תקשורת ומדיה

קרעי במהלך נגד "כאן": האם תאגיד השידור יפסיד מיליונים?

שר התקשורת מקדם מהלך עם חה"כ אריאל קלנר, במסגרתו תאגיד השידור הציבורי יאלץ לספק את תוכני הארכיון שלו בחינם לגמרי לחברות הכבלים ולערוצים המסחריים, במטרה לאפשר גישה חופשית לכלל הציבור. "כאן" טוענים כי מדובר בפגיעה אנושה ביוצרים, ומתנגדים למהלך בכל תוקף
מערכת ice |  1
שלמה קרעי, גולן יוכפז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עדי אורני, ויקיפדיה)
שר התקשורת שלמה קרעי מקדם מהלך בשיתוף עם חה"כ אריאל קלנר, שבמסגרתו תאגיד השידור הציבורי "כאן" יחויב לספק את חומרי הארכיון שלו בחינם לחברות הכבלים והלווין וכן גם לערוצים המסחריים. במכתב ששוגר אתמול (שני) ע"י איגודי הטלוויזיה לוועדת הכלכלה של הכנסת, הובהר כי לתאגיד לא תהיה יותר בעלות על קניין רוחני בהפקות מקומיות קנויות. כמו כן, ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ דוד ביטון, תקיים מחר דיון נוסף בנוגע להצעת החוק הזו.
ע"פ הצעת החוק, הערוצים המסחריים יוכלו לעשות שימוש בפרטי בכל קטע ארכיוני שנשמר, כאשר המטרה היא לאפשר גישה לתכנים לכלל ציבור המשתמשים. עם זאת, הערוצים אכן יידרשו לשלם עלויות תפעול שוטף של העמדת החומרים, ומי שיקבע אותן יהיה שר התקשורת. עם זאת, האיגוד טוען כי מדובר בפגיעה ביוצרים, משום שהכנסותיהן יפגעו, וזאת מלבד לעובדה כי מדובר במתן חומר בחינם אשר שייך להם. כמו כן, המשמעות של מתן תוכן בחינם הוא שהגופים המסחריים ישקיעו פחות ביצירה ישראלית מקורית.
 
קרעי בעבר שלח מכתב חריף ל"כאן" וקרא "לשחרר את תוכני התאגיד על תצורותיהם השונות, לשימוש בידי כל גוף שיחפוץ בכך, ולהפסיק לגבות כל תשלום בגין השימוש בתכנים שהופקו בכספי משלם המיסים הישראלי". כמו כן, מנכ"ל התאגיד התאגיד האשים בזמנו את HOT בכך שניסתה לפגוע בתאגיד: "ענקית התוכן החליטה לאיים ולהילחם בעניין הזה, כדי שבעלי הבית שלה יוכלו להרוויח עוד כמה שקלים, על גבו של התאגיד, שנלחם על עצם קיומו ממש".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בכלל לא מובן מדוע ממומנים ע"י ציבור- מושחתי שכר
    אאבב 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להפסיק את מימונם ולהחרים תכנים שהופקו במימון הציבור- הם שייכים לציבור
    סגור