תקשורת ומדיה

כנס פורמטים חדש בארץ - בשוק ישראלי שגלגל 380 מיליון דולר בשנה החולפת

מ'הכספת' ועד 'הכוכב הבא', מ'בטיפול' ועד Homeland – הישראלים זוכים להצלחה גדולה ולהתעניינות שיא בכנסי הטלוויזיה בעולם. כעת הוחלט על השקת כנס מקומי שיתקיים בספטמבר
אלכסנדר כץ |  1
חטופים (צילום: רונן אקרמן) (צילום רונן אקרמן)
פחות משבוע לפתיחתו של יריד הטלוויזיה מיפ בקאן, מכון הייצוא מבשר על השקתו של כנס פורמטים שיתקיים בספטמבר בישראל. שוק הפורמטים הישראלי נאמד ב-380 מיליון דולר, והוא נמצא בעקומת עלייה תמידית בעשור האחרון, כאשר יותר ויותר תוכן ישראל נמכר לגופי הפקה ושידור ברחבי העולם.
הנציגים הראשונים היו השעשועון הכספת של ארז טל, ואחריו הסדרה בטיפול של HOT. בהמשך כבר הגיעו Homeland והכוכב הבא של קשת, לעוף על המיליון של ערוץ 10, ושלל מגזינים, סדרות ושעשועונים.
במסגרת הכנס שיערכו מכון היצוא, מנהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה ומשרד החוץ, יתכנסו לראשונה כל הגופים שעוסקים ביצוא תוכן טלוויזיוני ופורמטים ישראליים, במטרה לקיים מפגשים עסקיים בין יוצרי ומפיצי הפורמטים ותכניות הטלוויזיה ובין לקוחות פוטנציאליים מחו"ל, וכן להמשיך במיצוב ישראל כמדינה מובילה בענף יצוא הפורמטים הטלוויזיוניים, כשנתיים לאחר שהיא הייתה מדינת הנושא במיפ.
לכנס יגיעו קניינים של חברות הפקה ומנהלי ערוצים מהעולם, מפיצים, מנהלי תכניות, מנהלי רכש וחברות הפקה. בוועדת ההיגוי של הכנס שותפים נציגים מחברות ההפצה וההפקה הגדולות בארץ בתחום הפורמטים הטלוויזיוניים בהם קשת, רשת, ארמוזה פורמטס, דורי מדיה, ענני תקשורת וכן נציגים ממכון היצוא, משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החוץ.
מנכ"ל מכון היצוא, עופר זקס מסר כי "בשנים האחרונות נמכרו ברחבי העולם עשרות תכניות טלוויזיה ישראליות שמיתגו את ישראל כמקור חדש ורענן בתעשיית הטלוויזיה העולמית, כאשר כל הצלחה של פורמט ישראלי בחו"ל מבססת את מעמד התעשייה ומסייעת לפורמט הבא ולתוכנית הבאה להימכר ולהגיע למדינות נוספות. להערכתנו היקף יצוא הפורמטים הסתכם בשנת 2015 בכ-380 מיליון דולר. בסופו של יום, יצוא הפורמטים, מעבר לתרומתו הכלכלית למשק הישראלי, תורם לישראל בפן ההסברתי ולכן הערך המוסף מיצוא זה גדול לאין שיעור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוב פעם מוכרים את הבלוף הזה? איפה ה380 מיליון דולר? (ל"ת)
    קשקשני הפורמטים 03/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור