תקשורת ומדיה

בן כספית בדיווח מזעזע: "בסוף ננצח, אין לנו ברירה"

מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, בדיווח מזעזע: "כבר נספרו 600 הרוגים, יש עוד לא מעט נעדרים ולא ספרנו את מי שבעזה. פרופורציות: כל אינתיפאדת אל-אקצה, ביממה אחת. ועדיין, בסוף ננצח. כי אין לנו ברירה אחרת"
תום נחום |  10
בן כספית (צילום pixabay, טוויטר/ בן כספית)
ימים שחורים עוברים על מדינת ישראל, כאשר החל מאתמול (שבת) לפנות בוקר, מחבלים חדרו מרצועת עזה לישראל ובמקביל החלו שיגורים של אלפי רקטות על ישובים מדימונה וירוחם בדרום ועד פתח תקווה ותל אביב במרכז ואפילו לירושלים בהמשך. מיליציות חמושות של חמאס השתלטו על מעבר ארז ואפשרו מעבר של טנדרים עם מחבלי חמאס עליהם ואלו הגיעו תוך דקות ליישובי עוטף עזה, לאופקים ושדרות והחלו לנסות "לצוד" ישראלים ברחובות. בסך הכל, הוכרזו עד כה למעלה מ-600 נרצחים באופן רשמי, מספר שלצערנו צפוי להמשיך ולטפס, בעוד עשרות חטופים נלקחו לתוך רצועת עזה בהם משפחות, נשים ותינוקות.
מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, העיתונאי הוותיק בן כספית, הגיב לאסון הכבד וכתב בחשבון הטוויטר (X.COM) שלו כך: "כבר נספרו 600 הרוגים, אני משתמש במינוח הרוגים, כי זו מלחמה, יש עוד לא מעט נעדרים ולא ספרנו את מי שבעזה. פרופורציות: כל אינתיפאדת אל-אקצה, ביממה אחת. בלתי נתפס. ועדיין: בסוף ננצח. כי אין לנו ברירה אחרת. זה לא הזמן למרה שחורה, דכאון או ייאוש. זה הזמן להרים ראש, להתעלם מרעשי הרקע ולנצח".
עוד אתמול כתב כספית כך: "ככל שמצטברות העדויות, התמונות והעובדות, מתברר שזה מדוייק: אוגדת עזה הועברה ליו״ש. הרצועה היתה מופקרת כמעט לחלוטין. פשיטת קומנדו בהיקף של חטיבה מתחת לאף, מפילים את הגדר האימתנית, מדלגים מעל המכשול שעלה מיליארדים, ודוהרים פנימה באין מפריע. אבל העיקר שהסוכה בחווארה מאובטחת. אז מה שגילינו היום, זה שאין לנו מספיק כוח: או שנגייס את כל החרדים, עד האחרון, כדי שנוכל להגן גם על הרצועה וגם על הגדה, או שנסיק מסקנות אחרות (ולא, אני לא מתכוון לשלום עם סעודיה). כל זה, כמובן, אחרי שנפיל את שלטון חמאס בעזה, כפי שהובטח לנו ב-2008 (כי אם לא נעשה את זה, אין לנו מה לחפש כאן)".
מנהיגים העולם, בהם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראשי איטליה, גרמניה והבכירים בארצות הברית שלחו מסרים של גיבוי חד צדדי לישראל, מלבד רוסיה שטוענת שיש לשמור על 'איפוק בין הצדדים'. בשעות הבוקר המוקדמות חוסלו חוליות חמושות שניסו להגיע דרך הים לחופי ישראל.
עמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) הודיעה כי במהלך היום נרשמה עלייה של 3,300% בפניות לסיוע נפשי לעומת יום ממוצע, ולכן תגברה את קו הסיוע במספר 1-800-363-363. לפי העמותה, במהלך היום התקבלו בקווי הסיוע מאות שיחות מאזור המרכז ומאזור דרום מאנשים שהמצב הביטחוני עורר בהם מצוקה נפשית שבאה לידי ביטוי בחשש לצאת, נפגעי חרדה, בני משפחה מודאגים שמחפשים פצועים ונעדרים ו תושבים מהדרום שהיו נעולים בבתיהם בשל חדירת מחבלים.
במקביל, אגף השיקום במשרד הביטחון הודיע כי הוא "מזמין את נכי צה"ל ובני משפחותיהם המתמודדים עם פוסט- טראומה וחיילים משוחררים שחשים מצוקה נפשית בעקבות האירועים הביטחוניים, לפנות לקו התמיכה והסיוע הנפשי 'נפש אחת' בטלפון 8944*. גורמי מקצוע מפעילים את קו התמיכה בשבילכם ולמענכם, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע".
משרד הבריאות מעדכן כי עד כה פונו לבתי החולים 908 פצועים לבתי החולים. חמל משרד הבריאות פועל לווסת את הפצועים בין בתי החולים וכן לשחרר חולים שאינם זקוקים להמשך אשפוז לביתם או למוסדות לאשפוז המשכי.
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר כי "יש יישובים שטוהרו, וכעת יש שני מוקדים עיקריים עם בני ערובה בהם יש כוחות מיוחדים - באופקים ובקיבוץ בארי". הגרי הוסיף כי "יש לחימה על בסיס מפקדת אוגדת עזה עצמה (מחנה רעים) והכוחות בתוך הבסיס מנהלים לחימה על המפקדה בסיוע מסוקי קרב. נגיע בשעות הקרובות לביטחון ונהרוג את כל המחבלים שחדרו לשטחנו".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אוי אוי מולדת אהובה. מלאך חבלה בא עלינו
    שרון 10/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה לא אני אמרתי. זה היה איש זקן ןחכם. וזה לא היה איש סיני חכם.....אני בבית. לא יכול להלחם ( ברכיים וכתף. גמורות).והדמעות לא מפסיקות לרדת אני מתפוצץ... אולי תשאל כמה אפודים. וציוד צבאי אפשר היה לקנות לרבשצים בכסף שעלה הגקוזי לשרה. בכנף ציון
    סגור
  • 8.
    למגר את שלטון החמאס ואת שלטון נתניהו
    כרמלה 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ומבחינת סדר העדיפויות עדיף ההיפך. מר ביטחון, איפה ילדיך? נלחמים בעוטף? אה לא, מחשש בחו"ל? איפה מיס פיגי? מבקרת פצועים? לא, ברחה לאנגליה אולי? הכלב חולה, נושא על גופו קרציות וכינים, חלקם גם בקבינט, כמו היועצת לבטחון לאומי מירי רקב, המדוזה דיסטל, שר הבטחון המודח ועוד כמה מקליבר דומה. קדימה לגרש אותו עם מקלות, נבוטים ובזנטים, אותו יחד עם הררציות והכינים שהוא נושא על גופו.
    סגור
  • תגובה
    ישראלי 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמאל כבר אמרנו זו מחלת נפש?
    סגור
  • 7.
    עם בן כספית לא בטוח
    meni 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כשטיפשים כמו בן כספית נחשב עיתונאי כבר לא בטוח בכלום
    סגור
  • 6.
    הרוסים מדברים על איפוק
    הע 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם באוקראינה אתם נלחמים באיפוק נגד אזרחים??
    סגור
  • 5.
    יש לו עוד מה לומר ?
    אלי2 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    9 1
    זה אותו בן כספית שטען שמבזבזים גדודים על שמירת גוש קטיף ...... כעת מתברר שגוש קטיף והגדודים היו השריון של גדודי הדרום ! אז קודם שיתנצל
    סגור
  • 4.
    כשמורידים מחיצה
    בת 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ביום הכיפורים המחבלים מורידים מחיצה והרבה מחיצות תודה לברסלר שיקמה לכל הצוגלים מקפלן שהשתמדו בדגל דל דוד מלך כן לרמוס תורתו
    סגור
  • 3.
    ארורים תהיו איך ננצח? שהלכתם וקרעתם את האחדות וצהל
    יואל 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    7 4
    החמאס אומר שמה שעודד אותו לתקוף זה הסרבנות ,וארגוני השמאל שיצאו בהפגנות נגד הממשלה ארורים ערב רב ,שבקש לקרוע את יהדות את הנשמה מהיהודי ,מתחתם את מידת הדין ,בסוף זה ירד על כולנו
    סגור
  • 2.
    ערכי יסוד- סם החיים
    בבר 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ביום שבית משפט ישראלי מסכים לדון בזכות אדם יהודי או מוסלמי להתפלל במרחב הציבורי וכו' זה בדיוק היום שישראל מפסיקה לנשום ומחליטה להתאבד. האירועים בעזה הם כולם תוצאה ישירה ובלעדית לפעולות של בית המשפט ושל כל שאר הנבלות ערב רב הסרוחות שפועלים לחסל את מדינת ישראל.
    סגור
  • 1.
    Zו התוצאה של ההסתה הZעקות בוSה מקפלן עד מסיבת הטבע (ל"ת)
    לדרום אדום מדם 10/2023/08
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור