משפט

הרוויח מיליוני שקלים על חשבון רשות המיסים, כיצד פעל?

הרשות מודיעה על תפיסה של עוד מקרה של עבירות מס חמורות בהן העלמת מיסים בהיקף של מיליוני שקלים. נגד מבצע העברות החלה חקירה שחושפת את שיטת העלמת ההכנסות המתוחכמת
מערכת ice | 
מסחר הדולר והשקל (צילום vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט)
רשות המיסים פרסמה אתמול העלמת מס חמורה בגובה של מיליוני שקלים, באמצעות דיווח הכנסות כוזב ושיטות חילוף כספים כדי להעלים הכנסות מעיני הרשות. את העבירות האלה מייחסת הרשות לבעלים של אתר אינטרנט למכירת מוצרי אלקטרוניקה, שביצע אותן במשך חמש שנים.
הבעלים של אתר המכירות למוצרי חשמל באינטרנט נעצר בחשד לעבירות שנחשד בהן וכוללות בין היתר הכנסות ורישומים כוזבים בספרי העסק בשנים 2015 – 2020, בהיקף של כ-4 מיליון שקלים.
במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף מטה המודיעין בתל-אביב ופקיד שומה רמלה עלה חשד כי מקמל אינו מדווח על מלוא הכנסותיו. בעקבות החשד, נפתחה חקירה גלויה ובמהלכה אף נערכו חיפושים ונתפסו, באמצעות צו בית משפט, מסמכים של מקמל וגם מסמכים אצל מייצגיו מול רשות המסים.
 
כמפורט בבקשה, מקמל הקים בשנת 2014 אתר אינטרנט שדרכו מכר מכשירים חשמליים ומוצרי אלקטרוניקה לישראלים, בעיקר כאלה שנרכשו באתר אמזון באנגליה. על מנת להפחית את חבות המס בתיקו, לא דיווח מקמל על מלוא המכירות שבוצעו דרך האתר ולא הוציא חשבונית על מלוא הסכומים ששולמו לו. בנוסף, עולה החשד כי מקמל פעל להעברת מיליוני שקלים לחשבון בנק מחוץ למדינה, באמצעות חלפן כספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה