משפט

אחרי התביעה נגד נטפליקס: גם סטרים איי.אל מסתבכת

ביום חמישי האחרון, הגישה חברת אשכולות, החברה לזכויות מבצעים של אמני ישראל, תביעה נגד חברת סטרים איי.אל תקשורת בע״מ ונגד חברת stream il inc האמריקאית, המצויות בבעלותה של משפחת אדרי, ומפעילות את אתר האינטרנט Screen IL
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום shutterstock)
לאחר שבחודש אפריל האחרון הגישה תביעה נגד ענקית הסטרימינג נטפליקס, כעת יוצאת אשכולות למאבק נוסף לגביית תמלוגים עבור האמנים המבצעים ממפעילות האתר שכתובתו screenil.com, אשר מציע לישראלים המתגוררים בחו"ל או המצויים בחופשה בחו"ל לרכוש מנוי לצפייה בתכנים ישראלים.
בכתב התביעה, אשר הוגש באמצעות עורכי הדין אייל נחשון, אבינדב פרויס ונעמה בן ארוש משה ממשרד ברנע ג׳פה לנדה ושות׳, וכן באמצעות עורך הדין ברק בר שלום, טוענת אשכולות כי אתר Screen IL מאפשר למנויים בתשלום צפייה בשלל תכנים ישראלים – ב-LIVE, בCATCH UP וב-VOD, וכי תכנים אלה כוללים ביצועים מוגנים בהתאם לחוק זכויות מבצעים, אך נעשה בהם שימוש מבלי שהאתר קיבל את הסכמתם של האמנים ומבלי שמשולמים להם תמלוגים עבור השימוש. בכך מפר האתר זכויות מבצעים באופן סיטונאי ונרחב ולמעשה מבסס את פעילותו על הפרה זו.
 
לטענת אשכולות, אתר Screen IL הוקם בתמיכת ארגון זיר"ה, על מנת להילחם באתר "סדרות" הפיראטי. אלא שכעת נטען כי גם אתר Screen IL מפר זכויות ולא משלם תמלוגים לאמנים המבצעים. האתר - המיועד לישראלים, פועל לפי הדין הישראלי (כך גם צוין בתנאי השימוש בו), מנוהל על-ידי חברה ישראלית שמשרדיה בישראל, כולל תכנים ישראליים - וחרף זאת טוען כי החוק הישראלי לא חל עליו.

זליג רבינוביץ׳ מנכ״ל משותף אשכולות. צילום: ליה יפה
על כן, עתרה אשכולות בתביעתה לצו מניעה קבוע אשר יאסור על סטרים שימוש בכל דרך בביצועים המוגנים ללא הסכמת אשכולות, וכן לפיצוי בגובה מיליון ש״ח בגין עשרות ומאות הפרות מתועדות.  סטרים, המיוצגת על-ידי עו"ד שמוליק קסוטו, צפויה להגיש כתב הגנה בחודש פברואר 2024.
זליג רבינוביץ׳ מנכ״ל משותף אשכולות: התביעה היא חלק משורת צעדים בהם  אשכולות נוקטת למען האמנים המבצעים בישראל. פרנסתם וזכויותיהם אינם הפקר ואנחנו נחושים לתבוע את זכויותיהם וסומכים על בתי המשפט שיעמדו לצידם כנגד בעלי ההון הגוזלים מהאמנים את המגיע להם על פי חוק, כפי שנהוג ומקובל ברחבי העולם״".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה