דעות

הציון לכלי התקשורת בפרשת הדרת הנשים - נכשל!

יועץ התקשורת ישורון תורג'מן מסביר את תחושות החרדים לגבי היריקות ותקיפות הנשים, וטוען כי מקומן של ידיעות כאלה הוא במדורי הפלילים
אין להתעלם מהדרת נשים, וחשוב לומר כי יש קולות שפויים נגד אותם קווי \'מהדרין\' שיותר משתרמו לאהבת ישראל גרמו בעיקר לשנאת חינם וחילול ה\'. אבל מה עם ההכללות? זה התחיל בתקשורת הכללית, שדאגה להזכיר כמעט בכל דיווח על הדרת נשים את התואר \"חרדי\" ו\"חרדים\", מה שגרם כמעט לכל חרדי מצוי לתחושה לא נעימה, ולרוב המגזר החרדי להרגיש מותקף.
השבוע, יצא לי לשוחח עם עיתונאי בכיר במגזר החרדי - יעצתי לו לצאת בקמפיין נגד \'הסיקריקים\' - אותה קבוצה קיצונית שגורמת נזק רב למגזר החרדי, לחילול ה\' ויותר מזה לשנאת חינם בין בני האדם בישראל. תשובתו הייתה: \"המגזר החרדי נתון עכשיו תחת מתקפה של הסתה ואני לא יכול לעשות את זה עכשיו, יש מלחמה של אנחנו והם\".
והתוצאות לא איחרו לבוא. בימים האחרונים ניתן למצוא בכלי התקשורת החרדיים כותרות כמו \"חילוני תקף חרדי\", אגב, מקרים מזעזעים לא פחות שזוכים בעיקר לסיקור בצד החרדי, דוגמא לכך היא הכותרת חדשה בעניינה של החיילת דורון מטלון בתקשורת הכללית: \"האישום: חרדי הטריד מינית את החיילת באוטובוס\", ומנגד בתקשורת החרדית: \"חרדי הותקף בכפר סבא • כלי הנשק: \'ידיעות אחרונות\'\".
לא שאין מקום לדיווחים על הדרת נשים או על אנשים שיורקים על ילדות קטנות, אבל לא יתכן שאדם שאינו מתנהג בנימוס ובאופן מנוגד להלכה ולאנושיות מינימאלית יזכה לתואר \"חרדי\" גם אם הוא מתלבש כחרדי, באותה מידה שלא ליד כל רוצח או אנס, נכתב \"חילוני\".
עיתונאים ועורכים יקרים, להזכירכם כי בתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות עוסק סעיף 14 בנושא אפליה וגזענות‫ ובו נאמר כי \"לא יפרסמו עיתון ועיתונאי דבר שיש בו משום הסתה או עידוד לגזענות או לאפליה פסולה על בסיס גזע, מוצא, צבע עור, עדה, לאומיות, דת, מין, עיסוק, נטייה מינית, מחלה או נכות גופנית או נפשית, אמונה או השקפה פוליטית ומעמד חברתי-כלכלי. לא יציינו עיתון ועיתונאי אפיונים אלה אלא אם הם נוגעים עניינית לנושא הפרסום\".
אותן ידיעות על תקיפה ואלימות שייכות למדור הפלילים, ולא למדור חרדים חילונים. אם דמוקרטיה עדיין נבחנת ביחסה למיעוטים ולהבטחת זכויותיהם, הרי שהציון של הסיקור התקשורתי הוא: נכשל!
הכותב הוא יועץ תקשורת במשרד יח\"צ Lernercom
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לידיעת החרדים והמסנגרים עליהם
    עזרא מועלם 01/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם דברים לא ישתנו דרמטית תפרוץ כאן מלחמת אחים. מצד אחד, הצד החרדי- העוני נוגע בשיאים חדשים של עליבות ומחסור. במקביל האינטרנט פורץ ונוגע בציבור החרדי. מידע על העולם החיצון מגיע לראשונה גם לאחרון המסתגרים והמסוגרים. החרדים מבולים הצעירים שלהם מאבדים כיוון. התגובה של הממסד היא הקצנה והקשחת אורח החיים. תגובה נואשת וחסרת סיכוי. מצד שני אצל כל שאר הישראלים - תשעים אחוז מהחברה שחיה כאן מתחילה לחלחל ההבנה שכך זה לא יכול להימשך. אי אפשר להמשיך להתעלם מההשתמטות מהשרות בצהל. אי אפשר להתעלם מהעלויות הבלתי נתפסות לקופה הציבורית בגין הצורך לממן את החרדים שמתעקשים שלא להתפרנס. אי אפשר להמשיך להתעלם מהניכור מהמדינה ממוסדותיה מהחוק ומתחושת הביחד. שותפת גורל זו היא סוד כוחה של ישראל. הפושעים והאשמים במה שקרה כאן הם מצד אחד מנהיגי החרדים פוליטיקאים מתרפסים ורבנים בשמלות קטיפה רקומות שמוסעים במרכבות שחורות מתוצרת במוו סידרה שבע. ההנהגה הזו תאבת כוח שררה הון וכבוד שעלו לכולנו ביוקר. ומצד שני ממשלות ישראל, כל ממשלות ישראל מאז 1977 . הסכמים קואליציונים הזויים שחתמו ראשי הממשלות עם מנהיגי החרדים דירדרו את החברה החרדית לשפל הנורא בה היא נמצאת כיום. הסיפור הוא לא הדרת נשים ולא כל מיני קישקושים אחרים. הסיפור הוא דור שלם שהלך לאיבוד, מאות אלפי ישראלים שלא מסוגלים להבין לא מסוגלים להתפרנס לא מסוגלים למלא חובות אזרחיות אבל תובעים ומקבלים בדרך כוחנית זכויות יתר. לכאורה צודק הכותב. חרדי מטורף פדופיל שטוף זימה שירוק על ילדה בת שמונה שמעוררת בו יצרים חולניים זה סיפור למדורי הפלילים. אבל כולנו יודעים שהחרדי הזה הוא לא באמת הסיפור שהדליק את האש. הסיפור הוא כלל הבעיה עם החברה החרדית בישראל. כשהחרדים יפסיקו להתגונן ויתחילו לטפל בעצמם, (חכ חיים אמסלם הוא דוגמה מופלאה לפוליטיקאי שהבין את חומרת המצב והלך מחשבתו יאפשר לי כחילוני להצביע עבורו), נוכל להתחיל לראות סיכוי לעתיד טוב יותר. מאמרים בכייניים ומטופשים כמו זה שנכתב כאן נועדו לטשטש את הבעיה ולהנציחה. ודבר אחרון וחביב - הטוקבקים שפורסמו כאן ושאוהבדים את שנכתב במאמר - אממ איך נאמר זאת - שקוף מדי. ציפיתי ליותר תיחכום ממני שמגדיר את עצמו כיועץ תקשורת
    סגור
  • התגובה שלך - כל מילה בסלע
    קובי 01/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התגובה הייתה צריכה להופיע במקום המאמר השטחי של ישורון. מעניין אם יוכל לכתוב מאמר כז ביום שבו תהיה מהפכה חרידית טאליבניסטית.
    סגור
  • 7.
    כשאתה צודק אתה צודק. די כבר עם מסע השנאה הזה (ל"ת)
    אפרת 12/2011/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    שלומית 12/2011/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אה, אז אם נחום ברנע הזכיר את המשרד הזה, אז הוא בטח משרד ענק, מדהים, גדול. ביחיאת. התגובה הפאטתית הזו רק עושה אותכם יותר קטנים. ולעינייננו - אם חרדי היה מתעלל בחתול או זורק אשפה ברחוב או מה שלא יהיה, זה היה אכן לא רלוונטי להזכיר שהוא חרדי. אם חרדי יורק על ילדה בת 7 וקורא לה פרוצה או תוקף אשה שיושבת במושבים הקידמיים של האוטובוס, הוא עושה את זה מטעמי האמונה הדתית שלו ולכן עובדת היותו חרדי היא רלוונטית. הטיעון שלך לא איניליגנטי. זה כמו שתגיד שלא צריך להגיד שגבר אנס אשה, אלא בנאדם אנס בנאדם. אז או שאתה מיתמם, או שאתה לא חכם. חוץ מזה התקשורת מביאה גם סיפורים של אנשים דתיים ואפילו חרדים שסובלים גם הם מאלימות של החרגים הקיצונים, כמו הילדה הקטנה בת 7 שקראו לה פרוצה, והאשה הדתייה שסרבה לשבת בספסל האחורי. כל עוד זה היה רק קומץ, אף אחד לא אמר כלום. הבעיה היא בדיוק זה שזה כבר מתפשט ומדאיג, ועובדה ששאר החרדים בבית שמש, למשל, לא עושים כלום על מנת לחסל את התופעה המזוויעה, וחילונים חיים בפחד. אתה הוא זה שלא מתנהג בצורה אתית. ודרך אגב, כל התגובות מטעמך שקופות, ועושות את המאמר הזה עוד יותר מגוחך
    סגור
  • 5.
    התקשורת חייבת לעשות חשבון נפש (ל"ת)
    ג'ודי 12/2011/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יש אמת בדבריו
    רותם 12/2011/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לו על האמץ.
    סגור
  • 3.
    זה יועץ תקשורת כמו שאני חרדי
    פחחחחחח 12/2011/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייס, מאיפה שלפתם את הינוקא הלא-במיוחד-חכם-הזה-בלשון-המעטה? הסתה? גזענות? אם הוא ירוק מבחוץ, אדום מבפנים ויש לו גרעינים הוא כנראה אבטיח, ואם הוא לובש שחור, מזוקן, ויש לו נטייה לא לשלם מיסים, לא לעבוד ולא ללכת לצבא - הוא כנראה חרדי. הקטע של ה"סיקריקים" כבר לא עובד על התקשורת, וטוב שכך. החרדי שקילל את החיילת באוטובוס הוא לא סיקריק, גם לא החרדים בקו 1 בירושלים, וגם לא 98 אחוז מהחרדים שישתתפו מחר בהפגנה במאה שערים ויקראו קריאות נגד החילונים ה"מסיתים". הלא לחרדים נוח "להאשים" את ה"קיצונים" וה"סיקריקים", שהם כמה מאות אנשים, בעוד שתופעת הדרת הנשים מקיפה כמעט את כל המגזר. אבל למה באמת שינוקא לא חכם במיוחד, ממשרד שאף אחד לא שמע עליו ידע את כל זה? אייס, הפדיחה היא עליכם. תביאו כותבים רציניים עם תובנות אמיתיות, ולא ילדים שמלהגים שטויות וחבל שיקבלו במה באתר שלכם.
    סגור
  • הוד מעלתו
    חחחחפ 12/2011/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. מדובר באחד המשרדים הגדולים ביותר במגזר הדתי לאומי, על נחום ברנע שמעת? דווקא השבוע הוא הזכיר את שם המשרד הזה. 2. ההכללה שאתה עושה רק מוכיחה שוב, כי נכונים דבריו של כותב המאמר. 3. עד שיסכימו לפרסם מאמר שלך, אתה מוזמן להמשיך ולנסות את מזלך בטוקבקים.
    סגור
  • 2.
    צודק!
    אחת העם 12/2011/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התקשורת נסחפה יותר מידי. זה נהפך לקירקס לא מקצועי בכלל.
    סגור
  • 1.
    מאמר יפה מאוד וקולע (ל"ת)
    סויה בר תאילנדי 12/2011/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור