תקשורת ומדיה

מורשת עאלק: בירור מול ערוץ 20 בעניין התכנית הכלכלית בהגשתו של שרון גל

מועצת הכבלים והלוויין בודקת האם רצועת הכלכלה היומית עומדת במנדט שניתן לערוץ המורשת. ערוץ 20 לערוץ 10: התכנית לא תיקרא 'לילה כלכלי'
שרון גל (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
מועצת הכבלים והלוויין מקיימת בירור מול ערוץ 20 בנוגע לעמידה המסתמנת בתנאי הרישיון שלו כערוץ שתכניו אמורים לעסוק במורשת ישראל - כך נודע לאייס. שידורי ערוץ 20 צפויים להתחיל בקיץ בחבילת הבסיס של HOT ו-yes ובפלטפורמת עידן פלוס.
ערוץ 20 הוא אחד מ-5 הערוצים הייעודיים עליהם החליט משרד התקשורת לפני כעשור, והוא אמור לעסוק במורשת היהודית. למרות המנדט שלו, אנשיו מנסים לשוות לו גוון ישראלי ארצי עם הכינוי \"הערוץ היהודי-ישראלי\" ותחת המיתוג \"ערוץ 20\". נציג הבעלים בערוץ הוא אבי בר, יו\"ר הערוץ מוטי שקלאר והמנכ\"ל הוא דוד שריקי.
על פי תנאי הרישיון שלו, שידורי הערוץ יקיפו מגוון רחב של נושאים הקשורים למורשת ישראל, לדת היהודית, להיסטוריה, לתרבות ולמסורת של העם היהודי בתפוצות ובמדינת ישראל. הערוץ ישדר תכניות בענייני היום, ותכניות בתחומי התרבות, הדרמה, התעודה, הילדים, המשפחה ועוד. הערוץ ישדר הערוץ בימים ראשון עד חמישי לפחות 12 שעות ביממה, מהן 6 שעות בשידור ראשוני. בעל הרישיון יוכל להחליט האם לשדר בשבתות ובחגי ישראל.
בשל הפרסומים על התכניות שיעלו בערוץ וזהות מגישיו, התקבלו במועצת הכבלים והלוויין מספר תלונות. בין היתר נודע כי שרון גל אמור להגיש רצועת כלכלה יומית, ואילו אטילה שומפלבי ולינוי בר-גפן יגישו רצועת אקטואליה. בין היתר נסובו התלונות סביב העמידה בתנאי הרישיון של הערוץ כערוץ מורשת, והמועצה החלה בהליך בירור בעקבות התכנית הכלכלית.
כמו כן, המועצה החלה לבדוק גם את שיתוף הפעולה של ערוץ 20 עם אתר ynet, כפי שפורסם בישראל היום, וזאת לאחר שהאתר מבית \'ידיעות אחרונות\' לא יעניק רק שירותי אולפן, אלא גם עשוי להשפיע על תכניו.
בתוך כך, נודע לאייס כי התכנית של גל לא תיקרא \'לילה כלכלי עם שרון גל\', ולא צפויה להיות דומה בתכניה ל\'לילה כלכלי\' של ערוץ 10, שגל הגיש עד לפני כשנה. בעקבות הפרסום לפני חודש ב\'ידיעות אחרונות\' על הצטרפותו של גל לערוץ 20, פנתה חברת חדשות 10 במכתב להנהלת ערוץ המורשת, ובו אזהרה כי צירוף המילים \"לילה כלכלי\" הוא מותג ששייך לערוץ 10. אנשי ערוץ המורשת הגיבו כי התכנית לא תיקרא כך.
מ\"מ יו\"ר מועצת הכבלים והלוויין, מימון שמילה, אישר לאייס את הפרטים. מערוץ 20 נמסר: \"איננו מנהלים בתקשורת את עניינו מול המועצה\".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ערוץ מדהים! איכותי ומשבח!
    מלכה 08/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף יש איכות בטלויזיה. עברתי לערוץ 20 והחרמתי את כל ערוצי הרעל 1,2,10
    סגור
  • 5.
    ראיתי שגם יהורם גאון שם
    אריאל 07/2014/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסקרן חכם ואמין.
    סגור
  • 4.
    נשים לא מורשות להנחות שם
    itamar 07/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה עומד במבחן החוק אפליה על רקע מיני?
    סגור
  • נשים בהחלט מנחות שם! לא לשקר!
    א 07/2014/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לינוי בר גפן ועדן הראל מנחות שם תוכניות. בבקשה לא לשקר!
    סגור
  • 3.
    זה אחד ממפעלות נוני. לא צופים (ל"ת)
    טמיר 05/2014/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אולי שרון גל יעסוק בכלכלת המקרא? דינאר תנכי? (ל"ת)
    צופה אהבל 05/2014/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שומפבלי ובר גפן יביאו יהדות ומורשת.
    עדן 05/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שומפבלי ובר גפן יביאו יהדות ומורשת.שומפה יביא את הנרטיבים של ידיעות ובר גפן תלמד איך עוזבים בעל והולכים לחבר מחליף.ממש מורשת.
    סגור