תקשורת ומדיה

השפלות, התעמרות, ושפה בוטה: התחקיר המטלטל של הארץ נגד כאן

החלק השני בתחקיר הארץ חושף תקיפה פיזית ומילולית של מהלים בעובדים, הפרה בוטה של חוקי שעות העבודה ותשלום עבורן ותלונות שנקברו על ידי מנהלי החטיבות השונות בתאגיד השידור: "אנשים הולכים במסדרונות התאגיד ורועדים מפחד מהמנהלים שלהם"
מערכת ice |  2
תאגיד השידור כאן (צילום אלכסנדר כץ)
יום לאחר חשיפת החלק הראשון בתחקיר הארץ שגרר הדים רבים בעקבות אי הטיפול בתלונות על הטרדות מיניות ושפה בוטה מצד לא מעט מנהלים בתאגיד השידור כעת פורסם בהארץ החלק השני בתחקיר שחושף מקרים של תקיפות פיזיות ומילוליות קשות של מנהלים כלפי עובדים ומסמוס הטיפול במקרים בכוונה.
"בסוף מישהו יתאבד. רק אז אולי אנשים יבינו מה הולך בתאגיד" אמרה עבדת התאגיד לתחקיר הארץ "אנשים פה חווים משברים נפשיים, מסתובבים במסדרונות ורועדים מפחד מהמנהלים שלהם. יחסי עבודה נורמליים או התנהגות מכבדת לא נמצאים בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות, זה מחלחל מלמעלה עד למטה. בחודשים האחרונים התחלפה בדסק החדשות שדרה שלמה של מהדורה. נעלמה. העורך עזב, המפיק הראשי עזב, רכז כתבים עזב, עכשיו דוריה עוזבת. את רואה כל מיני אמירות מנומסות על פרידה בהסכמה ותודות הדדיות, אבל בתוך המערכת כולם יודעים שזה לא ככה". מגלים באחת העדויות בכתבה.
בנוסף נחשף כי אחד העובדים במערכת כאן חדשות עבר תקיפות מילוליות חוזרות ונשנות מצד מנהלו ואפילו תקיפה פיזית אחת כשהמקרה לאחר מכן מוסמס על ידי ראש חטיבת החדשות שרמז לעבוד כי עדיף לו לא לדבר על המקרה. "יש עובד בדסק החדשות בטלוויזיה שעבר ממש התעמרות. המנהל שלו היה יורד עליו מול כולם, מלכלך עליו עם אחרים. פעם אחת הוא ממש צעק עליו. זה הגיע כמעט לאלימות פיזית. זה קרה ליד אנשים". המנהל קודם לאחר מכן לתפקיד רכז הכתבים בתאגיד ולמרות שמקרה האלימות תועד במצלמות כש"הארץ" ביקשו לצפות בתיעוד נמסר להם מהתאגיד כי הסרטון לא זמין.
מלבד זאת נחשף בכתבה כי נתנו הוראות להורדת ציונים במשובי העובדים בכוונה תחילה כדי למנוע העלאות שכר והפרה בוטה על חוקי העבודה בישראל כשנאסר על על דיווח שעות נוספות "עובדים יצאו לתעד את ההילולה אבל אז אירע האסון והם היו צריכים להישאר. למחרת האסון, כשהם חזרו הביתה, הנחו אותם לפצל את השעות, לכתוב במערכת 15 שעות ביום חמישי, ואת כל השאר ביום שישי. כאילו עבדו משמרת רגילה". עובד בכיר באחת החטיבות אף חשף בכתבה כי עובדים לא מקבלים את השכר המגיע להם בכוונה תחילה בשל הבקשה לפיצול שעות.
מתאגיד השידור "כאן" נמסר ל"הארץ": "התמונה המצטיירת בסדרת הכתבות של 'הארץ' מעוותת את המציאות ועושה עוול למאות עובדים ומנהלים שיעידו כי 'כאן' הוא מקום עבודה מעולה, מצליח, שנעים לעבוד בו. העשייה והתוצרים לא היו מתאפשרים ללא עובדים ומנהלים מצוינים ופעילות שוטפת לרווחתם ולטובתם. אך לצד ההצלחות יש גם טעויות. מעולם לא היססנו לטפל בליקויים ונעשה זאת גם כעת. אין מקום לפגיעה בעובדים, יש אפס סובלנות להתעמרות ושמירה על סביבת עבודה בטוחה לעובדות ולעובדי התאגיד היא כלל ברזל המבוצעת כאן בכפוף להנחיות נציבות שירות המדינה ובליווי צמוד שלה. 
"בניגוד להאשמות ולטענות, שחלקן מסולפות, כל תלונה שהגיעה לידיעת הנהלת התאגיד, נבדקה לעומק על ידי הממונים וטופלה על ידי כלל הגורמים המוסמכים, לרבות נציבות שירות המדינה ובהתאם להנחיותיה. תלונות נוספות של עובדים/דות עדיין נמצאות בשלבי בדיקה, בימים אלה. כל תלונה שמוגשת, בגלוי או באופן אנונימי, נבדקת ביסודיות על בסיס כל הפרטים שנמסרים ועל בסיס שיתוף הפעולה בתהליך הבדיקה. ככל שעלו פרטים לא ידועים מהפרסום בהארץ, גם הם ייבדקו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה שווה התאגיד אם הוא לא שולט בעובדים
    גילי 07/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לקחו את כל ה"פשוטות" והמקורבים לניהול, בלי ידע במשהו רק להגיד מגדר מגדר מגדר. זה מה שהולך היום.
    סגור
  • 1.
    לסגור את הערוץ הרשע (ל"ת)
    נוחי 07/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור