תקשורת ומדיה

קיבלת הודעה מהאקס? מדובר בתופעה לאומית - ולמלחמה יש קשר לזה

בצל האירועים הביטחוניים הפוקדים את המדינה, בנות רבות מקבלות הודעה מבן זוגן לשעבר. לפעמים מדובר בדרישת שלום ובכוונה להיפגש, ובחלק מהמקרים אפילו לחדש את היחסים. אז למה זה קורה? מטפלת בתחום בריאות הנפש מסבירה: "המצב גורם לחוסר ודאות, אנשים מנסים לחזור למוכר"
מערכת ice | 
זוגיות במשבר (צילום freepik)
יערית סרוסי בגדדי היא מטפלת בשיטת CBT שעוסקת גם ביצירת תוכן, בעיקר בתחומים בהם היא עוסקת, לרבות קידום בריאות הנפש. לאחרונה, סרוסי בגדדי פרסמה פוסט ברשתות החברתיות העוסק בתופעה שמטרידה לא מעט נשים. צעירות רבות (אך נשים מבוגרות ורווקות) מקבלות במהלך המלחמה הודעות מבני זוגן לשעבר. 
בראיון שקיימה לעיתון "לאשה", סיפרה סרוסי בגדדי על התופעה הלאומית החדשה לכתבת מאיה בניטה. "זאת תופעה שמתרחשת עכשיו, במלחמה. קיבלתי הרבה פניות מקרובות משפחה, חברות ומטופלות שלי, שאומרות שהאקס שלהן יצר איתן קשר. אחת מהמטופלות מספרת שהאקס שלה פנה אליה עכשיו אחרי נתק של שנתיים". 
  
לשאלת העיתונאית מה פשר ההודעות שנשים אלה מקבלות בתקופה הנוכחית, סיפרה יערית כי מדובר בהודעות בנוסח דרישת שלום ופנייה בכוונה להיפגש ולשוחח. "הרבה מהמטופלות שלי חוו מערכת יחסים הרסנית שלא הייתה נכונה להן, ואחרי הפרידה עברו תהליך ריפוי. חלק מהן בזוגיות חדשה והמשיכו הלאה".
לדברי המומחית, ההודעה שהנשים מקבלות מהחבר הקודם שלהן מערערת אותן. "הן פתאום מתחילות לחשוב שאולי זה סימן שהן צריכות לחזור אליו, ומרגישות בלבול. אז מה ההסבר לתופעה המוזרה? "מלחמה זה מצב שגורם לתחושת חוסר ודאות. אנשים זקוקים לקרבה ולתחושת ביטחון, אז הם מנסים לחזור למוכר"
 
סרוסי בגדדי מוסיפה כי לאור חוסר הוודאות ביחס לעתיד, אנשים רבים זקוקים לקרבה ולתחושת ביטחון, ולפיכך הם מנסים לחזור למוכר, גם אם מדובר במערכת יחסים רעילה. רבים אף מנסים לחזור לפרטנרים הקודמים שלהם, כי הם מרגישים החמצה או אי-סגירת מעגל. במובן זה, לאקט של שליחת ההודעה המדוברת יש ממדים רבים של שליטה.
"יש הרבה נשים שסיפרו לי שהאקס שלהן מילואימניק, והוא פנה אליהן רגע לפני שנכנס להילחם בעזה", מספרת יערית. אז מה עושים כשנקלעים למצב הזה? "חשוב לזכור למה נפרדתם. יש סיבה שבגללה אתם לא ביחד. צריך להתרכז בסיבה לפרידה ולא באותם רגעים שבהם היה לכם טוב.. אל תחזרו למה שעשה לכן רע".  
 

לפעמים הרצון לחזור לאקס נובע מבדידות. על אף התחושה הקשה, יש לבחור להתמקד בחיובי, ולפעול למלא את החיים בדברים שעושים לנו טוב, גם אם החזרה למוכר נראית כמו אזור הנוחות. את הכתבה סיימה בטיפ לקהל הקוראות. "אל תשפטי את עצמך", אומרת סרוסי בגדדי, "כל בחירה שלך היא טובה כל עוד את מקשיבה ללב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה