קריירה ולימודים

חיפה סוערת: ראש העיר איבדה את הרוב במועצה, האם תתפטר?

איחוד נדיר של חברי קואליציה ואופוזיציה נגד ראשת העיר עינת קליש, יצרו מצב שבו לראשונה בתולדות חיפה ישנה מועצה לעומתית שתקבל החלטות עצמאיות, גינויים על התנהלות העירייה במשבר החזירים: "לחולל שינוי בתרבות הפוליטית הכושלת שהנחלת"
יהודה לוינגר |  8
עינת קליש רותם (צילום פלאש 90)
לראשונה בתולדות עיריית חיפה, מועצת העיר הופכת ללעומתית ובכך שלקואליציה של ראשת העירייה, עינת קליש רותם, אין רוב, וזאת לאחר משבר חריף בקרב חברי המועצה. במהלך היום (ראשון) יגישו 17 חברים ממועצת העיר בקשה לכינוס ישיבה ובה דרישה לפטר את שלושת סגני העירייה ולחדול מלשלם להם שכר: דוד עציוני, לזר קפלן ושהירה שלבי. חברי המועצה כוללים: 12 חברי מועצה מהאופוזיציה ו-5 מהקואליציה.
המועצה הלעומתית, או בשמה "מועצת השינוי והשפיות" שיגרה מכתב לראשת העיר להדחת סגני ראש העיר, ולדבריהם אותם סגנים משקפים את התנהלותה הפוליטית והבזבזנית של עינת קליש רותם שהובילה את העיר, לדבריהם, למשבר כלכלי חריף.
"רוב ברור של חברי מועצת העיר מבקשים לחולל שינוי בניהול העיר והתרבות הפוליטית הכושלת שהנחלת" כתבו בפנייתם 17 חברי מועצת העיר המהווים רוב ונמקו מדוע יש להדיח לאלתר את סגני ראש העיר. "הדחת הסגנים יביא בהתאמה לביטול שכרם הישר את קופת העירייה בכספים המשולמים לסגנים לרבות  ההוצאות הנלוות. עלות שכרם של הסגנים עומדת על מיליוני שקלים בשנה לפחות".
פניה זו נעשתה, לדבריהם, לאחר כי רוב מוחלט של תושבי העיר איבדו אמון בה ורק לאחרונה פורסמו סקרים בתקשורת המקומית המעידים כי קליש איבדה לחלוטין את אמון הציבור. “בחלוף כמעט שלוש שנים מעת תחילת כהונתך, שביעות הרצון ממך בקרב תושבי העיר היא בשפל שלא ידענו כמותו" טוענים 17 חברי המועצה החתומים על המכתב ואף גייסו רוב מחברי המועצה להובלת המהלך.
בנוסף, קואליציית הרוב טוענים כי התנהלות העירייה בראשות קליש פוגעת באופן ישיר בעיר "ענייני העירייה בכל תחומיה מנוהלים באופן לקוי, חסר, לא מקצועי, באנדרמלוסיה גדולה,  כאשר יד ימין אינה מוצאת את יד שמאל, והכל תוך שסע עמוק בין סיעות המועצה השונות”, נכתב.
כזכור, הדרישה לקיום ישיבה מיוחדת מצטרפת להתפטרותו של סגן ראש העירייה עו"ד דוד עציוני שמלין על התנהלותה של קליש בניהול העיר. "שינויים בהרכב הסגנים ומינויים חדשים תחתיהם יביאו לשיפור תפקודך הלקוי" כותבים רוב חברי המועצה וחותמים את מכתבם בדרישה נחרצת "מתבקשת כבוד ראש העיר לכנס ישיבה מיוחדת לדון בנושא ולהביא להצבעה את הצעת ההחלטה החתומה בידי שליש מהיקף מציאת חברי מועצת העיר כדין".
ממועצת השינוי והשפיות נמסר: "קואליציית השינוי קמה במטרה לעצור את הפגיעה של ראש עיריית חיפה בתושבי העיר. תפקדינו לבלום את ההידרדרות של עיריית חיפה בכל תחומי החיים של התושב: בעיית החזירים, אבדן הפרויקטים הגדולים, תרבות פוליטית אלימה הפוגעת בשמה הטוב של חיפה, חינוך, ניקיון ועוד. כל אלה הביאו את רוב חברי מועצת העיר בחיפה מ-7 סיעות שונות, בכדי להוציא את ניהול העיר הכושל מידיה של עינת קליש ואנשיה.  אנו דורשים מקליש להסיק מסקנות ולפנות את מקומה".
על הבקשה חתומים 12 חברי האופוזיציה: סופי נקש, חדוה אלמוג, יוסי שלום ואור ברק מסיעת "יונה יהב וצעירי חיפה", אביהו האן, מוטי בליצבלאו, יעל שנער והילה לאופר מ"הירוקים", שמשון עידו, איציק בלס ואלי בן דיין מהליכוד ותבור להט ממרצ. חמשת חברי הקואליציה החתומים על הבקשה הם יעקב פיינגולד, תמי ברק, יואב רמתי, צביקה ברבי ושרית גולן שטיינברג.
לאור המצב החדש, עם המועצה הלעומתית, ראשת העיר תתקשה להעביר החלטות, ומאידך יוכלו חברי המועצה למנות סגני ראשי עיר מטעמם. באם קליש תתפטר יוכלו חברי המועצה למנות ראש עיר אחר מטעמם, אך הסיכויים לכך הם קלושים וזאת לאור התבצרותה של קליש בתפקיד ואמירות נחרצות נגד כוונתה להתפטר מראשות העיר. כיד להימנע מעירוב של משרד הפנים בנושא, חברי המועצה יצטרכו להעביר את התקציב שתגיש קליש, אך יוכלו ככל הנראה לערוך בו שינויים משלהם.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    17 חמורים שמתנגדים לשיפור העיר!
    י.ה. 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועל הדרך התנגדו גם להעברת תקציב מהמדינה לטובת פינוי אסבסט ממבנה בית ספר בעיר! חבורה של מטומטמים שרוצים להרוס את העיר!!! אלוהים שיעזור לנו עם האידיוטים האלה!
    סגור
  • 7.
    העיקר לא להחזיר את החזיר יהב וחבר יריעיו המושחתים (ל"ת)
    ריקו 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    העיקר לא להחזיר את החזיר יהב וחבר יריעיו המושחתים (ל"ת)
    ריקו 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    עינת קליש היא כשלון מוחלט. העיר צועדת אחורה
    משה 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    באה לעשות סיבוב על העיר יחד עם המקורבים שלה. עם משכורות מנופחות. צריך למנות וועדה קרואה עד למועד הבחירות.
    סגור
  • 4.
    איפה שיש שמאל - לא צומח דשא.
    רז 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ובמקרה של חיפה החזירים גם חופרים בדשא בורות.
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן שקליש תעוף חזרה הביתה. היא תקלה גדולה לחיפה
    שרון 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 3
    האמנו בה וראינו בה תקווה. כגודל התקווה גודל האכזבה. היא הביאה מקורבים ובנתה עבורם מינהלת עם משכורות עתק, מזלזלת בכל מי שאינו מ מקורביה ואטומה לעיר ולתושביה. אין זמן לבזבז על המשך שלטונה הכושל
    סגור
  • 2.
    צריך ראש עיר חדש כמו בנוף הגליל!! אדם שבא לעבוד!!
    נוף הגליל 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חיפה עיר מדהימה עם פוטנציאל ענק!! העיר הזאת יכולה לעקוץ את תל אביב בסיבוב... אין שם שום פרויקטים רצינים.. שום דבר לא נבנה שם. תבנו איזה לונה פארק, פארק מים, מתחמים חדשים, בתי קולנוע, אטרקציות למשפחות, תהפכו את הנמל למשהו עם תיירות ומסעדות, תבנו מגדלים כמו בתל אביב של 60-70 קומות. תהפכו את העיר הזאת לעיר מתקדמת!! חבל פשוט חבל.. התשתיות שם ישנות ויש שם שכונות שבורות לגמריי.
    סגור
  • 1.
    ועדה קרואה !
    דוד 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    זה כבר ברור מזמן שאת קליש צריך לפטר ! ואם היא מסרבת אז ועדה קרואה מייד !
    סגור