טלוויזיה

"קופה ראשית" מטלטלת את הטלוויזיה: הקרב החם בפריים טיים

אחרי תקופה ארוכה של שלטון כמעט יחיד של קשת 12 ברצועה, כל הערוצים התמודדו בקרב חם במיוחד גם מול חצי גמר ליגת האלופות של ערוץ הספורט - התוצאות: צמודות מתמיד, וניצחון של קשת 12 ברייטינג מול ניצחון של "קופה ראשית" במספר הצופים
מערכת ice | 
קופה ראשית (צילום משה נחומוביץ', באדיבות כאן 11)
ושוב זה קורה: העונה החדשה של קופה ראשית מנצחת במספר הצופים וצמודה מאוד באחוזי הרייטינג למובילה הכמעט-קבועה בממלכת הפריים-טיים - קשת 12. העונה הרביעית של הסדרה המצליחה, מבית היוצר של התאגיד, שוב מצליחה לזנק לראש הטבלה, והקרב החם של הרצועה המבוקשת ביותר מעלה הילוך.
אתמול היה קרב קשה במיוחד. כמעט כל תוכנית הציגה רצועת שידור חמה. קשת 12 עם "הקינוח המושלם", ערוץ הספורט עם חצי גמר ליגת האלופות, כאן 11 עם "קופה ראשית", רשת 13 עם "אהבה חדשה", ועכשיו 14 עם "הפטריוטים". החלוקה הייתה אכזרית: אף תוכנית לא התרסקה, ומאידך אף אחת מהן לא פתחה פער משמעותי על האחרות.
 
"הפטריוטים" עדיין במגמת ירידה קלה אל מול נתוני השיא שהציגה בעבר, ורשמה 6.2% רייטינג ו-167 אלף צופים. במקום הרביעי: "אהבה חדשה" של רשת 13 עם 8.2% רייטינג וכ-212 אלף צופים, מבחינת הרייטינג: "קופה ראשית" במקום השלישי עם 10.1% רייטינג וניצחון ברצועה מבחינת צופים עם 298 אלף, ערוץ הספורט עם 11% רייטינג ו"הקינוח המושלם" של קשת 12 עם 12.5% וכ-292 אלף צופים.
כאן המקום להסביר בקצרה איך קורה שיש יותר מספר צופים מאשר רייטינג. מדובר בהליך המדידה של ועדת המדרוג דרך קנטאר מדיה. הרייטינג נמדד כמו סקרי מנדטים, דרך מדידת בתי אב ספורים המייצגים את האוכלוסייה בישראל ומהווים אומדן לכלל הצפייה.
כיום ישנם 700 בתי אב בישראל שנבחרו בקפידה על פי קריטריונים המייצגים את האוכלוסייה (אזורים בארץ, מגזר, כמות בני בית משתנה, כמות חדרי שינה וטלוויזיות משתנה ועוד). בתוכניות שהן משפחתיות ייתכן וכל המשפחה או רוב בני הבית צופים ביחד באותו החדר באותה תוכנית. יוצא שמספר הצפיות יהיה יותר מ-1 עבור אותו בית אב, אך מבחינת רייטינג, לפי שההורים והילדים לא צפו בתוכנית אחרת, הוא ייספר כ-1, ולהיפך.
 
נזכיר שהפרקים של "קופה ראשית" בעונה הרביעית שברו שיאים מבחינת התאגיד, לאחר שפרק הפתיחה השיג נתון חריג למדי עבור התאגיד, עם 12.9 והפרק השני השיג 11.5%. הנתון המדהים הוא שפרק הפתיחה גרף 426 אלף צופים, אפילו יותר מפרק סיום העונה של ארץ נהדרת בקשת 12 שאומנם רשם 16.2%, אבל רק 417 אלף צופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה