תקשורת ומדיה

נדב איל מגיב לבן גביר: "בחר בגופשטיינים ועכשיו מתבכיין"

אחרי שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, עלה למתקפה נגדו על רקע הטור הביקורתי הנוקב נגדו ב'ידיעות אחרונות', העיתונאי הוותיק נדב איל תוקף בחזרה: "הוא ייכשל כי הוא חייב להיכשל. במאמרי הצעתי לו שיקודם - לשר החוץ, שר האוצר, שר התחבורה, הוא יעשה שם פחות נזק"
תום נחום |  1
נדב איל, איתמר בן גביר (צילום פייסבוק/ נדב איל, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לא טומן את ידו בצלחת לנוכח הטור הביקורתי הנוקב של העיתונאי הוותיק נדב איל נגדו שהתפרסם אמש (ראשון) בכותרת הראשית של העיתון "ידיעות אחרונות".
בן גביר לא נותר חייב ועלה למתקפה: "נדב איל השמאלן תמיד היה נגדי, עכשיו הוא עושה שימוש ציני ופוליטי ברצח במגזר הערבי נגדי. הרי חצי שנה כל תועמלני השמאל אומרים שאסור לי להיות מפכ"ל על, שאני יכול רק להתוות מדיניות, ושאני לא יכול לנהל את המשטרה. ועכשיו? הם בוכים למה אני לא מנהל את המשטרה כמו שצריך... אוי, הצביעות...".
 
כעת, איל מגיב לטענות מצד בן גביר ועונה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כך: "אני רואה שזה עורר תגובות מתגובות שונות, בין היתר של בן גביר שכינה אותי "שמאלן" ואמר שתמיד הייתי נגדו ואז טען שלא קיבל את הסמכויות שרצה בהן. נתחיל מהסוף: בממשלה הקודמת לא שינו את תואר השר, לא שינו סמכויות, והצליחו להוריד את שיעורי הרצח. לגבי השאר: תיוג הוא רעה חולה של הפוליטיקה שלנו. צריך לשפוט דברים לפי ערכם".
"בגלל שבן גביר רואה הכל באור של ימין/שמאל, הוא כשל בשימור המגמה החיובית מהממשלה הקודמת. הצמצום של הזהות, התפקוד והעמדות של כולנו לתיוגים הוא שטחי, פתטי ומזיק. שמאלן, ימני, מתנחל, חרדי- מי שרואה את העולם דרך המשקפיים האלה בלבד, רואה ללא צבעים. הוא ייכשל, כי הוא חייב להיכשל. יש ישראל טובה יותר. היא נמצאת בצה"ל שבו בן גביר לא שירת; בהיי טק או במערכת החינוך, בעצם בכל מקום שאיננו קיצוניות גמורה. אם בן גביר היה מפנה את גבו להיסטוריה העכורה שלו, מנתק מגע ממיני גזענים, מנסה להפוך דף - הייתי שמח לכתוב על זה. הוא בחר בגופשטיינים ובדורפמנים ועכשיו מתבכיין. ואין לו על מה. במאמרי הצעתי שיקודם- לשר החוץ, שר האוצר, שר התחבורה. הוא יעשה שם פחות נזק. ערב טוב לכולם".
 
הכותרת זעקה: "בן גביר, זה גדול עליך. לך" כתב איל והדגיש כי: "לא ייאמן שצריך לכתוב זאת: מי שהתעמת חלק נרחב מחייו עם שלטונות החוק, ומוקף ביעדים לשעבר של שירות הביטחון הכללי, איננו הבחירה המוצלחת לשר לביטחון פנים. בעל הבית? בן גביר הוא הבעלים של קריסה יוצאת דופן. לא הבעלים הבלעדי, כמובן; בנימין נתניהו הוא האחראי העליון למצב המזעזע שנוצר בתחום הביטחון האישי. ראש הממשלה הפקיר משרד חשוב, משמעותי, ובתקופה קריטית, בידי אדם שהורשע שוב ושוב בביהמ"ש והתמחה בהסתה. נתניהו עשה זאת כלאחר יד, בלי לשקול את ההשלכות; חיזקו ותמכו בו כל מיני שופרות בתקשורת שמהווים את מקהלת היח"צ של בן גביר".
איל משוכנע כי: "בן גביר חייב ללכת. העניין איננו חוסר הניסיון שלו. המערכת הפוליטית הישראלית לא ממנה שרים לפי ניסיונם בתחומים מסוימים. העניין אצלו קשור למי שהוא, לנרמול – כן, לנרמול – של אדם שעסק כל חייו, באורח מעשי למדי, בהשמדת הרקמה של חיים משותפים בין יהודים לערבים, בקריאת תיגר על רשויות החוק ובזריעת שיח אלים. עם כניסתו לתפקיד, בן גביר היה יכול לבחור בהתמקצעות, בהתמרכזות, בדף חדש. הוא לא רצה בכך, והביא איתו את הבנצי גופשטיינים הארסיים, עסק בפיתות של האסירים הביטחוניים, בזבז זמן על התלהמות ולא המשיך במיזמים הקריטיים שהחלה בהם הממשלה הקודמת".
 
איל טען בלהט כי: כי "בן גביר מעולם לא היה צריך לקבל את כרטיס הכניסה לממשלה. זוהי כמובן קביעה שתיפול על אוזניים ערלות בירושלים. אפשר לדבר בשפתם: עדיף כבר לקדם את בן גביר. לדוגמה, כשר חוץ הוא יהווה דמות ייצוגית מדויקת לממשלה הזו. כשר אוצר, ספק אם ינהג אחרת מבצלאל סמוטריץ'. כשר תחבורה, בן גביר יוכל להסתובב בצמתים ולגזור סרטים ולחוש שהוא בעל הבית. בראש המשרד לביטחון פנים – אני משתמש במכוון בהגדרה הזו, ולא בתואר המנופח שהמציאו לו - הוא המחיש חוסר יכולת מסוכן ביותר. ראש הממשלה נתניהו, האחריות היא עליך ורק עליך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה נותנים לנדב אייל ו במה האם טראמפ נבחר
    מנה 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נדב אייל מקבל במה להשמיע את טפשותו כל אדם אחר שהעריך שטראמפ לא יבחר כמוהו היה מזמן פורש זמן מפוזת הפרשן
    סגור