בארץ

חרבות ברזל, היום ה-39: פצועים מרסיסים בת"א, "חץ" יירט טיל לאילת

זוהתה גופתה של ויואן סילבר מקיבוץ בארי שהוגדרה נעדרת. היא נרצחה על ידי מחבלים בביתה בשבת השחורה ה-7.10. במשך שנים היא הייתה חברה בארגון "נשים עושות שלום" וחברותיה מספרות עליה שהייתה "אישה של חמלה ואנושיות עם מחויבות אין-סופית לשותפות יהודית ערבית", ישראל תקפה משגרים בלבנון
מערכת ice |  2
מלחמת חרבות ברזל (צילום פייסבוק/ האוניברסיטה העברית, פלאש 90/ אייל מרגולין, דובר צהל)
צה"ל מתקדם צעד נוסף להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל ברצועת עזה. יומה ה-39 של המלחמה בעזה (שלישי) מתמקד בהמשך ההסלמה בצפון והתגברות ירי חיזבאללה על ישראל, שעשויה להביא את הדרג המדיני להכרעה קרובה. לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק ואף שוחררו שני סרטונים של השבויות כחלק מהמאבק הפסיכולוגי.
הבית הלבן הבהיר את אמירתו של הנשיא ג'ו ביידן, לפיה "בתי החולים ברצועת עזה חייבים להיות מוגנים". ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן, הסביר: "ביידן התכוון לעומס שעומד בפני צה"ל בכניסה לעזה כשחמאס משתמש בתשתיות אזרחיות. זה מקשה על כל כוח צבאי לפעול, כי בתי החולים, כפי שאמר הנשיא, צריכים להיות מוגנים. הנשיא דיבר על הקושי של הצבא"

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח על המצב בישראל עם שר החוץ החדש של בריטניה, דיוויד קמרון. "המזכיר בלינקן ולורד קמרון הדגישו את הצורך ברציפות היחסים המיוחדים בין ארה"ב לבריטניה ואת החשיבות של היחסים בין המדינות לביטחון האזורי והעולמי", אמר דובר מחלקת המדינה
על פי ‏דיווח ב"ניו יורק טיימס": עשרות עובדים במחלקת המדינה של ארה"ב שלחו מזכרים פנימיים לשר החוץ בלינקן, בדרישה מהנשיא ביידן שייקרא להפסקת אש בעזה ולהכנת תוכנית ארוכת טווח שמטרתה תהיה הקמת מדינה פלסטינית
זוהתה גופתה של ויואן סילבר מקיבוץ בארי שהוגדרה נעדרת. היא נרצחה על ידי מחבלים בביתה בשבת השחורה ה-7.10. במשך שנים היא הייתה חברה בארגון "נשים עושות שלום" וחברותיה מספרות עליה שהייתה "אישה של חמלה ואנושיות עם מחויבות אין-סופית לשותפות יהודית ערבית"
‏לפי מקורות פלסטיניים, בכפר עוריף דרומית לשכם כוחות הביטחון הרסו בית של מחבל בשם מוהנד שחאדה שהיה אחד ממבצעי פיגוע הירי לפני כ-6 חודשים בעלי. במקביל, דווח כי כטב"מ תקף במחנה טול כרם תוך פעילות של כוחות הביטחון במרחב.
דובר צה"ל אישר בחצות כי מספר שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל סמוך לגבול במרחב מלכיה. אחד מהשיגורים יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשאר נפלו בשטח פתוח. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אתמול  בשעות הערב תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון, זאת בתגובה לירי שהתבצע לעבר שטח ישראל לפני כן. במהלך התקיפה הושמדו מספר מפקדות צבאיות בהן פעלו מחבלי הארגון.
07:26 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כיסופים שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
08:52 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים נירים וניר עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
09:33 אזעקת צבע אדום נוספת נשמעה ביישוב נירים שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
11:28 הותר לפרסום שמה של חללת צה"ל נוספת, רב"ט נועה מרציאנו, בת 19 ממודיעין, ששירתה בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, אשר חטופה בידי ארגון טרור.
11:41 אזעקת צבע אדום נשמעה באזור תעשייה צפוני אשקלון, בת הדר, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים, זיקים, יד מרדכי, כרמיה. שתי נפילות אירעו באשקלון בעקבות המטח שגרמו נזקים כבדים לרכוש ולמבנים. שני גברים כבני 30 נפצעו במצב קל, עם פגיעות הדף. בנוסף טופלו שני נפגעי חרדה.
11:43 בעקבות הערכת מצב של צה"ל, תושבי ושוהים ביישובים משגב-עם, מנרה, יפתח, מלכיה אנא כנסו מיידית למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה. בנוסף, הצירים הבאים יהיו סגורים לתנועה - צומת מלכיה לכיוון צפון, צומת רמות נפתלי לכיוון צפון, צומת מרגליות לכיוון מערב. החקלאים במרחב הרכס מתבקשים להפסיק את העבודה ולחזור לישובים למרחב מוגן בהקדם.
12:44 אזעקה נשמעה בעיר אילת. הגורם להפעלתה נבדק ולא נצפו יירוטים במרחב אך ישנם דיווחים על הדי פיצוצים. בצה"ל מסרו כי שוגר מיירט בעקבות חשד למטרה אווירית וההתרעה הופעלה בעקבות שיגור המיירט. לא זוהתה חדירה לשמי ישראל.
13:00 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כיסופים שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
13:18 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב נחל עוז שבעוטף עזה. לא דווח על נפעים או נפילות.
13:26 אזעקות נשמעו ביישובים אבן מנחם, זרעית, שומרה, שתולה ושומרה שבצפון. לפי שעה לא דווח על נפגעים או נפילות.
13:29 אזעקות צבע אדום נשמעות ביישובי העוטף כפר עזה, נחל עוז, סעד ועלומים. לא דווח על נפגעים או נפילות.
14:07 מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון למרחב יפתח. בצה"ל התייחסו לדיווחים ומסרו כי במהלך היום מחבלים שיגרו טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר מוצבי צה"ל במרחב מרגליות, ערב אל עראמשה ויפתח ולעבר מרחב שומרה ומתת. 
14:10 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים נחל עוז ועלומים שבעוטף עזה. לא דווח על נפגעים או נפילות.
14:39 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כרם שלום שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
15:36 שר החוץ אלי כהן ייפגש בדקות הקרובות עם מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי ד"ר טדרוס ג'ייברסוס. עימו הוא ישוחח על שימוש הציני שעושה ארגון החמאס במתקנים רפואיים לטובת תקיפת ישראל 
16:42 משפחות החטופים והחטופות צועדות מתל אביב לירושלים בגשם השוטף וקוראים לציבור הרחב: "הצטרפו אלינו לצעדה, אנחנו רוצים את החטופים בבית עכשיו".
17:20 אזעקות בגוש דן - פצוע קשה מרסיס בתל אביב
17:53 שלושה פצועים מרסיסי רקטה בתל אביב, צעיר במצב קשה ושניים במצב בינוני-קל
18:30 אחד מהפצועים התפלל ברחוב ונמנע מלהתפנות לממ"ד
20:00 אזעקת צבע אדום נשמעה באילת. מערכת "חץ" יירטה בים טיל ששוגר לאילת.
22:35 החות'ים בתימן קיבלו אחריות לירי לאילת: "שוגר מטח של טילים בליסטיים לעבר מטרות שונות בישראל, יממה לאחר ששיגרנו כטב"מים לעבר אותן מטרות. לא נהסס לכוון לספינות ישראליות בים האדום עד שהתוקפנות הישראלית בעזה לא תיפסק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה כיף שמתפלל דתי פרזיט נפגע (ל"ת)
    ביבי לכלא. עוף! 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תשאלו את פוטין
    דוד 11/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המון בלבולי שכל ושלושה משפטים על הנרצחת. בקיצור תגידו לביידן ובלינקן שישאלו את פוטין מה הוא היה עושה אם הוא היה בממשלת ישראל. העולם הזה פשוט חי בסרט מצויר ולא מבין שזה או אנחנו או הם. טירור צריך להשמיד
    סגור