משפט

אריה דרעי חוזר? חוק דרעי 2 אושר לקריאה ראשונה

הצעת החוק "חוק דרעי 2" צפויה לעבור ברוב מספק וכך ההערכה גם לגבי הקריאות הבאות עד לאישורו המוחלט של החוק שיסלול את חזרתו של דרעי לשולחן הממשלה
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו ואריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הוועדה המיוחדת אישרה את חוק דרעי 2 לקריאה ראשונה והוא מתוכנן לעלות במהלך היום להצבעה במליאת הכנסת. לפי הצעת החוק בג"צ לא יוכל להתערב במינויים של שרים מכל עילה שהיא.
הוועדה המיוחדת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק דרעי 2 – החוק שיימנע מבג"צ להתערב במינוים של שרים בממשלה. בראש הוועדה המיוחדת עומד יו"ר הקואליציה אופיר כץ, ובהצבעה תמכו 9 ח"כים מול 6 ח"כים שהצביעו נגד. ההצעה מתוכננת להגיע במהלך היום למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה. 
על פי הצעת החוק לתיקון ביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינוי: בית המשפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא יהיה מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע המחוקק. באמצעות החוק מבקש דרעי לעקוף את פסיקת בג"צ שקבעה כי "לא סביר" למנות לשר מי שנאשם בפלילים, או שהורשע בעבירה – כפי שנעשה לדרעי לפני מספר חודשים.
הצעת החוק צפויה לעבור ברוב מספק וכך ההערכה גם לגבי הקריאות הבאות עד לאישורו המוחלט של החוק שיסלול את חזרתו של דרעי לשולחן הממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מזל טוב
    אהרון אח של משה 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה.
    סגור