תקשורת ומדיה

עקיבא נוביק: "מירי רגב בפחדנות קלאסית. התיקון המזרחי יחכה"

פרשן כאן 11 תוקף את הדברים של השרה לשעבר בריאיון לידיעות אחרונות ותוהה: " למה התיקון צריך לקרות ״ביום שאחרי נתניהו״? איך הסיפור העדתי בישראל הוא שאלה של כן ביבי לא ביבי?". אמיר אוחנה: "אדם צריך להיבחר על סמך מעשיו, אני גאה בזהות שלי אבל לא הופך את זה לדגל"
מערכת ice |  11
מירי רגב, עקיבא נוביק (צילום פלאש 90/ אוליבר פיטוסי, תאגיד השידור)
הכותרות מהריאיון של מירי רגב לידיעות אחרונות ממשיכות לעורר סערה בכל רחבי הרשת. השרה לשעבר מותקפת לא מעט על ידי אנשי ימין וחברי מפלגתה על הדברים וכעת ביקורת סמויה מגיעה מכיוונו של אמיר אוחנה. השר לביטחון פנים לשעבר אמר לנועם פתחי יותם זמרי בגלי ישראל כי הוא לא הופך דברים שהם חלק מזהותו לדגל ברמיזה לפעולותיה של רגב.
נועם פתחי ציין כי הכותרות מדבריה "עושות לו תחושה לא נעימה בבטן" וביקש את התייחסותו של אוחנה שהשיב: "אני אמיר אוחנה ושני הורי הם יוצאי מרוקו. מזרחיות היא חלק מהזהות שלי, אבל אני חושב שאדם צריך להיבחר או לא להיבחר על סמך מעשיו, ביצועיו, דבריו, פעולותיו, ולא על סמך האופן בו הוא נולד. מזרחיות היא חלק מהזהות שלי בוודאי אבל כמו חלקים אחרים מהזהות שלי שאינני מתבייש בהם ומתגאה בהם אני לא הופך את זה לדגל".
"ומירי רגב כן הופכת את זה לדגל?" המשיך פתחי "שאלתם את דעתי אמרתי את דעתי תשאל את רגב היא תגיד את דעתה" השיב אוחנה שהוסיף "הדבר היפה בליכוד בהיותו מפלגה הגדולה ומפלגת העם ומפלגה רחבה מאוד יש בו גם פלורליזם מגוון של דעות ומגוון של אנשים אני שמח שמירי רגב בליכוד".
מי שעוד תקף את הדברים של רגב הוא עיתונאי כאן 11 עקיבא נוביק שבמספר ציוצים ששותפו בין היתר על ידי ברק רביד תהה: "אם מירי רגב מרגישה שהליכוד היא מפלגה אשכנזית ולבנה, למה התיקון צריך לקרות ״ביום שאחרי נתניהו״? איך הסיפור העדתי בישראל הוא שאלה של כן ביבי לא ביבי? למה שלא תתחילי לנסות לשנות ממש עכשיו"
 
"הרי רגב, בפחדנות קלאסית, לא מעיזה לומר את מה שהיא באמת חושבת- שנתניהו צריך לפרוש עכשיו. אם ישאלו היא תגיד שנתניהו פה לעוד עשר קדנציות, כלומר שהתיקון המזרחי ההיסטורי יחכה כי יש דברים יותר חשובים". נוביק אף טען כי הכותרות הם יריית הפתיחה במאבק על ראשות המפלגה מול שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין "מירי רגב הצטרפה לליכוד בסוף 2008. מישהו שמע ממנה את הביקורת הזאת על הליכוד בשלוש עשרה שנותיה במפלגה? כששוב ושוב נבחרו גברים אשכנזים לעשירים הראשונה? יכול להיות שהיא פשוט מצאה עכשיו נושא לקמפיין מול יולי אדלשטיין?"
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    תגובה
    שמחה גואטה בוקובזה 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושבת שהשאלה שהעלית מירי רגב בראייון לגבי זה ש73 שנים לאחר הקמת המדינה ועדיין לא נבחר מנהיג מזרחי במפלגה שרוב בוחריה הם מזרחים היא לגיטימית ואף יותר. בדומה לשאלה מדוע בחלק גדול מעיירות הפיתוח מנהלי התיכונים הם לרוב אשכנזים שמגיעים מחוץ ליישוב. אולם אני מסכימה עם עקיבא, גם אני כשקראתי את הכתבה הרגשתי שישנה סתירה בין הדברים. מדוע כל מה שהיא כותבת לא רלוונטי לשלטון בנימין נתניהו? הרי הוא לאחד לאחד מה שהיא יוצאת נגדו
    סגור
  • 10.
    נועם פתחי ויותם זמרי זה לא אותו בנאדם? (ל"ת)
    גבי 08/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מירי רגב מעצבנת
    אי 08/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם בוחר ליכוד כי נתניהו עומד בראשו. אדם נבחר לפי יכולותיו, מעשיו וחייב להיות משכמו ומעלה. לא חשוב מוצאו ולא חשוב מינו. מפלגה לא נמדדת במספר הנשים שבה אלא לפי כשרונן. נפתול הנכלול שבחר את עצמו, מיום ליום שווה פחות. נפוח כטווס וצורח כטווס וממש ילדותי בהתנהגותו. ישמרנו אלוהים כי כל הממששת ממש גרועים ולא חשוב מוצאם ומינם. ממשלה איומה. לכאורהההה כמובן
    סגור
  • 8.
    הלו אוחנה אתה לא מזרחי בעלילי
    העצבני מהשפלה 08/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוקו לא מזרחית . בערבית היא נקראת מע'רב , ובתרגום לעברית - מערב . אז שאוחנה יבין שהוא לא מזרחי .
    סגור
  • 7.
    רגב סותרת את עצמה בכל מובן :
    עוזי "השחור" 08/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם יש צורך בתיקון, אז למה להמתין עד שביבי ילך ? אם ביבי מנציח את מעמד "הלבנים" בליכוד, מדוע הוא חסין מביקורת ומדוע את תומכת בו ? ואם את בעד איזון - מדוע את צריכה להוביל את "האליטה" המזרחית ? האם אנו צריכים להחליף אליטה אחת באחרת ? בקיצור: ביביסטית וקשקשנית חסרת דעת. בכל מקרה - רגב איננה הדמות להוביל שינוי תודעתי בחברה הישראלית !
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    שתמשיך לבדר את עם ישראל
    שמריהו 08/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך את המטומטמת המושלמת להכניס קצת הומור לפוליטיקה..תישארי ,אל תעזבי
    סגור
  • 5.
    חמוצים
    דו 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמוצים אז תחכו עד לפרישת העברין המושחת עוד 10 20 שנה ואז -מלחמה חחחח.הליקוק היא מזמן מפלגה לא ראויה עם מנהיגים לא ראויים
    סגור
  • 4.
    חה חה חה. ההגמוניה של בן חיים היא בליכוד
    חה חה חה 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חה חה חה. אבישי בן חיים וההגמוניה שבליכוד.
    סגור
  • 3.
    צאי לליכודניקים כמוני מהחיים ! (ל"ת)
    רגב והפה אשמה 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אשכנזי
    מולייר 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הבעיה אוחנה יקר שלא משנה מה תעשה תמיד האשכנזים ינסו למנוע ממך לצבור כח או הון או סתם לרמוס אותנו הספרדים לדעתי אדם שאינו גאה במה שהוא אישית אחנו יכול לומר בכל מקום וזמן אץ ישראליותו
    סגור
  • 1.
    הפסיד את הבחירות
    יאיר 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי בגלל עודף מזרחים
    סגור