תקשורת ומדיה

מערכת "ישראל היום" מפרסמת כתבות שנוצרו בידי ChatGPT

על פי דיווח חדש, מערכת האתר של "ישראל היום" מפרסמת כתבות שנוצרו בידי כלי הבינה המלאכותית ChatGPT. בעיתון מסרו שמדובר בפיילוט ראשוני וכי כל כתבה שכזו נערכת בידי הצוות
מערכת ice | 
ישראל היום (צילום פלאש 90)
מהפכת הבינה המלאכותית בעולם התקשורת והעיתונות מתחילה להתפשט בענף. אתר גיק טיים מדווח היום לראשונה כי מערכת הדיגיטל של עיתון "ישראל היום" מפרסמים כתבות שנוצרו בידי שירות ChatGPT ושירותי בינה דומים.
לפי הדיווח, התכנים שנוצרו בידי הבינה מועלים תחת השם "מערכת feedy" כבר מחודש יולי האחרון, ורוב התכנים אינם אקטואליים. למשל, האייטמים עוסקים במחקרים רנדומליים על דיאטות, מתכון לשייק, המדריך לשינה טובה יותר ועוד. לצד זאת, היה אייטם שסקר את אישיותו של איש התקשורת, ניב רסקין, לפי מפת אסטרולוגיה, כתבה על אילון מאסק ועוד.
המערכת נותנת קרדיט כמעט ברור לכך שהתוכן נכתב בידי כלי בינה מלאכותית, בעזרת משפטים כמו: "ChatGPT עוזר לנו לספר על ההישג" או "נעזרנו ב-ChatGPT כדי להביא את הסיפור".
 
בישראל היום הגיבו לידיעה ומסרו כי מדובר בפיילוט ראשוני שמטרתו להעשיר את התכנים שלהם עבור קהל הקוראים. כמו כן, נטען כי כל כתבה שכזו נערכת בידי עורכי המערכת. מנגד, עורכים שעובדים בישראל היום רמזו כי הם לא יודעים "איך לעכל את זה", אך מאמינים כי העבודה העיתונאית האמיתית לא תיפגע. בעת זו לא ידוע אם כתבות שנוצרי בידי בינה יפורסמו גם בפרינט של העיתון.
יש לציין כי ישראל היא אולי הראשונה לעשות זאת בארץ, אך לא בעולם. למשל, עיתון בילד הגרמני כבר פיטר כ-200 עובדים שהוחלפו בידי כלי בינה מלאכותית. אתר החדשות והטכנולוגיה CNET הודה במהלך גם כן ופיטר עובדים רק לאחר שהסוד נחשף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה