משפט

האלמנה העשירה? דיסני וסקארלט ג'והנסון הגיעו לפשרה

ענקית הבידור וכוכבת הסרט "האלמנה השחורה", שתבעה את האולפן על כך שפגע לכאורה בהכנסותיה מהסרט, הודיעו כי המחלוקת יושבה והשחקנית תמשיך לככב בסרטי דיסני
מערכת ice | 
סקארלט ג'והנסון (צילום נוביקוב יבגני אלכסנדרוביץ' / ויקימדיה)
השחקנית סקארלט ג'והנסון וענקית הבידור דיסני הגיעו אתמול להסכם פשרה בתביעה שהגישה הכוכבת נגד החברה בטענה כי פגעה בהכנסותיה מהסרט "האלמנה השחורה", כך מדווח הניו-יורק טיימס. הצדדים לא פירטו מה כולל ההסכם, אך נראה כי הוא השביע את רצונם של שני הצדדים, שכן הם הדגישו כי ימשיכו לעבוד יחד.
"אני שמחה שפתרנו את חילוקי הדעות", אמרה ג'והנסון. "אני גאה מאוד בעבודה שעשינו יחד במשך השנים, ונהניתי מאוד ממערכת היחסים היצירתית שלי עם הצוות. אני מצפה להמשך שיתוף הפעולה שלנו בשנים הבאות".
אלן ברגמן, נשיא אולפני סידני, אמר כי הוא "מצפה לעבודה משותפת על מספר פרויקטים עתידיים, כולל 'מגדל האימה' של דיסני" – סרט המבוסס על מתקן מהלונה-פארק של החברה.
כזכור, לפני כחודשיים הגישה הכוכבת תביעה נגד החברה, לפיה בחירתה של דיסני להוציא את הסרט "האלמנה השחורה" לקולנוע ולשירות הסטרימינג שלה, "דיסני+", במקביל, פגעה בהכנסותיה והיוותה פגיעה בחוזה שלה. החוזה המדובר העניק לשחקנית שכר בסיס של כ-20 מיליון דולר על הופעתה בסרט, לצד אחוז מסוים מהכנסות מכירות הכרטיסים בקולנוע – אלא שהוצאתו לסטרימינג ככל הנראה פגעה במכירות הכרטיסים: למרות נתוני פתיחה מרשימים של 158 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון בבתי הקולנוע, שמהווים את שיא ההכנסות לסרט חדש מאז תחילת מגפת הקורונה, בהמשך הצטמצמו מכירות הכרטיסים באופן דרמטי ובסך המכירות הכולל בקולנועים עד כה הוא עומד על 379 מיליון דולר – הנתון הנמוך ביותר לסרט מהיקום של מארוול מאז "איירון מן" ב-2008. זאת לעומת סרטים אחרים של החברה שלמרות שהתחילו מנתונים נמוכים יותר פרצו כבר את מחסום מיליארד הדולרים במכירות כרטיסים.
לפי סוכניה של ג'והנסון, הסיבה להבדל הזה הוא בחירתה של דיסני לשחרר דווקא את "האלמנה השחורה" לשירות הזרמת הסרטים שלה במקביל לקולנוע, מה שאיפשר לרבים לצפות בו מביתם – והם אכן עשו זאת, כפי שהעידו הכנסות של 60 מיליון דולר ממכירת גישה לסרט בסוף השבוע הראשון שלו בשירות, המייצגים שני מיליון צפיות בסרט בבתים, או לפחות ארבעה מיליון צופים, בהנחה שבממוצע כל אדם ששוכר את הסרט צופה בו עם עוד אדם אחד לפחות.
בינתיים, לפי דיווחים החלו בדיסני לחתום על חוזים חדשים עם שחקנים ושחקניות, העונים על טענתה של ג'והנסון כי הכנסתה כשחקנית נפגעת מהעובדה שמהכנסות הסטרימינג החוזה לא מעניק לה אחוזים. כך, למשל, דווח כי אמה סטון, כוכבת "קרואלה" ששוחרר באותו אופן, מקבלת אחוזים גם על רכישות הסרט ב"דיסני+".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה