בארץ

חרבות ברזל, היום ה-40: צה"ל בשיפא, שני לוחמים נפצעו בסמוך לרצועה

במהלך הלילה צה"ל הודיע על כניסה לתוך בית החולים שיפא במטרה אולי להכריע את חמאס ולנסות להביא את החטופים. צה"ל נכנס לחלק המערבי של מתחם בית החולים שיפא בעיר עזה ופיצץ את המחלקות/האגפים והקירות באזור אליו הוא נכנס. כוחות צה״ל ובהם גם צוותים רפואיים פועלים בתוך בית החולים שיפא, בתקווה לאתר חטופים
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ אדי ישראל, אייל מרגולין, דובר צהל)
צה"ל מתקדם צעד נוסף להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל ברצועת עזה. יומה ה-40 של המלחמה בעזה (רביעי) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק וייתכן שהמהלך הנוכחי הוא נקודת מפנה במלחמה.
במהלך הלילה צה"ל הודיע על כניסה לתוך בית החולים שיפא במטרה אולי להכריע את חמאס ולנסות להביא את החטופים. צה"ל נכנס לחלק המערבי של מתחם בית החולים שיפא בעיר עזה ופיצץ את המחלקות/האגפים והקירות באזור אליו הוא נכנס.כוחות צה״ל ובהם גם צוותים רפואיים פועלים בתוך בית החולים שיפא, בתקווה לאתר חטופים.

דובר צה"ל באנגלית ל-CNN: "נכנסים לבית החולים שיפא למשימה מקומית ומדויקת כדי אולי להגיע למקום בו נביס את חמאס ונשחרר חטופים, אנחנו לא פושטים על בית החולים אלא ממוקדים על מקום ספציפי".
דובר צה"ל באנגלית על הפעולה בבית החולים שיפא: "כוחות צה"ל כוללים צוותים רפואיים ודוברי ערבית, שעברו הכשרה מוגדרת לקראת סביבה מורכבת ורגישה זו, מתוך כוונה שלא ייגרם נזק לאזרחים המשמשים את חמאס כמגן אנושי". עוד קרא דו"צ בהודעתו למחבלי חמאס השוהים בבית החולים להיכנע
נורית יוחנן דיווחה: "‏כמעט שעתיים מאז הדיווחים העזתיים על כניסת צה"ל לשיפא ומעט מאוד מידע יצא - רק שמבצעים חיפוש בבניין ובמרתף בחלק המערבי. אין תיעודים, למרות שאל-ג'זירה ידעו להביא תיעוד משיפא בימים האחרונים. סיבות אפשריות: הפתיעו אותם וכלי תקשורת באמת לא שם, צנזורה (גם עצמית) או פעילות בפינצטה יחסית".
הבית הלבן: לא תומכים בהפצצה מהאוויר של בית חולים, ולא רוצים לראות קרב יריות בתוכו. בתי חולים ומטופלים חייבים להיות מוגנים, יש קולות בממשל ביידן שמאוכזבים מישראל על חוסר תשומת הלב לכאורה לקריאות של ארה"ב על רקע כמות המתים ברצועת עזה, חמאס: ביידן אחראי לצד ישראל לפשיטה על בית החולים שיפא
דובר משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס לאל-ג'זירה: הכוחות הישראלים סורקים את המרתף של בית החולים שיפא, שר ההגנה של מלזיה, חאג'י מוחמד בן חאג'י חסן, קרא להפסקת אש מיידית בעזה. עוד אמר כי מלזיה מגנה טרור בכל הצורות, כולל לקיחת בני ערובה והפצצת בתים של אזרחים. 
מצבור אמל"ח שאיתרו כוחות צה"ל
מצבור אמל"ח שאיתרו כוחות צה"ל. צילום: דובר צה"ל
פורסמו שמותיהם של שני חללי צה"ל, בנוסף קצין לוחם מגדוד 82, חטיבה 7 נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה ולוחם צה״ל מגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. כמו כן לוחם צה״ל מגדוד 932, חטיבת הנח״ל ומפקד בבית הספר להנדסה צבאית, נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה.
בית החולים וולפסון מסר: "בוקר טוב. מצבו של פצוע הרסיס מהמטח לעבר גוש דן אתמול, מוגדר קשה אך יציב. הוא עבר סדרת ניתוחים במהלך הלילה וכעת מורדם ומונשם. הפצועה שהגיעה בעקבות המטח שוחררה מביה"ח."
8:45 דובר צה"ל מעדכן כי כוחות צה"ל מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל לבית החולים שיפא בעזה. בנוסף, צוותים רפואיים של צה"ל יחד עם חיילים דוברי ערבית, נוכחים בשטח בכדי לוודא שהציוד הרפואי יגיע לאלה הזקוקים לו.
12:45 השר בני גנץ קיים הצהרה לציבור והתייחס לשיח בימים האחרונים סביב עסקת חטופים אפשרית, מול הפסקה בלחימה. בדבריו אמר גנץ כי "לא תהיה הפסקה בלחימה".
13:49 כיתות הכוננות מאיימות כי אם לא יסופק להם הציוד אותו הם דורשים, פעילותם תופסק בכלל היישובים.
14:02 מטח רקטות משולב בדרום ובצפון: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בקריית שמונה, משגב עם ומרגליות שבצפון. בנוסף נשמעו אזעקות באשקלון, זיקים, בית שקמה, ברכיה, בת הדר, גיאה, כפר סילבר, משען ומבקיעים. לפי שעה קיים חשד לנפילות בקרית שמונה, באשקלון רקטה נפלה בשטח פתוח ולא דווח על נפגעים.
15:01 אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות. לא דווח על נזק או על נפגעים.
15:19 אזעקה נשמעה ביישוב מתת שבגליל העליון.
17:50 התראה נשמע ביישובי הגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טייס עיון. ההתראה נשמע ב קיבוץ שניר, שאר ישוב, קיבוץ דן, ע'ג'ר, קיבוץ הגושרים וקיבץ דפנה. נכון לעכשיו תושבי האזור מתבקשים להישאר במקלטים.
18:15 זמן קצר לאחר התראות על חשש לחדירת כלי טייס בלתי מאויש בצפון הארץ, דובר צה"ל מפרסם כי האירוע הסתיים והתושבים יכולים לצאת מהמקלטים.
18:20 תקרית חריגה בגדר הגבול בעזה: מחבלים ירו טיל נ״ט לעבר דחפור D-9 של צה״ל שהיה בשטח ישראל, סמוך לגדר באזור כיסופים. שני לוחמי צה״ל נפצעו באורח קשה ובאורח קל. משפחותיהם עודכנו.
19:29 אירוע אנטישמי בארמניה: אלמונים הציתו בית כנסת בבירה, זאת לאחר שב-4 לאוקטובר אותו בית כנסת חווה ונדליזם על רקע אנטישמי.
21:00 דיווח: צה"ל קרא לתושבים בדרום הרצועה להתפנות מבתיהם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרבות ברזל: השנה הראשונה (חכו יגיעו עוד) (ל"ת)
    ייייייישששששש 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור