בארץ

יעל כהן, מתופפת 'המכשפות': "תמיד היה שוביניזם בתחום המוזיקה"

בשנים האחרונות, סצינת הרוק הנשי חווה פריחה. להקות צעירות ומבטיחות פורצות את גבולות הז'אנר ומביאות איתן קולות חדשים, אנרגיות חדשות וסגנון ייחודי. יעל כהן, מתופפת בלהקת "המכשפות" המיתולוגית מספרת ל-ICE: "יש מודעות גבוהה יותר למקומן של נשים בתעשיית המוזיקה"

ליעד ורבר | 
יעל כהן (צילום אריק אונגרזון)
יום האישה ומוזיקת הרוק הנשי בישראל: בשנים האחרונות, סביב סצנת מוזיקת הרוק הנשית בישראל נוצרה קהילה תומכת ומפרגנת. נשים רבות מגיעות להופעות, תומכות בלהקות ויוצרות קשרים ביניהן.
הזמרות והמוזיקאיות כותבות שירים אישיים וחזקים, שנוגעים בנושאים כמו אהבה, חברות, נשיות, פוליטיקה ועוד.כל להקה מביאה את הסגנון הייחודי שלה, מה שיוצר סצנה מוזיקלית מגוונת ומעניינת.
בין ההרכבים החדשים, אפשר למצוא גם נציגות מהרכבי נשים ותיקים ומוערכים. יעל כהן, המתופפת האגדית של להקת “המכשפות” מעוררת מחדש את סקרנותם של מי שגדלו על המוזיקה של שנות התשעים (כמו גם של  אוהבי רוקנרול שנולדו כמה עשורים מאוחר יותר, בזכות הסרט זוכה הפרסים, “אם זה נגמר”, על סולנית הלהקה, ענבל פרלמוטר). 
כהן מופיעה בימים אלה עם הלהקה החדשה שלה, “שנדליר”, שמבוססת גם היא על השילוש המקודש של הרוק: גיטרה-בס-תופים, כמו “המכשפות”. “כנראה שהטריו הוא חלק ממני”, כהן אומרת. “מעבר לזה שקל יותר להתנהל בשלושה מאשר בהרכב גדול, יש במשולש הזה גם מקום לביטוי לכל אחד מהכלים. במשולש, אם אחד נופל, יש תמיד עוד שניים שמחזיקים מלמטה". 
על מה שמשך אותה להופיע עם להקה חדשה וצעירה היא אומרת כי: "היה משהו בשירים שהזכיר לי את הרוק של שנות התשעים. משהו שהלך לאיבוד בעשורים האחרונים ועבר לשוליים. ממה שאנחנו רואים בהופעות, אנשים מתגעגעים לסאונד ולאנרגיה הזאת". 
לקראת יום האישה, מציינת כהן כי לנשים אף פעם לא היה קל בתעשייה: "תמיד היה קטע שוביניסטי בתחום התופים אבל למעשה יש המון מתופפות נשים מאוד מוכשרות. כשאני הגעתי ללהקת המכשפות - הכל השתנה, אבל עכשיו הגיע הזמן ליצור את המוזיקה שלי ולהתמקד בלעשות מוזיקה שמחה בתקופה הזו. אני חושבת שיש יותר מקום למקומן של נשים בתעשיית המוזיקה והמודעות לשיוויון גוברת". 
 
בימים אלו, מנגנת כהן בהופעות עם מישל אלבז (הבת של בני אלבז) מוזיקה לנשים בלבד ומתארחת בפאנלים סביב הסרט על ענבל פרלמוטר "אם זה נגמר". הלהקה של כהן תופיע בערב אינדי בשם Distorted-indie-night, בלבונטין 7, תל אביב בתאריך 18.3, יחד עם שני הרכבי רוק נוספים המובלים בידי נשים:  The God Fairies  ו-Paradigm.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה