בארץ

אושר בכנסת: זה מה שיקרה לפיצויי העובדים שנרצחו ב-7 באוקטובר

אושר בקריאה ראשונה: כספי פיצויי הפיטורים המגיעים לעובד שנפטר כתוצאה מפעולות האיבה של ה-7 באוקטובר או פעולות המלחמה ישולמו לבן הזוג והילדים התלויים של העובד       
מערכת ice | 
מליאת הכנסת (צילום מרים אלסטר פלאש90)
מליאת הכנסת אישרה היום (שני), בקריאה ראשונה את הצעת חוק פיצויי פיטורים (תיקון מס' 34 – הוראת שעה, חרבות ברזל), התשפ"ד 2024. כ-15 חברי כנסת תמכו בהצעה זו, ללא מתנגדים או נמנעים והיא תועבר מיידית לדיון בוועדת העבודה והרווחה.       
כמו כן, לגבי כספי פיצויי הפיטורים המגיעים לעובד, שנפטר בתקופה שמיום ה-7 באוקטובר 2023 ועד שנה מתום תקופת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, כתוצאה מפעולות האיבה או בפעולות המלחמה או שהוא חייל בשירות מילואים, שוטר, סוהר או חבר כיתת כוננות שנפטר בתקופה האמורה – מוצע לקבוע כי השאירים שיהיו זכאים לתשלום הם בן זוג וילד התלוי בעובד, וכי בהעדר שאירים כאמור, ישולמו הפיצויים רק ליורשי העובד על פי דין או לזוכים לפי צוואה. שר העבודה יהיה רשאי להאריך באישור ועדת העבודה והרווחה את התקופה שבה ההסדר יחול. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בבוקר יום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023) החלה מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה על מדינת ישראל. החוק המוצע להלן מבקש להקל בהליך פדיון כספי הפיצויים של עובד שנפטר במהלך התקופה הקובעת כהגדרתה המוצעת, אם נפטר כתוצאה מפעולות האיבה או מפעולות המלחמה, או אם נפטר בתקופה זו בעת שירותו כשוטר, בעת שירותו במילואים (לרבות אם נפטר לאחר שנפגע ושוחרר ממילואים), סוהר או שומר או חבר כיתת כוננות".  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה