בארץ

הרצליה חושפת את התקציב השנתי: כמה כסף השקיעה בתחום החינוך?

מועצת העיר הרצליה אישרה את התקציב העירוני, הרגיל והבלתי רגיל לשנת 2024. יריב פישר, ראש עיריית הרצליה: "אני שמח שבתוך זמן קצר מרגע כניסתי לתפקיד הצלחנו להכין תכנית עבודה ותקציב לשנה הקרובה שמיטיבים עם התושבים בכל תחומי היומיום"

מערכת ice | 
הרצליה פיתוח (צילום shutterstock, אלבטרוס)
מועצת העיר הרצליה אישרה אמש (שלישי) את התקציב העירוני, הרגיל והבלתי רגיל, לשנת 2024. על פי מועצת העיר הרצליה, התקציב גובש במהלך החודשים האחרונים על ידי הנהלת העירייה והמנהל הכספי, בשיתוף כל מנהלי אגפי ויחידות העירייה.
התקציב הרגיל מסתכם ב-1,272 מיליון שקלים, כאשר בשנת 2023 התקציב הרגיל עמד על 1,155 מיליון שקלים. עוד ציינה עיריית הרצליה, כי התקציב הבלתי רגיל יסתכם ב-453 מיליון שקלים, כאשר בשנה שעברה התקציב עמד על 466 מיליון שקלים. 
חשוב לציין, כי בתקציב הרגיל ההכנסות העצמיות מהוות כ-73% מכלל תקציב ההכנסות. אחוז גבוה זה מעיד על עצמאות כלכלית, ואכן עיריית הרצליה מדורגת על ידי חברת Standard & poor's  הבינלאומית, בדירוג הגבוה ביותר בישראל AAA כאחד הגופים האיתנים במשק הישראלי.
לטענת עיריית הרצליה, תקציב העיר משקיע במגוון תחומים שונים, החל מחינוך, תרבות, שירותים דיגיטליים, ספורט ועד לניהול המרחב הציבורי. עיקר ההשקעה והוצאות התקציב הרגיל לשנה הקרובה יהיו בתחום החינוך בעיר, בסך של כ-498 מיליון שקלים. בשנת 2023 התקציב בתחום החינוך הסתכם ב-424 מיליון שקלים, אשר מהווים את ההוצאה הגדולה ביותר מכלל התקציב העירוני כ-39%.
לטענת מועצת העיר בהרצליה, מדובר בתקציב שכולל תגבורים, יוזמות ותוכניות העשרה בחינוך בימים אלו, העירייה ממשיכה להשקיע בבנייה ושיפור מוסדות החינוך בעיר. נתח תקציבי גדול בסך של כ-266 מיליון שקלים המהווה כ-21% מהתקציב הרגיל, מופנה לתפעול, ונתח תקציבי גדול נוסף כ-11% מופנה לרווחה. בשנת 2024 תימשך ההשקעה של כ- 8% בתחומי התרבות, נוער וספורט.  
ראש העיר הרצליה, יריב פישר, התייחס לתקציב המדובר: "דחיית הבחירות ברשויות המקומיות בעקבות המלחמה, השפיעו על יכולת הרשויות לאשר את תקציב 2024. אני שמח שבתוך זמן קצר מרגע כניסתי לתפקיד הצלחנו להכין תכנית עבודה ותקציב לשנה הקרובה שמיטיבים עם התושבים בכל תחומי היומיום".
בהמשך דבריו, פישר הודה למנהלי העירייה ולמינהל הכספי על עבודתם בגיבוש התקציב והדגיש:  "התקציב שלנו שקוף לציבור ואנו נעשה הכל על מנת להצעיד את הרצליה קדימה תוך שמירה על הכיס של התושבים והקופה הציבורית". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה