משפט

תביעה נגד שיבא: נהרג לאחר שמטופל אחר נשכב עליו

מכתב דרישה לקראת תביעה נגד ביה"ח שיבא: מטופל כבד גוף נשכב על מטופל אחר במחלקה הפנימית וגרם להתדרדרות במצבו עד למותו. האירוע תועד. ילדיו של המנוח דורשים מיליונים.

מערכת ice | 
שיבא תל השומר (צילום פלאש 90)
הפרשה המזעזעת, בה מטופל כבד גוף נשכב על מטופל אחר, מתוארת במכתב דרישה לפני תביעה, שנשלחה ע"י עוה"ד דוד פייל, ומיכל תמם-פרישמן ל'ענבל חברה לביטוח', המבטחת את בית החולים 'שיבא תל השומר'. המנוח (82), כך נטען, עבר ניתוח להחלפת מפרק ברך ימין בבית החולים 'שיבא תל השומר'. לאחר הניתוח, שוחרר המנוח לביתו, חרף ערכי לחץ דם גבוהים ביותר.
לטענת עוה"ד פייל ותמם-פרישמן, תוצאות השחרור לא איחרו לבוא, כשהמנוח הובהל לבי"ח אסותא אשדוד לאחר שלקה באירוע מוחי, עם ערכי לחץ דם גבוהים ובלתי מאוזנים חרף נטילת טיפול תרופתי ומשם הועבר להמשך טיפול בבית החולים 'שיבא'. על פי מכתב ההתראה, בשל עומס של חולים מורכבים ביחידת השבץ ב'שיבא', אושפז המנוח במחלקה הפנימית של בית החולים. בחלוף הימים השתפר מצבו בהדרגה, והוא שב לדבר מעט, לבצע פקודות פשוטות ולהפעיל את גפיו.
לדברי עוה"ד פייל ותמם-פרישמן, מצבו היה ממשיך להשתפר, אלמלא אירוע תקיפה ביזארי, שאירע, כך נטען, כחודש לאחר תחילת אשפוזו במחלקה הפנימית. לטענת עוה"ד, בנו של המנוח, שלא מש ממיטתו בכל אותה תקופה, יצא מהחדר שבו מאושפז אביו, כדי לשוחח עם הרופא המטפל, וחזר לאחר כחצי שעה בלבד, ואז מצא, לתדהמתו, אדם זר וכבד גוף שרוע על אביו, כשהוא לבוש בחיתול בלבד.
הבן, כך נטען, הזעיק את הצוות הרפואי, ותיעד את האירוע בטלפון שלו, אך לדבריו, הצוות התמהמה להגיע, וכשכבר הגיע, פעל בעצלתיים. בתחילה, טוען הבן, ניסה הצוות לשכנע את האיש הזר לרדת מהמנוח בדיבורים, אולם ניסיון זה כשל, ו"הפארסה תמה רק לאחר שהבן הצליח לשכנע את הצוות להפעיל כוח" דברי עו"ד פייל ותמם-פרישמן. לדבריהם, בנו של המנוח הגיש תלונה במשטרה על תקיפה, אלא שהדבר כבר לא הועיל למצבו של אביו, שרק התדרדר והלך מאותו אירוע. לאב המנוח הוחדרה זונדה בשל קשיי בליעה, הוא פיתח פצעי לחץ חמורים וכן פקקת ורידים עמוקה, ובהמשך הועבר למוסד שיקומי, שם נפטר.
 
"אין ספק כי הטיפול שניתן למנוח היה רצוף כשלים", כותבים עוה"ד פייל ותמם-פרישמן במכתבם. לטענתם, ההחלטה לשחרר את המנוח לביתו לאחר הניתוח, כאשר ברור היה כי הוא סובל מיתר לחץ דם הייתה "התנהלות רשלנית ולא מקצועית בעליל". אולם לדבריהם, "הקש ששבר את גב הגמל היה, ללא ספק, אירוע התקיפה, שהתאפשר רק בשל ההתנהלות הרשלנית של צוות בית החולים 'שיבא'". עוד הם טוענים, שגם ניהול הסיטואציה הביזארית, לאחר שכבר התרחשה, "לא היה מיטבי בלשון המעטה".
בשל כל המתואר, דורשים עוה"ד פייל ותמם-פרישמן במכתבם, כי 'ענבל חברה לביטוח', המבטחת את ביה"ח 'שיבא', תפצה את שאיריו של המנוח ב-1.5 מיליון שקלים (סכום הנמוך מנזקם האמיתי, לצורך פשרה), ולא ייפתחו נגדה בהליכים משפטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה