה היא שעבירות מס שיש בהן יסוד של אי דיווח הן עבירות נמשכות. לכן כל עוד לא הוגש הדו"ח כפי שנדרש על-פי דין ועל-פי הנהלים המקובלים אצל רשות המסים, העבירה של אי הגשת דו"ח במועד ממשיכה להתקיים יום אחרי יום, ללא הפסקה, עד שהדו"ח יוגש כפי שנדרש על-פי דין"
בשל חומרת העבירות, הוטלו על הנאשם 11 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 25,000 שקל, וכן 4 חודשי מאסר על תנאי והתחייבות בסך 5,000 שקל שלא לעבור עבירות מסוג עוון או פשע בפקודת מס הכנסה. על החברה, שאינה פעילה עוד, הוטל קנס כספי סמלי בסך 100 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה