תקשורת ומדיה

משפחות המפונים מעוטף עזה טוענות: "אנחנו פליטים במלונות"

מוקפות בסיוע אך גם מוכות טראומה: משפחות מפוני העוטף נאלצות להתחיל חיים חדשים רחוק מהבית. יצחק לוי, מנהל פינוי יישובים בשער הנגב: "פינוי התושבים נעשה למספר בתי מלון ולא למקום אחד וזה לא מאפשר לנו להפעיל בית ספר וחיי קהילה נורמאליים"

מערכת ice |  1
צילום Itamar Grinberg
ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן התכנסה היום (ג') לדיון בנושא ניהול מערך הפינוי למלונות. על פי משרד התיירות מתחילת הלחימה ונכון ליום 30 באוקטובר 2023 פונו והתפנו כ- 250 אלף אנשים מבתיהם.
חלקם פונו לבתי מלון מכוח פקודת פינוי ומשרד התיירות היה אמון על פינויים (כ- 88 אלף), חלקם נקלטו בקהילה (בקיבוצים או ביישובים קולטים - כ-87 אלף) וחלקם התפנו עצמאית ונקלטו על ידי בני משפחה/חברים/במגורים זמניים (כ- 73 אלף).
סך כל החדרים המאפשרים אירוח עומד על כ- 56,000 חדרים. מתוכם, סך חדרי מלון באזורים אשר הוגדרו באזורים המתאימים לפינוי אוכלוסייה הינם 52,723 חדרים. סך החדרים המשמשים כיום בפועל לקליטת אוכלוסייה הינו 47,501 חדרים, ומספר החדרים המהווה פוטנציאל לפינוי נוסף הינו 5,222 חדרים.
גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול: "הרשויות המקומיות יודעות לטפל הכי טוב במפונים שלהם, יותר טוב מכל משרד ממשלתי. קיבלתי החלטה להוציא את כל תושבי המועצה למלונות בלי שאף אחד בממשלה נתן לנו הוראה".
עוד הוסיף ירקוני בכעס: "המשרדים בממשלה מתווכחים איתי האם המפונים צריכים לאכול סנדוויצ'ים לארוחת צהריים או ארוחה מלאה בבית מלון. אנשים איבדו קרובי משפחה מדרגה ראשונה ומשרדי הממשלה מתעסקים בזוטות. אני עומד כרגע על התחייבויות של 80 מיליון ₪ למלונות, אבל המדינה העבירה לי בינתיים רק 24 מיליון ₪".
הדר שריד, קיבוץ רוחמה: "אנחנו הקיבוץ היחיד בשער הנגב שלא פונה. אנחנו פליטים בתוך המדינה שלנו. כל המועצה שלנו מפונה חוץ מהקיבוץ שלנו. הילדים שלי מתחנכים בבתי ספר שלא פתוחים, אבל אנחנו כמשפחה צריכים להישאר בקיבוץ בבית בלי ממ"ד תיקני".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז איך ההרגשה ? זוכרים שחגגתם את הריסת גוש קטיף ?
    רוזנצוויג התותח 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אותם אלה שהסעתם לבתי חולים בארץ חיבקתם והעסקתם... טבחו בכם/בנו ללא רחם. מן הראוי שתגידו תודה ותבקשו סליחה כי לכם יש לאן לחזור למגורשים השיקום ערך שנים.
    סגור