תקשורת ומדיה

צפו: כתב ערוץ 20 יצא בהתבטאות אומללה נגד הערבים ופוטר

הפרשן הצבאי של ערוץ 20 דיווח על הנפילות בצפון ובמהלך הדיווח סיפר על רקטה שנפלה במגרש כדורגל ביישוב והוסיף אמירה אומללה נגד הערבים. ערוץ 20: "צר לנו על הנסיון לנצל טעות אנוש של פרשן מוערך ומנוסה, כדי להתנגח בערוץ"
מערכת ice |  4
קובי פינקלר (צילום צילום מסך ערוץ 20)
יום הלחימה ה-11 של מבצע שומר החומות אתמול  (רביעי) הביא איתו חדשות מפתיעות: טילים ששוגרו לאזור הצפון, שפרעם, הגליל התחתון והקריות. במהלך הדיווחים על הנפילות שרובן היו בשטחים פתוחים, הפרשן הצבאי של ערוץ 20, קובי פינקלר דיווח ובין היתר זרק התבטאות  אומללה שעוררה סערה. הבוקר, הערוץ הודיעה על פיטוריו של פינקלר.
פינקלר דיווח: "רקטה אחת נופלת במגרש כדורגל ביישוב ערבי גדול, לצערנו הרב זה לא הביא להמוני הרוגים שם". בעקבות ההתבטאות התחוללה סערה שאחריה פינקלר וערוץ 20 התנצלו.  
 
פינקלר התנצל וכתב: "בדיווח היום על נפילת המרגמה במגרש הכדורגל בשפרעם ותחת עייפות מימי שידור ארוכים כמעט ללא שינה, נפלה שגגה בדבריי מהם השתמע שלצערי לא היו הרוגים. כמובן הכוונה היתה שלשמחתנו. מילה אחת, עולם שלם. מצער שרבים עטו בשמחה על הטעות כדי להסתער על הערוץ, כשאין לי ספק שהיה ברור שלא לכך התכוונת".
מערוץ 20 התנצלו אך ביקר את המתקפות נגדו: "במסגרת דיווח של הפרשן הצבאי קובי פינקלר, נאמר הערב משפט שלא היה צריך להאמר. פינקלר הבהיר גם בכתב וגם בשידור כי טעה בלשונו ולא התכוון חלילה לדברים החמורים שנאמרו. הערוץ קיבל את ההבהרה. צר לנו על הנסיון לנצל טעות אנוש של פרשן מוערך ומנוסה, כדי להתנגח בערוץ".
 
האמירה עוררה כאמור סערה. מוסי רז ממרצ התייחס וכתב בטוויטר: "על ערוץ 20 לפטר לאלתר את קובי פינקלר שאמר: '(רקטה) אחת נופלת במגרש כדורגל בישוב ערבי גדול. לצערנו הרב זה לא הביא להמוני הרוגים שם'. כל עוד לא יפוטר תומך הטרור האנטי ישראלי הזה לא אופיע בערוץ 20".
גם יו"ר בלד מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, התייחס וביקר: "הכתב הצבאי בערוץ 20: 2רקטה נפלה במגרש כדורגל בישוב ערבי( שפרעם) ולצערי הרב לא הביא להמון הרוגים שם2. כך אמר. תארו לעצמכם שפוראת נסאר(12) או עלי מוגרבי (13) או סולימאן מסוודה(11) היו אומרים משהו קרוב לזה?"
כתבת הארץ, נועה שפיגל התייחסה גם כן: "ערוץ 20 במופע איימים חריג אפילו ביחס לעצמו בדיווח על הירי מלבנון והרקטה שנפלה באזור שפרעם: '(רקטה) אחת נופלת במגרש כדורגל בישוב ערבי גדול. לצערנו הרב זה לא הביא להמוני הרוגים שם'. למקרה שתהיתם, הדיווח הוא של הכתב הצבאי של הערוץ- קובי פינקלר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאוכזבת מהערוץ, חבל !!! (ל"ת)
    פטורים מיותרים בהחלט 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מוסי רז לא תקף מי שאמר שהרוגים הדתיים במירון לא מעם שלו (ל"ת)
    גדעון ארליך 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אמר את מה שכולנו חושבים (ל"ת)
    אורן 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בושה
    גיא 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתבייש לך! ממתי יהודי מאחל למותם של חפים מפשע
    סגור