בארץ

הרוטציה במשרד החוץ: כץ יחליף את כהן, הסכם קיבוצי במיליוני שקלים

שני בכירי הליכוד יתחלפו בתפקידם, בעוד השר שכיהן עד כה יקבל את משרד האנרגיה. במקביל, נחתם חוזה מול ההסתדרות בהיקף של 45 מיליון שקל. סכסוך העבודה נמשך כ-12 שנה וכלל מחלוקות והשבתות. המנכ"ל רונן לוי עשה מאמצים קדחתניים בשבועות האחרונים במטרה לחתור להסכמות
מערכת ice | 
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ ישראל כץ)
בתום כשנה בתפקיד שר החוץ, אלי כהן צפוי לעזוב את תפקידו ולשמש כשר האנרגיה. מחליפו בתפקיד, על פי הסכם הרוטציה שנקבע עוד בתחילת כינונה של הממשלה, הוא שר האנרגיה המכהן ישראל כץ. על רקע חילופי התפקידים, ולאחר חודשים רצופים במשא ומתן קדחתני, צפוי להיחתם הסכם היסטורי בין העובדים להנהלת המשרד. 
 
לפי הפרסום בתקשורת (שישי), היקף ההסכם הקיבוצי יעמוד על 45 מיליון שקל. הוא אמור לפתור אחת ולתמיד את סכסוכי העבודה במשרד בין העובדים לבין ההנהלה ולתקן למעלה מ-12 שנה של עיוותים, מחלוקות והשבתות. ההסכם כולל רפורמה בכל הדרגים והתאמה למציאות של משרד הממשלה (התאמה של דרג מול תקן ותפקיד), שיפור בתנאי השכר ותיקוני עיוותים.
 
ההסכם נוגע בכל סוגי העסקה הקיימים במשרד החוץ. מימון ההסכם יגיע על חשבון משרד החוץ, האוצר וההסתדרות. גורמים שמעורבים במשא ומתן אומרים, כי כל הצדדים - ועד העובדים, ההנהלה, האוצר על אגפיו השונים, נציבות שירות המדינה וההסתדרות באו על סיפוקם. 
 
ערב המלחמה תכנן הוועד לצאת להשבתה מלאה אך התוכנית נדחתה בגלל המלחמה. בשבועות האחרונים עשו שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל המשרד רונן לוי מאמצים כדי להגיע להסכם קיבוצי במטרה לנקות שולחן לשר החדש ישראל כץ, שייכנס לתפקיד בשבוע הבא. בוועד העובדים חלוקים ביחס להסכם הזה ויש בו גורמים שמתנגדים לו וסבורים שהוא לא באמת מתקן את כל העיוותים ורק נועד לשפר את הדימוי של השר כהן לפני שהוא עוזב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה