בארץ

נתיבי איילון פונו בכוח: 18 עצורים, 10 שוטרים נפצעו

לפי המשטרה, בסך הכל במהלך ההפגנה בתל אביב נעצרו 18 חשודים בגין תקיפות שוטרים ואירועים של הצתות והפרות הסדר, ו-10 שוטרים נפצעו. שוטרים אף צוידו ברימוני הלם במטרה להשתלט על האי-סדר. עשרות אנשים פונו לטיפול רפואי
מערכת ice |  1
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
בלגן ענק הלילה (בין שני לשלישי) בנתיבי איילון. אלפי מתנגדי הרפורמה המשפטית הפגינו ברחוב אחרי שהכנסת אישרה את ביטול עילת הסבירות וחסמו את נתיבי איילון תוך עימותים אלימים מצדם עם כוחות המשטרה, שבמשך שעות ארוכות למרות שימוש במכת"זית ובפרשים התקשו בפינוי האזור. 
לפי המשטרה, בסך הכל במהלך ההפגנה בתל אביב נעצרו 18 חשודים בגין תקיפות שוטרים ואירועים של הצתות והפרות הסדר, ו-10 שוטרים נפצעו. שוטרים אף צוידו ברימוני הלם במטרה להשתלט על האנרכיה.
 
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה את תקיפתם ופציעתם של 12 שוטרים במהלך הפרות הסדר שהתרחשו היום. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית אך יחד עם זאת ננהג באפס סובלנות לאלימות כלפי שוטרים ופגיעה בסמלי שלטון, פגיעה ונזק לתשתיות, הסתה לאלימות ברשת והפרות סדר".
במהלך היום עד לשעה 22:00 לוו 32 מפגינים שנזקקו לטיפול רפואי, בהם 19 שנזקקו לפינוי למיון. בין הפגיעות: פצועים מדריסה על ידי אזרח, פצועים מפינוי בכוח על ידי שוטרים, פצועים מפגיעות מכת"זית, נפגעי חרדה וכן מצבי תשישות והתייבשות. 
גם דובר הבית הלבן יצא בהצהרה לגבי ההפגנות: "ניכר שיש ויכוח ודיון מהותי בישראל על הרפורמה המשפטית, זה דיון בריא כחלק מדמוקרטיה. אנחנו מפצירים ברשויות להגן ולכבד את הזכות להפגין"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק אזרחים יכולים לפזר את האנרכיסטים המשטרה איבדה את זה (ל"ת)
    יו 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור