השוק

עסקת ענק: יוניון רוכשת את חלקה של תעבורה בתחנת הכוח אשכול

הסגה סביב תחנת הכוח אשכול נמשכת והשותפות בתחנת הכוח עוברת כעץ שינויים גדולים; תעבורה מוכרת חלקה בתחנת הכוח הגדולה לשותפה יוניון בעסקת ענק של מאות מיליוני שקלים
ניצן כהן | 
תחנת הכוח אשכול (צילום ויקיפדיה/עמוס מרון)
קבוצת יוניון  מגדילה את אחזקותיה בתחנת אשכול ותרכוש את אחזקותיה של קבוצת תעבורה. כחלק מכך, תרכוש החברה את מניותיה של תעבורה תמורת ערכן הנקוב ותחזיק ב-20% בתחנת אשכול. יתרת אחזקות קבוצת תעבורה (5%) בחברת אשכול יועברו לדליה  או לבעלי מניות בדליה. כך עולה מדיווח של החברה.
נזכיר כי אשכול אנרגיות, המוחזקת כיום על ידי חברת דליה אנרגיות (75%) ותעבורה (25%),  זכתה במכרז לרכישת אתר אשכול מחברת החשמל בתמורה לכ-9 מיליארד שקל.
 
עובד דבי, מנכ"ל דליה חברות אנרגיה: "הגדלת אחזקותיה של קבוצת יוניון בתחנת אשכול הינה הבעת אמון גדולה בקבוצת דליה ובסינרגיות הקיימות בקבוצה בכלל ובעסקה לרכישת תחנת אשכול בפרט. הבעת אמון זו מקבלת משנה תוקף בתקופה מורכבת זו של המשק הישראלי ומעידה על האמון ושיתוף הפעולה הפורה ביותר בין דליה לקבוצת יוניון ובהתאם אנו שמחים על הגדלת חלקה של יוניון בקבוצת דליה בכלל ובתחנת אשכול בפרט.
"העסקה לרכישת תחנת אשכול תחזק את מעמדה של דליה אנרגיות כיצרן חשמל פרטי משמעותי  במשק החשמל בישראל. כושר ייצור זה בסך 2,472 מגה מורכב מתחנת הכוח באתר צפית בהספק 912 מגה וואט, ומתחנת הכוח אשכול  בעלת כושר ייצור של 1,560 מגה וואט, כלומר כ- 13% מההספק הקיים במשק".   
מקבוצת יוניון נמסר:" קבוצת יוניון רואה בכניסתה הישירה לאחזקות באשכול הבעת אמון בהנהלת דליה ובמשק הישראלי בכללותו.  בימים קשים אלו יוניון רוצה להדגיש את אמונתה ומחוייבותה לישראל ולכלכלתה. יוניון בטוחה כי קבוצת דליה תהיה השחקן המוביל במשק האנרגיה בישראל בעשורים הבאים, ונעשה מה שביכולתנו להמשיך ולתמוך בצמיחתה ושגשוגה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה