משפט

למה סקארלט ג'והנסון תובעת את דיסני?

השחקנית לא מרוצה מהכנסות השיא שקיבל הסרט החדש שלה, "האלמנה השחורה", ומהאופן בו הצליחה דיסני להפוך אותו לאחד הלהיטים הגדולים של היציאה מהקורונה
יאיר מור | 
סקארלט ג'והנסון (צילום Gage Skidmore / flickr)
כוכבת הסרט "האלמנה השחורה", סקארלט ג'והנסון, הגישה אתמול בבית משפט בלוס אנג'לס תביעה נגד דיסני, ענקית הבידור שהפיקה את הסרט, בטענה להפרת תנאי החוזה שלה, כך מדווח הוול-סטריט ג'ורנל.
לטענת ג'והנסון, דיסני הפרה את ההסכם איתה על ידי כך ששחררה את הסרט לצפייה בשירות הזרמת הווידאו שלה, "דיסני+", במקביל להתחלת ההקרנה בבתי הקולנוע. הסיבה לכעס של ג'והנסון היא שכמו רוב השחקנים הראשיים, החוזה שלה לתפקיד גיבורת העל מהיקום של מארוול כולל, מלבד סכום קבוע מראש, גם אחוזים מרווחי ההקרנות בקולנוע – והבחירה של החברה לשחרר את הסרט במקביל ל"דיסני+" צפויה לאפשר לרבים לצפות בו בבית וכך ליהנות ממנו בלי שג'והנסון תרוויח מכך את חלקה.
"דיסני הניעה בכוונה תחילה את הפרת ההסכם של מארוול, ללא הצדקה, כדי למנוע מגברת גוהנסון לממש את מלוא הרווחים (האפשריים) מההסכם שלה עם מארוול", נכתב בתביעה. אמרגניה טענו כי כאשר שמעו שהסרט יעלה ל"דיסני+" במקביל לעלייה לאקרנים הם ניסו לנהל מו"מ מחודש על החוזה שלה, אך החברה לא הגיבה לניסיונות.
דובר דיסני מסר בתגובה כי התביעה חסרת שחר, והוסיף כי היא "עצובה ומצערת במיוחד בהתעלמות הבוטה שלה מההשפעות העולמיות המזוויעות והמתמשכות של מגיפת הקורונה". הוא גם ציין כי ג'והנסון כבר הרוויחה 20 מיליון דולר מהסרט הזה, ועוד תרוויח עליו הרבה יותר.
למרות השחרור של הסרט לשירות הזרמת הווידאו במקביל לבתי הקולנוע, הוא נחל הצלחה גם באחרונים, והכניס בהם בסוף השבוע הראשון שלו 158 מיליון דולר – ההכנסות הגבוהות ביותר לסרט קולנוע בסוף השבוע הראשון שלו מאז תחילת המגיפה. בשירות דיסני+ הוא הכניס 60 מיליון דולרים נוספים. מצד שני, ההכנסות המצטברות שלו עד כה הן עדיין הנמוכות ביותר לסרט כלשהוא מהיקום של מארוול, וכפי שדיווחנו בשבוע שעבר, ההחלטה להעלות את הסרט לסטרימינג במקביל לבתי הקולנוע זירזה גם את ההגעה שלו לפיראטים, שנהנים ממנו בלי לשלם כלל והשחקנית יכולה לטעון כי מדובר בקהל פוטנציאלי נוסף בבתי הקולנוע שכבר לא יגיע והיא לא תרוויח עליו כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה