בארץ

תפקיד הרשויות המקומיות מתגלה דווקא ברגעי משבר

החברה הישראלית מתחילה להבין לעומק את מה שלא היה ברור לנו עשרות שנים: הרשויות המקומיות תפקידן עמוק ומהותי, לא רק בשעות שגרה אלא דווקא ברגעי משבר
ישראל זרי | 
ישראל זרי (צילום גיא סידי)
ה-7/10 ייזכר כתאריך שכל מהותו נקודת מפנה בחברה הישראלית. הטראומה שכולנו חווים והשבר העמוק שהתגלע עלינו כדי לכלותינו, חייבים להיזכר ככאלה שמהם נלמד, נפיק לקחים ונצמח. אם לא נעשה זאת, ננציח את העוול והפצעים יעמיקו במקום להגליד בתהליך ריפוי שאנחנו כ״כ זקוקים לו.
אל תטעו. אלו לא מילות תבוסה או נחמה מאוסה. אנחנו, אמרו כבר לפניי, דור הניצחון של הישראליות. לא רק הניצחון הפיזי. אלא זה הרוחני, המהותי: המילואימניקים וחיילי הסדיר שעזבו הכל כדי להילחם על הבית, המשפחות שמחזיקות מעמד בגבורה אינסופית מתוך ידיעה שאין דרך אחרת, הצעירים שעזבו הכל כדי להתנדב. אנחנו המושיעים של עצמנו.
 
אותה אוכלוסייה, אותם צעירים, מהווים מעל ל-33% אחוז מהחברה הישראלית ועם זאת הם אחוז המצביעים הנמוך ביותר. והתוצאה? הם לא מיוצגים מספיק ולא מקבלים את מה שהם צריכים, רוצים ומבקשים.
בבחירות הבאות עלינו לטובה ברשויות המקומיות אנחנו ביחד עם כחול-לבן מבקשים לתקן זאת. הבשורה שאנחנו נושאים אותה זה שנים היא למען הצעירים, ביחד איתם ולא מעליהם. בשורה שרק התחזקה בעקבות המלחמה: את הדור הבא הזה עלינו לחזק, ואת הפילוג והשסע לאחות ולתקן בתהליך שכולם שותפים לו: דתיים, חילונים, חיילים, סטודנטים, בעלי משפחות ורווקים. כל אחד וחלקו, כל אחד וכאבו, כל אחד וקולו.
 
החברה הישראלית מתחילה להבין לעומק את מה שלא היה ברור לנו עשרות שנים: הרשויות המקומיות תפקידן עמוק ומהותי, לא רק בשעות שגרה אלא דווקא ברגעי משבר קשים שמהן לא חסר לנו, לצערי, כאן בישראל. תפקידה לתמוך בתושב ולספק לו את צרכיו, לחבר אותו לתושבים אחרים ולתת לו מענה כאשר הוא עלול למצוא עצמו בנקודה הכי נמוכה בחייו המקצועיים או האישיים.
לכן הבחירות המוניציפליות שייערכו ב-27/2 הן כ״כ קריטיות. אם אנחנו רוצים להתחיל את תהליך הריפוי שלנו כחברה בריאה ומאוחדת - יש להתחיל מהמקום בו אנחנו חיים, מגדלים בו את ילדינו ומצמיחים את עצמנו ואת הדור הבא של הישראלים. אני מזמין אתכם, ביחד עם כחול לבן אליה חברתי כחלק מהבנה ערכית משותפת, לתת הזדמנות לצעירים להוביל אותנו בדרך לחברה מתקדמת, מאוחדת, סולידרית.
הכותב: ישראל זרי, חבר מועצת העיר רמת גן, יו"ר 'כחול לבן והצעירים'
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה