תקשורת ומדיה

שרקי נגד חסימת יאיר נתניהו בפייסבוק: "מבהיל", עיתונאי ימין נוסף נחסם

העיתונאי שלרוב נמצא במחלוקת עם בנו של ראש הממשלה בחר להגן עליו בעקבות חסימת חשבונו ע"י פייסבוק: "מחר זה אני או אתם", ינון מגל: "מפלגת פייסבוק", שרון גל: "בושה על סתימת הפיות", גם יותם זמרי זכה לחסימה עבור פוסט דומה

כפיר אדר |  8
יאיר נתניהו, יאיר שרקי (צילום אינסטגרם/יאיר נתניהו, יחצ)
ההתנהלות של פייסבוק אמש (חמישי) הייתה מעט תמוהה עבור מי שנמצא בצד הימני של המפה. מבלי שום התססה או ניסיון להכפיש אדם אחר, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, נחסם ל-24 שעות משום ששיתף פוסט הקורא לצאת למפגן תמיכה בחבר הכנסת ממפלגת ימינה ניר אורבך.
אבל מסתבר שיאיר נתניהו לא היה לבדו, כאשר גם איש התקשורת יותם זמרי זכה לחסימה משום ששיתף את הפוסט המדובר וכתב: "חחח נחסמתי בפייסבוק על פרסום פוסט עם הזמנה להפגנה. עובדים יפה שם".
 
זמרי שלא אהב את החסימה בלשון המעטה כתב: "בשביל הכיף הלכתי לבדוק, נחשו איזה פוסטים הקוראים לצאת להפגנות פייסבוק כן משאירה?", נתניהו הצעיר שיתף וכתב: "תופעה נרחבת. פייסבוק מונעים התארגנות להפגנות נגד ממשלת השמאל. 1984 כבר כאן".
הביקורת לא נעצרה כאן, ינון מגל כתב: "מפלגת פייסבוק", כאשר שרון גל הוסיף: "פייסבוק שלום, בושה על סתימת הפיות וחסימת חשבונות - רק כי בעליהם עשו מעשה דמוקרטי - וקראו לאנשים להפגין נגד גניבת הקול שלהם. תחזירו להם את הקול!".
 
העיתונאי יאיר שרקי התייחס גם כן לנושא: "דעתי על יאיר נתניהו וסגנונו ידועה לעוקבים כאן, אבל הידיעה על חסימתו בפייסבוק ובטוויטר מבהילה. הדפוס שראינו בארה״ב חוזר: ענקיות הטכנולוגיה ״תופסות אומץ״ כשהן מזהות חילופי שלטון. קריאה להפגנות אינה הסתה לאלימות ואין סיבה להשעות חשבונות בגללה. גם אם התוכן מגעיל. מחר זה אני או אתם".
גלעד צוויק הוסיף: "אחרי זמרי ואחרים, טוויטר מצטרפת לפייסבוק בחסימת והגבלת חשבונו של יאיר נתניהו - רק כי העז לשתף קריאה להשתתף בהפגנה מול ביתו של ניר אורבך עם "השינוי", מגיע הטיהור".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    יאיר נתניהו
    אירוס הארגמן 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר נתניהו כותב ומדבר כמו "ערס" הוא מעלי ופוגע באנשים לפי דעתי צריך לחסום אותו לנצח.
    סגור
  • 5.
    מבהיל מאוד! איפה המגנים על הדמוקרטיה? (ל"ת)
    אני 06/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • יאיר נתניהו
    אירוס הארגמן 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר נתניה כותב בלי רגש פוגע באנשים ורומס אותם..צריך לחסום אותו לנצח.
    סגור
  • 4.
    צודק שרקי אבל פייסבוק חוסמת בעיקר בגלל קריאה לאלימות
    יואב 06/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה שיאיר נתניהו קורא לצאאת להפגנה זה מאוד נחמד! אבל תקראו בדרך כלל את התגובות בפידים שלו , או את הדפים הנוספים שמקושרים אליו. מה תראו??? איחולים לבביים וקריאה לסולידריות חברתית!?!! כנראה שלא!!!!!תראו יציאה למלחמה וקריאה לפעמים לרצח ועוד שלל ביטויים לבביים. אז מר שריקי אני גם חושב שאתה צודק, אבל..... פייסבוק לא יחסמו הפגנה של שלום עכשיו לא בגלל שהם שלום עכשיו. זו לא הסיבה. תוכן המלל הוא הגורם לחסימות ולא שמאלנות או ימניות. ולצערי אלימות ניכרת בהתנהלות הימין
    סגור
  • 3.
    שהשמאל יבין שכל הרודנות המחשבתית שלו תחזור אליו-to late (ל"ת)
    דקטטורת השמאל 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • זה לא קשור לשמאל אלה לאלימות
    יואב 06/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשהשמאל מזמין להפגנה הביטויים לא כוללים אמירות שכוללות קריאה לרצח ואלימות. הסיבה שהימין בחלקו נחסם בישראל וארה"ב היא בגלל שהם אלימים ולא בגלל שהם ימניים
    סגור
  • 2.
    המדינה השאירה ואקום
    ק 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    המדינה מצד אחד לא דאגה לרגולציה מצדה על הרשתות החברתיות וחברות הטכנולוגיה הגדולות אבל מצפים מהם לשלוט במה שקורה אצלם ברשתות. אם המדינה הייתה לוקחת אחריות ומגדירה להם את הגבולות כנראה שליאיר היה נשאר להאשים את אבא שלא נותן לו לשחק עם הצעצועים שלו
    סגור
  • 1.
    מופתעת מהבורות - שרקי בדר"כ בחור רציני
    ענבל 06/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 3
    המדיניות של פייסבוק מאוד נוקשה בנוגע לפרטיות ולאלימות ברשת. בפוסט לא הייתה אלימה אבל הייתה פגיעה בפרטיות. המודעה הזמינה את הציבור להגיע להפגנה מול בית פרטי, עם הכתובת המדוייקת ושם המשפחה שגרה בבית. כל שאר הפרטים לגמרי לא רלוונטיים מבחינת פייסבוק. צודקים במאה אחוז.
    סגור