בארץ

רון חולדאי תומך בהדרת נשים? ראש עיריית ת"א תחת מתקפה

מחר יתקיים בכיכר הבימה בתל אביב "יום התפילין העולמי". על אף הודעת העירייה כי לא תתקיים הפרדה מגדרית באירוע, ההזמנה הרשמית אליו מציגה מציאות שונה
מערכת ice |  2
רון חולדאי (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
כחלק מהמרוץ המתחם לראשות עיריית תל אביב, חבר מועצת העיר ראובן לדיאנסקי, המועמד לראשות העיר ויו"ר רשימת "חי-חילונים ירוקים", דורש מראש העיר רון חולדאי לאסור על קיום אירועי "יום התפילין העולמי" שצפוי להתקיים מחר (2/8) בכיכר הבימה, בסימן הדרה והפליית נשים - לטענתו.
אלו הם דבריו: "תגובת עיריית ת"א מביכה ומדגישה שוב את מה שאני אומר זמן רב - העיר מופקרת לגורמים משיחיים וקיצוניים מבית מדרשם של סמוטריץ', בן גביר ואבי מעוז שמשתלטים על המרחב הציבורי. ראש העיר משתף איתם פעולה וכל פעם מחדש ממציא תירוץ אחר על מנת להכשיר את פעילותם. הפעם בחרה העירייה, לאחר שאישרה להם את האירוע, להודיע לציבור שהיא הבהירה למארגנים שלא תתקיים הפרדה מגדרית".
 
הוא ממשיך: "מדובר באחיזת עיניים ולכאורה בהטעיית הציבור וזאת מאחר שבפרסומים של עמותת 'ראש יהודי', שידועה בכך שהיא מקיימת תפילות בהפרדה בין נשים וגברים במרחב הציבורי, היא מציינת במפורש בהזמנה לאירוע שתהיה עזרת נשים פתוחה בזמני התפילות. זהו מבחן עבור חולדאי. לא מספיק לנאום בהפגנות המחאה. אני דורש מחולדאי לגלות אומץ ציבורי ומחויבות לערכים הליברליים והשוויוניים ולא לאפשר את קיום האירוע".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה הדרת נשים? שחררו חברה' אתם מקשקשים על אוטומט
    טרללה 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפלג לפלג לפלג. יש לנו כבר ביבי אחד יותר מידי
    סגור
  • 1.
    ולמה לא מפריעים לו אירועים של הדרת גברים?
    ערן גפני 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל, אצה רצה להקת הגזענים החילוניים להפגין את שנאתם לדת היהודית ולמנהגיה ולמנהגי היהדות האורתודוקסית, דבר שלא היו מעזים לעשות לנוצרים או מוסלמים, ודורשים לכפות עירוב נשים וגברים על מי שאינם חפצים בכך. אז בואו נעמיד אתכם במבחן: בשנים האחרונות יש יותר ויותר אירועים שמארגנות נשים חילוניות ובהם מודרים גברים מהשתתפות או צפיה. בואו תנסו לכפות עליהן מניעת הדרה שכזו ונראה אתכם גיבורים גדולים. גילוי נאות: אני עצמי נמנע מללכת לאירועים שיש בהם הפרדה מינית, מלבד לבית כנסת, אבל לעולם לא אנסה לכפות זאת על מי שכן חפצים בהפרדה.
    סגור