משפט

גיא לרר רושם ניצחון: "איזו הקלה, טיפת צדק"

שמונה שנים אחרי התביעה של בן אופק נגד הצינור וגיא לרר, בית המשפט דחה את התביעה וחייב את בעלי איקיוטק בתשלום הוצאות משפט
מערכת ice |  9
גיא לרר (צילום מסך רשת 13)
מגיש התוכנית 'הצינור' ברשת 13, גיא לרר, דיווח כי נדחתה התביעה של בן אופק נגד התוכנית. התביעה על סך 3 מיליון שקל הוגשה לראשונה בסוף שנת 2014, ואתמול (שלישי) נדחתה סופית על ידי בית המשפט.
למי שהספיק לשכוח, מדובר בסיפור שכונה "פרשת איקיוטק", בה חברת "איקיוטק" בבעלותו של איש העסקים בן אופק, דרשה תשלום מאלפי אזרחים על שירותי תוכן משנים קודמות, יחד עם חברות נוספות שקשורות אליה.
 
החברה התחייבה לספק שירות של הזמנות למבחני בד במסרונים וכן שירותים שונים להכנה ולהצגה. במאי 2013, לאחר ארבע שנים שבהן התנהלה תובענה ייצוגית, קיבלה איקיוטק פסק דין לטובתה, אשר קבע כי הלקוחות שנרשמו לשירותיה, לרבות קטינים, נרשמו באופן תקין וחוקי, בהתאם להנחיות משרד התקשורת באותה עת. בית המשפט איפשר לאיקיוטק להגיש תביעות חוב כנגד מי שלא שילמו בעבור שירותי התוכן של החברה.
 
מסע הגבייה גרר מחאה אלימה במסגרתה הוצאו צווי הרחקה לראשי קבוצת המאבק, וכן גרר דיון ציבורי נרחב בו הדעות נחלקו בין המצדדים בזכותה של החברה לגבות חובות המגיעים לה ע"פ דין, לבין המצדדים בחייבים שהופתעו לגלות על החוב שתפח עם השנים בשל הדיון במסגרת התביעה הייצוגית שבה זכתה איקיוטק. החברה פתחה בהליכי גביה רבים (בעזרתם של עורכי דין) נגד אנשים שונים עבור אי תשלום על שירותים. במקרים רבים האנשים שילמו. אולם במקרים רבים אחרים אנשים התלוננו על כך שהתשלומים שנגבו מהם היו מוגזמים או אף שגויים. בפברואר 2021 הוגש כתב אישום נגד בן אופק. אופק הואשם בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה.
 
בספטמבר 2014 שודרה סדרת כתבות בתוכנית צינור לילה בערוץ 10. בעקבות שידור הסדרה הגיש מנכ"ל איקיוטק תביעה נגד ערוץ 10 וכן נגד מנחה התוכנית גיא לרר באופן אישי בסכום של שלושה מיליון שקלים בגין הוצאת לשון הרע. אתמול, כאמור, נדחתה התביעה באופן סופי, וגיא לרר ברך בחשבון הטוויטר שלו: "איזו בשורה, איזו הקלה. הנוכל שהוציא דרישות תשלום מפוברקות למאות אלפים, היה אומר לי, מדושן: אתה עוד תשלם. היום נקבע שהוא זה שישלם לנו, הוצאות, 75 אלף שקלים. טיפת צדק."
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    גיא לרר
    רפי 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבורך.חבל שלא מכניסים אותו לכלא
    סגור
  • 6.
    ישראל גן עדן לנוכלים, חופשיים ותובעים עיתונאים
    אין גבול 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה היה לנו? מישהו מקים חברת הפקות פיקטיבית, מספק שירותים לא קיימים, מקבל כשרות מבית משפט, תובע את הקורבנות שלו, מרוויח מאות אלפי שקלים. משדרים עליו תחקיר, תובע גם את העיתונאים. המשפט נמשך 7 שנים ובסוף מקבל קנס מגוחך. משתלם להיות פושע .
    סגור
  • 5.
    אוקיי, קיבל קנס של 75 אלף שקל
    ירון 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל למה הוא לא בבית סוהר???
    סגור
  • 4.
    הנוכלים האלה חייבים בעונשים מחמירים ביותר. (ל"ת)
    נעמה 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    שופט שפט נכון? כנראה היה על כדורים (ל"ת)
    ואלה 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • אל תשפוט לפני שקראת את פסק הדין (ל"ת)
    גם 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בדיחה רעה
    בית המשפט בישראל 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין מילים שיתארו את החרפה שנראית ככה: באיחור של 8 שנים. למה? ככה
    סגור
  • 2.
    הזיה
    יחיאל 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה לקח לבית המשפט כמעט 10 שנים נגד האיש שהוליך שולל קטינים וילדים,והאם היתרון לכל אותם נוכלים כדי להשתיק ולהרתיע הוא תביעת ענק בלתי הגיוני,מי מגן על חסרי הישע מפני זאבים תאבי בצע שכמותם?
    סגור
  • 1.
    לא ייאמן כמה חוצפה יש לנוכלים בישראל (ל"ת)
    אוריה 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור