תקשורת ומדיה

חומת תשלום בגלובס: צפוי לגבות דמי מנוי על חלק מתכני האתר

שוק הפרינט הישראלי ממשיך לחפש אפיקי הכנסה נוספים, ואחרי קבוצת הארץ ואתר ynet, בגלובס נמצאים בעיצומו של מהלך להפעלת חומת תשלום עבור חלק מתכניו
אלכסנדר כץ |  5
בניין גלובס בראשון לציון (צילום מערכת אייס)
האם גלובס חוזר לאסטרטגיית חומת התשלום? לאייס נודע כי הנהלת העיתון נמצאת בעיצומה של בחינת האפשרות לגבות תשלום עבור קריאת חלק מתכני האתר, ויתכן שמהלך כזה יופעל כבר בינואר הקרוב. בשלב זה אין החלטה סופית לגבי המהלך, אולם הרוח במסדרונות גלובס בהחלט נושבת בכיוון זה.
שוק הפרינט הישראלי מדמם כבר תקופה ארוכה, וגורמים טוענים כי מצבו של גלובס אינו שונה מהותית משאר העיתונים בישראל. בין היתר בעלות השליטה בעיתון, אלונה בר און וענת אגמון, השקיעו ממון רב במערכת, עם גיוס כתבים, הפעלת פרויקט בדיקת העובדות 'המשרוקית', ופעילויות נוספות.  
בשלב זה לא הוחלט למשל על איזה תכנים תופעל חומת התשלום, הסכום אותו ידרשו לשלם הגולשים, ואיזה מסלולי מנוי יהיו.  
מדובר על ניסיון שני של גלובס להפעיל חומת תשלום. כבר בינואר 2015 החל האתר של היומון הכלכלי להפעיל מתווה של גביית תשלום עבור תכנים, כאשר צירף פיצ'ר תשלום בכל כתבות המגזין הנרחבות. גלובס עשה זאת בזמנו מתחת לרדאר, מבלי להודיע על כך לקוראים, כמעין פיילוט.
לגולשים הוצעו באותה עת 2 אופציות: רכישה של כתבה בודדת ב-4.90 שקלים, או רכישת כרטיסייה של 10 כתבות ב-39.90 שקלים. בזמנו העריכו כי כ-20-25 כתבות מגזין בחודש, ממוספי פירמה, G ועוד, יוצאו למכירה בתשלום, חלק קטן מאד מהתכנים הכללים של גלובס. כעבור מספר חודשים, חומת התשלום הופסקה.
בישראל תופעת חומת התשלום היא חדשה יחסית. הראשונים שקפצו לבריכה היו אנשי קבוצת הארץ, בתחילה ב-2013 עם חומת תשלום לתכני הארץ, ולפני כשנה וחצי גם ל-TheMarker. בחודשים האחרונים גם ynet החל לגבות תשלום עבור תכני פרימיום – תחת המותג ynet +.
מגלובס נמסר: "תשלום על תוכן - או חלקים ממנו - של אתרי עיתונות מקובל מזה זמן בעולם ואף בישראל, והוא מקפל בתוכו גם אמירה ערכית, שיש לשלם על תוכן איכותי. הכיוון הזה, כיעד של גלובס, דובר באופן גלוי מאז כניסת הבעלות וההנהלה החדשה, וזאת לצד אימוץ מודלים חדשניים נוספים. נעדכן עוד בעת שיהיה במה לעדכן".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אנשים לא מבינים אם אף אחד לא ישלם יפתחו את האתר בחינם
    שולתתתתת1 02/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתארו לכם שאין כניסות לאתר שנהפך בתשלום תוך פחות מחודש מחזירים חזרה את האתר שיהיה ללא תשלום
    סגור
  • 3.
    אבל הלשון של ציפורני נדחפה לאחוריים של ביבי בחינם (ל"ת)
    איך זה 11/2019/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    מי ישלם?
    גילי 11/2019/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אף אחד
    סגור
  • 1.
    אתר שמאל קיצוני, אין בו שום דבר כלכלי. מי ישלם לכם.. (ל"ת)
    ח ח 11/2019/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • נכון. פעם זה היה עיתון כלכלי. היום אתר לילדים טיפשים (ל"ת)
    גלובס 11/2019/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור