משפט

טבע חתמה על הסכם פשרה ראשון בתביעת הענק בארה"ב

טבע תשלם לטקסס 150 מיליון דולר על פני פרק זמן של 15 שנים ותספק את התרופה הגנרית מצילת החיים שהשיקה לאחרונה, בשווי של 75 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים "החברה תמשיך להגן על עצמה בביהמ"ש במדינות בהן לא הגענו לתנאי הסכם פשרה"
מערכת ice | 
קאר שולץ, מנכ"ל חברת טבע (צילום פלאש 90, סיון פרג')
טבע ארה"ב, חברת בת של טבע תעשיות פרמצבטיות בע''מ הודיעה כי החברה הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת טקסס בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה. זהו הסכם הפשרה הראשון והמשמעותי שטבע חותמת עליו לאחר שבמשך תקופה סירבה להסכמי פשרה בסדר גודל משמעותי.
כזכור, חברת טבע נתבעה כי מכרה משככי כאבים ממכרים מבלי להזהיר את המשתמשים בצורה ניאותה ואף עודדה שימשו בתרופות אלו למרות שידעה שהן ממכרות ואף גובים את חייהם של המטופלים. טבע הינה חלק מתעשיית התרופות שנתבעה בפרשה הזו שגבתה את חייהם של מאות אלפי אמריקאים.
רק בחודש האחרון נחתם מזכר הבנות עם היצרניות והמפיצות הגדולות של משככי הכאבים - אופיואידים, שכלל הסדר של לא פחות מ-3,500 תביעות. ההסדר האחרון היה עם נציגי 574 שבטים בארה"ב עם חברת ג'ונסון אנד גו'נסון והמפיצות הגדולות באמריקה. ההסדר כלל תשלום ענק של 665 מיליון דולר.
טבע העדיפה אספקת התרופה הגנרית מצילת החיים על פני תקופה ארוכה והסדר גלובאלי, על פני תשלום, וכך גם ההסדר הראשון שהגיע עם מדינת טקסס. על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם לטקסס 150 מיליון דולר על פני פרק זמן של 15 שנים ותספק את התרופה הגנרית Narcan (naloxone hydrochloride nasal spray) מצילת החיים שטבע השיקה לאחרונה, בשווי של 75 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.
"הרחבת הגישה לתרופות מצילות חיים היא בליבת המשימה של טבע. התובע הכללי של מדינת טקסס נוקט בצעדים לטיפול במגפת האופיואידים במדינה על ידי משא ומתן על הסדר הכולל תרופות קריטיות כחלק מהפתרון", אמר קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע. "בעוד שההסדר אינו כולל הודאה בעוולה מצד טבע או מי משלוחותיה, האינטרס של טבע היה ונותר לשים את המקרים הללו מאחורינו ולהמשיך להתמקד במטופלים שאנו משרתים מדי יום".
על פי הודעת טבע: Naloxone היא תרופה מצילת חיים שיכולה לגרום להיפוך מנת יתר מאופיואידים. בדצמבר 2021, טבע השיקה את הגרסה הגנרית הראשונה של תרופה קריטית זו וכללה אותה כחלק מהניסיון המתמשך של החברה להגיע להסדר כלל-מדינתי בארה"ב או מול מדינות מסוימות, כמו ההסדר שהוכרז עליו היום.
עוד הוסיפו בטבע: החברה תמשיך להגן על עצמה בבית המשפט במדינות שבהן לא הגענו לתנאי הסכם פשרה. טבע מאמינה שההסדר היום עם מדינת טקסס מהווה צעד קריטי לעבר השגת טיפולים מצילי חיים לאנשים הסובלים מהתמכרות לאופיואידים.
תגיות טבע
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה