תקשורת ומדיה

הפגנות מול ביתו של לפיד: "עצרו את הסכם הנפט"

ארגונים סביבתיים מפגינים נגד הסכם הנפט שנכלל בהסכמי אברהם. אורלי בר-לב: "המשרד להגנת הסביבה אומר לקצא"א שהם הגישו מסמך מקצעי שהוא בדיחה וחרטוט"
מערכת ice |  2
קידוח נפט גז (צילום Getty images Israel)
ארגוני סביבה רבים מפגינים הערב (שבת) בפריסה של כ-25 גשרים ברחבי הארץ, זאת נגד ההסכם עליו חתמה קצא"א עם איחוד האמירויות בנושא העברת עד 80 מכליות דלק בשנה דרך מפרץ אילת. המוחים טוענים כי "הסכם הרד-מד מסכן את תושבי אשקלון ואילת - ויהרוס את שוניות האלמוגים. מבקשים מכל שרי הממשלה להצביע נגדו".
אורלי בר-לב צייצה היום בעניין וכתבה, "מדהים לקרוא את מכתב המשרד להגנ"ס למנכ"ל קצא"א שבו נדחה פעם נוספת סקר הסיכונים שהגישה החברה לאישור עסקת הנפט האמירתי. בהרבה מילים המשרד להגנ"ס אומר למעשה לקצא"א שהם הגישו מסמך מקצועי שהוא בדיחה וחרטוט. הערב הפגנה מול ביתו של לפיד בקריאה לבטל את ההסכם וב-25 גשרים ברחבי הארץ".
כזכור, ביולי האחרון ראש עיריית אשקלון תומר גלאם הודיע כי עיריית אשקלון מצטרפת למאבק נגד מתווה הגז שהוסכם בהסכמי אברהם לפני כשנה.  ראש העיר גלאם הודיע אז כי יצטרף לעתירה נגד החברה, שמוגשת על ידי ארגונים ירוקים במטרה למנוע את הפעלת קו צינורות אשקלון-אילת כחלק מהסכמי אברהם, להעברת נפט ממדינות המפרץ בהסכם למדינות אירופה דרך תשתיות הקו. גלאם נימק את הצטרפות העירייה למתנגדי ההסכם בכך שמדובר במהלך הכולל סיכונים חמורים הן בתחום הסביבתי והן בתחום הביטחוני.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צודקים מדינת ישראל היא סכנה ליהודים צריך לפרק אותה
    ישראלי 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל הפכה ממקלט ליהודים לסכנה קיומית ליהודים
    סגור
  • 1.
    סתם קשקשנים. זה הפסגה למדינה נטו (ל"ת)
    טלקר 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור