השוק

דליה אנרגיה בבעיה? תעבורה תצא מעסקת הרכישה של אשכול

אחרי ההצעה המפתיעה במכרז והזכייה, מסתמן כי תעבורה תצא מהעסקה בשיתוף דליה אנרגיה לרכישת תחנת הכוח אשכול. דליה אנרגיה תידרש לגייס מיליארדים כדי לממן את הרכישה עד סוף השנה הנוכחית
מערכת ice | 
תחנת כוח אשכול (צילום עמוס מרון)
לאחרונה נודע כי דליה אנרגיה, בשיתוף תעבורה, זכו במכרז לרכישת תחנת הכוח אשכול עם הצעה מפתיעה במיוחד של 12 מיליארד שקל. עם זאת, היום (ראשון) נודע כי תעבורה בחרה לצאת מהעסקה ועשתה זאת בעזרת סעיף בהסכם מול דליה, כך על פי כלכליסט. 
אם כן, כעת דליה אנרגיה תצטרך למצוא מקור מימון אחר כדי לגייס הון עצמי של 4-5 מיליארד שקל ומימון של 7 מיליארד שקל כדי שלא תצטרך לצאת מהמכרז. לא מדובר בבעיה היחידה של החברה. כאמור, היא הציעה סכום מאוד מפתיע במכרז והדבר כנראה לא הרשים את המשקיעים. ביום חמישי האחרון המניה שלה ירדה ב-15%, בעוד שהמניה ש OPC, המתחרה שלה במכרז, עלתה. ייתכן כי מה שתרם לכך גם היה ההפרש הגדול בין ההצעות, היות שזו האחרונה הציעה במכרז קצת יותר מ-7 מיליארד שקל.
 
אם כן, אם תעבורה אכן תצא מהעסקה, דליה אנרגיה תצטרך למצוא מימון בהיקף של 25% משווי העסקה, ואולי מעט פחות אם תעבורה תישאר שותפה בכמה אחוזים (דבר שאינו סביר, כך מסתמן). את זה החברה תצטרך לצלוח עד חודש דצמבר, אחרת תידרש לצאת מהמכרז. כפי שנאמר בעבר, אם דליה תצלח ותרכוש את התחנה, היא תהיה יצרנית החשמל הגדולה ביותר במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה