דעות
הביטחון העצמי של אורנג' בפרסומת - שייך רק למותגי על
עטרה בילר על המהלך האסטרטגי העדכני של אורנג': המותג סופסוף יצא מחיבוק הדב של שוק הסלולר, אך אם מדובר בהבלחה חד פעמית - לא די בזה"
בשורה התחתונה: אורנג\' יצא סופסוף מחיבוק הדב של שוק המפעילים הסלולאריים, שבגבולו התחתון נוגסים מציעי ה\"דיסקאונט\" ובגבולו העליון - מציעי הערך המוסף. במקום להתחרות באוקיינוס האדום של מי הכי טוב - הוא מציע לנו לסגור את המכשיר.
\"יש רגעים בהם צריך להניח את הסלולארי בצד. בשביל שאר הרגעים - אורנג\' אולטראנט\" הוא מוסר ההשכל של סרטון שמצלם את כולנו באופן היפר ריאליסטי כאנשים שהורסים לעצמם את הרגעים הכי יפים עם האנשים הכי אהובים עלינו כשהנייד מצלצל.
מזמן וויתרנו על כל מיני החלטות להשאיר אותו בבית, לכבות אותו לחלוטין, להתעלם ממנו. האנושות מכורה. זו עובדה. לתוך עולם זה שחברות הסלולאר יצרו במו ידיהן וחברות הסמארטפונים השביחו, נכנסת מלחמה נושנה עקובה מדם בין המפעילים. העובדות ידועות - כ-14 שנים שהשוק נקרע בין 3 המפעילים מציעי הערך - אורנג\' סלקום ופלאפון, מתוכן כשנתיים שהמפעילים הזולים הצטרפו לקטטה.
החדירה של אורנג\' טלטלה את השוק כשהמותג סירב לדבר במושגים של \"מה\" ו\"איך\". השפה של אורנג\' לא הראתה מכשירים או מחירים. אורנג\' דיבר רק על ה\"למה\". למה הוא פה ולמה על הלקוח להעדיף אותו. אורנג\' הציע אידיאולוגיה של קשר בין אנשים ומערכת יחסים בריאה בין מותג לצרכן. אורנג\' הבטיח שאט אט כל העולם יהיה בכף ידינו כי העתיד נשמע אורנג\'. סלקום ופלאפון, בסביבה האריסטוקראטית שאורנג\' יצרה, שאלו את עצמם \"אז אם כן - מי אני?\". סלקום בחרה את המשפחה הישראלית כטריטוריה אלטרנטיבית לבינלאומיות של אורנג\'. ופלאפון, אחרי הרבה מאד זיגזוגים התמקם בעולם ה\'אחר\' ממנו הוא מנהל את הדיאלוג עם לקוחותיו.
בשלב מסוים היה ברור שהתחרות היא לא בין מוצרים, שירותים ומחירים אלא תחרות בין חוויות צרכן. הפרסומות של כל שלושת השחקנים היו חלקן יפות וחלקן פחות יפות אבל הזירה הפסיקה לרתק כזירה כי החלוקה היתה ברורה והמסרים - צפויים.
כשחדרו מותגי הדיסקאונט היה נראה כאילו שעומד להיות מעניין, ואולי לרגע אפילו היה קצת אקשן אבל גם זה הפך למובן מאליו. מה שנותר תלוי באוויר היה שאלת ההצדקה של מותגים כגון אורנג\', שהיה המותג האהוב במשך תקופה לא קצרה.
אז אם אני יכול לדבר ב-9 או 49 ש\"ח בחודש - תזכירו לי למה אני עדיין באורנג\'? הטעות הכי מסוכנת היתה עלולה להיות התעקשות על הערכים הישנים שמדמים את התקשורת הסלולארית לתקשורת בין אנשים. ההקבלה בין אהבה לילדים או לבן זוג - לבין פעימת המונה הדיגיטאלית שמאפשרת תקשורת - הפסיקה לרגש ואי אפשר להעמיס עליה עוד מסרים.
מה שיפה מאד במהלך האחרון של מותג אורנג\' הוא ה\"הפרעה\" היצירתית. Disruption. במקום להיכנס בכל הכוח עוד יותר למרכז הזירה של \"תקשורת = קשר\", עשתה אורנג\' צעד גדול לאחור והצטרפה בכך למגה מותגים שהיו באותה סיטואציה, עמדו מול אותם אתגרים ובחרו באותה אסטרטגיה.
והאסטרטגיה היא להבהיר לעולם שיש חיים מעבר למותג. סוג של הפגנת בטחון עצמי שרק מגה מותגים יכולים להרשות לעצמם. באמצעותה הם מחזקים את מעמדם בקרב ציבור הלקוחות הקיימים והאפשריים.
בדומה לאורנג\' שמציעה לנו לכבות את המכשיר ולחוות את החיים שחומקים בין אצבעותינו בין צלצול אחד להודעת טקסט, גם ה-Citi Bank- הודיע לציבור לקוחותיו ש-\"There is more to life than money\". הסיטי יצא בקמפיינים שהציגו סיטואציות כגון זוג זקנות שמנגנות ושרות תוך כדי זיוף נוראי, בחורה שאוהבת לעשות פרצופים מול הראי, ועוד רגעים מלאי חמלה ואנושיות שהמסקנה מהם היא אחת - החיים הם הרבה יותר ממה שכסף יכול להסביר. האמונה של הסיטי היא כי עלינו לחיות חיים בעלי עושר פנימי שהוא מעבר לעושר כספי והסיסמא שליוותה אותו שנים רבות היתה \"live richly\".
בדומה לסיטי גם מאסטרקארד נשען על אידיאולוגיה כי יש דברים שכסף לא יכול לקנות. בדומה לאורנג\' הוא מעצים את עצמו דרך הקטנת עצמו. בשביל כל שאר הדברים שכסף כן יכול לקנות - יש מאסטרקארד. אבל בואו נסתכל על הדברים שכסף לא יכול לקנות - אהבה, משפחה, חברות. בזכות העובדה שהמסר רלוונטי לצרכן, לאו דווקא לביזנס של המותג - הוא מייצר בסיס של אמון. האמון הוא תנאי הכרחי להעדפה מצד הצרכן, שחוזר מרצונות החופשי לחיקו של המותג.
מותגים שמסמנים את התפר שבו הם \"נגמרים\" והחיים האמיתיים \"מתחילים\" מצמצמים כביכול את תחום שליטתם אך מרוויחים את אהדת הצרכן שמזמן לא רואה את עצמו כ\"קונה\" אלא כמי שמקיים מערכת יחסים שיוויונית עם המותג.
הגישה אמנם נעימה לצרכן אבל יש בה גם מאניפולטיביות ערמומית כי היא מותירה את המתחרים קטנוניים ועסוקים בלמכור עוד שירות או מוצר.
הגישה אמנם נעימה לצרכן אבל יש בה גם מאניפולטיביות ערמומית כי היא מותירה את המתחרים קטנוניים ועסוקים בלמכור עוד שירות או מוצר.
חברת DTAC התאילנדית מבצעת אותו צעד קטן לאחור ששם אותה בקדמת הבמה. בקליפ a silent message to all of us המסר הוא - כבה את הסלולארי ותגלה שיש לידך אנשים. בטכניקה יפה מצליח הקליפ להראות איך העולם סביבנו נעלם כשאנחנו משתמשים בנייד לצד אנשים. עפרונות מציירים ללא ילדים, גיטרות מנגנות ללא נגנים וכן הלאה - וכולם חוזרים לחיים כשהמכשיר כבוי.
האופציה לייצר מהלך של \"החסרה\" תמיד קיימת בהתפתחות יצירתית. הדבר דומה לעולם העיצוב שמתמודד עם שיעמום ושחיקה בכל נושא כמו ידיות של ספל, מעקה של מדרגות, מסגרת של תמונה, מחוגים של שעון. אנחנו מתרגלים ומשתעממים על נקלה, וזקוקים לחדשנות באופן אורגני. \"אנו יכולים להגשים את המטרות שלנו רק אם נהיה מוכנים ל\"הפריע\" ולחדש את כל האספקטים של העסק שלנו - כנתיב ליצירת צמיחה עוצמתית יותר\" טוען ג\'ונתן מילדנהאל, סמנכ\"ל המצויינות בפרסום, תוכן ואסטרטגיה העולמי של קוקה קולה.
לסיכום, המהלך של אורנג\' משחרר את האחיזה הכפולה והמשולשת שמאפיינת את שוק המפעילים הסלולאריים. עם זאת - חובת ההוכחה על אורנג\'. אם המהלך מתחיל ונגמר בהבלחה חד פעמית או דו פעמית - לא די בו כדי לחלץ את המותג ממקומו הקודם. חשוב שאורנג\' תרים את הכפפה המאתגרת שמתמקדת בחיים שמחוץ לפולס הדיגיטאלי, ותעז לנהל מערכת יחסים ממשית עם הלקוח בעולמו, ומחוץ לעולמה, על רובדים ממשיים נושאי ערך ותועלת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(74):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
61.ניתוח מעניין מאוד, תודה! (ל"ת)סבטלנה 10/2013/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
60.orngeCharly 09/2013/29הגב לתגובה זו0 0orange kakakamaika !!!!!!!!!!!!!!!סגור
-
59.תשקיעו בשרות לקוחות במקום בפרסומות מתחכמותמורן 09/2013/29הגב לתגובה זו0 0החוויה שלי עם החברה היא לא בשלטי חוצות או בטלווזיה אלא ברגע שאני מתקשר לשרות הלקוחות. של אורנג' פשוט קטסטרופהסגור
-
58.לא עלית על העיקרהמוח 09/2013/29הגב לתגובה זו0 0כשכל החבילות משולמות מראש, האינטרס שלהם שלא תפתח את המכשיר בכלל. כלומר הם מעודדים המנעות משימוש, כמובן תוך מיסוך הסיבות.סגור
-
57.הייתי פראייר של פלאפון 12 שנה ולקינוח...פ 09/2013/28הגב לתגובה זו0 0ולקינוח גם גנבו ממני כסף על אי שימוש בקו בשני מכישירים.... אותי הם לא יראו אותי יותר לעולם. ובנסוף גם אמא שלי בוכה על 10 שנים ששילמה להם יקרסגור
- טען עוד
-
56.מה נהיה?נמרוד יניב 09/2013/28הגב לתגובה זו0 0לחבר'ה של גולן, פלאפון וסלקום אין מה לעשות בחיים חוץ מטוקבקים בשם "עובדת אורנג' 5 שנים"? .פתטי.סגור
-
55.אורנג' יופי של חברה כנסו כנסו!!!אהבתי את הפרסומת!! 09/2013/27הגב לתגובה זו0 0אורנג' יופי של חברה גנבו אותי 5 שנים בפיטויים לאייפון חדש- עברתי בשעה טובה לגולן טלקום ויש לי שקט נגמרה הגניבה הגדולה של חברה בלי מצפון - נכנסים לכרטיס האשראי ובוזזים אותך תגידו זכות לתת שירות של גנבים!!!סגור
-
54.אורנג גנבים מתועבים ושפליםדוד 09/2013/27הגב לתגובה זו0 0מאחל להם שעל כל שקל שגזלו מהצבור תא סרטני מוכפל בהפרש ההכנסה בין אורנג לנגזלסגור
-
53.שוד לאור יוםמני 09/2013/27הגב לתגובה זו0 0חשוב שכל אם עבריה תדע שחברת אורנג' ממש עושקת את הצרכנים שהשתמשו בטלפון סלולרי בחו"ל. מדובר באלפי ש"ח הוצאה שלא ציפיתם לה בשל הודעות וואטס אפ או סתם שליחת תמונות של הילדים לסבא ולסבתא. אני אישית ניזוקתי וחברת אורנג' הייתה מוכנה לעשות לי הנחה בשיעור של 20%. לטסים לחו"ל נא היזהרו ושקלו לרכוש SIM במדינת היעד.סגור
-
52.את אורנג עזבתי לפני 4 שנים. ''בזכות'' השרותדוד 09/2013/27הגב לתגובה זו0 0עד היות בכדי לקבל אינפורמציה כל שהיא צריך לעמוד בתור, ולא מעט. שלא לדבר על תקלותסגור
-
51.במדינה של בורים אורנג' עוד קיימת !לקוח גולן טלקום 09/2013/26הגב לתגובה זו0 0מרוב שאורנג' עינו אותי ואת משפחתי ביום שגולן קמה ניידתי את המספר שלי ושל משפחתי והתגובות לא איחרו לבוא מנהל השיווק של החברה במכתב נציגי החברה הבנתי לפי המרדף אחרי שעשיתי לי ולמשפחתי את הדבר הטוב ביותר !!!! יישר כוח לגולן טלקוםסגור
-
50.מכשירי אורנג' נסגרים מעצמם כי השירות מחורבן (ל"ת)איש אחד 09/2013/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
49.שילמדו מסלקום לעשות פרסומות (ל"ת)ליאור 09/2013/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
48.כנסו ותבינו מה זה אורנג' 2013עובדת אורנג' 5 שנים 09/2013/24הגב לתגובה זו0 0אורנג' שנת 2013 היא חברה עם השירות הגרוע ביותר בארץ , את זה אני אומרת בתור עובדת מכירות אורנג'. בעידן בו כל החברות מורידות מחיר , אפילו סלקום שיש לה הכי הרבה לקוחות בארץ מורידה...אורנג' עדיין מעיזים למכור במחיר יקר בהרבה מהמתחרים. וכאשר אי אפשר להתחרות עם החברות האחרות במחיר מתחילה שיטת ה"קמיקאזה" לספר ללקוחות שבחברות אחרות הקליטה פחות טובה והגלישה והקליטה של אורנג' והשירות הם הטובים ביותר ויש על מה להיות יקרים יותר. בפועל? מנסים לטרוף את כל הקלפים משכורות של 13000 לאנשי מכירות ירדו ל-6000 ש"ח ו-2000 עובדים פוטרו על מנת לחסוך במשכורות , אבל מה עם שירות? אין מספיק נציגי שירות כי חוסכים בכוח אדם ומצד שני מעבירים שיחות שירות למוקד המכירות שם יש פחות עומס ונציג המכירות כבר ידאג לסובב את הגלגל ולהעביר אתכם שוב לתפריט , נקודה למחשבה.סגור
-
47.החברה עם חצי רגל בחוץעובד לשעבר 09/2013/24הגב לתגובה זו0 0זהו, מת הסוס פרסומות של גסיסה כי אין כבר מה להציע ללקוח, פעם זה באמת היה שירות טוב היום אפילו כבר זה לא... מאחל לבן דוב את העתיד של דנקנר, רק חבל על הכמה אחוזים הבודדים של עובדי חברה שבאמת משקיעים ומגיע להם עבודה טובה.סגור
-
46.רק לא גולןצרכן סלולר 09/2013/24הגב לתגובה זו0 0מוכן לשלם יותר לחברה שעונה לפניות ויש לה שרות לקוחות ומרכזי שרות. לא מוכן לשלם מעט ולקבל כלום. גולן- חאפר מצוי שיסגור את הדלת בקרוב תזכרו מה אני אומרסגור
-
Golan AhlaCharly 09/2013/29הגב לתגובה זו0 0Ahla !!!!!!!!!סגור
-
45.אין סיכוי שאורנג' יראו אותי מחוברת אליהםעברתי לפלאפון 09/2013/24הגב לתגובה זו0 0לעולם!!!! חברה שמחפשת רק איך לגבות. השירות נוראי מחלקת הגביה שלהם גובה כספים על ימין ועל שמאל ללא הבחנה וללא מחשבה שיש סכום קבוע שצריך לגבות וברגע שפונים אליהם ושואלים אותם למה - הם עונים ככה! ולא מזכים! הם על הפנים!!!! כדאי להם לסגור את החברה או להתחיל לשנות את ההתנהלות הנוראית שלהם!!!סגור
-
44.תובנה ישנה, פרסום ישן ומתנשא.אמיר 09/2013/23הגב לתגובה זו0 0באים לחנך אותנו - בלי בושה. במקום פרסומת שמחממת את הלב (לכך הם כיוונו) יצא להם סרט חינוכי, מטיף ומקומם. למה אני צריך שחברת סלולר תחנך אותי? הם נורא יהירים וזה מייצר אנטגוניזם.סגור
-
נוכלים ללא תקנהיורם 09/2013/26הגב לתגובה זו0 0הם הצליחו לעבוד עלי ,ללא כל בושה עד היום יש לי תזכורת חודשית כואבת בדמות חשבונית כתומה למרות שאני נחלצתי מהם לטובת גולן טלקום, שם לפחות ברור לי מה אני מקבל במורה ל100 שקל שלי.סגור
-
חייב להבין שאסור להתחייב לטווח ארוך = אסוןאילן 09/2013/27הגב לתגובה זו0 0המון פעמים ניסו לגרום לי להתחייב לטווח ארוך , ועשו זאת במתק שפתיים ,בעדינות בניסיונות לשלוח אלי הביתה איש מכירות - כלום לא עזר להם, הבנתי את הרמאות שלהם - . גם היום כשאני בגולן קניתי אייפון משומש ברבע מחיר - ושיקפצו כל חברות הסלולאר הגנבים למיניהם .סגור
-
43.את האורנג שלי שמתי בפח ועברתי לגולןשביט 09/2013/23הגב לתגובה זו0 0זה מה שקרה לי וצריך לקרות לכל שפוי אחר במדינה של גנביםסגור
-
42.כשהם לא רוצים להוזיל ולהתחרות,שמים פרסומתבולשיט,שלא עושה כלום 09/2013/23הגב לתגובה זו0 0הייתי באורנג' 12 שנה. עזבתי למתחרה זול וטוב,עם שירותי אקסטרא בחינם!!!סגור
-
41.ניתוח מעניין - אבל כבר לא רלוונטי יותר.אמיר 09/2013/23הגב לתגובה זו0 0כולנו התפכחנו - ומה המותג אומר על עצמו, איך הוא נתפס בתודעה וכו' כבר ממש לא מזיז לנו יותר, במיוחד במותגים שהיו כל כך מסואבים ושמנים בגלגול הקודם שלהם. הציבור כועס ובצדק על מותגי התקשורת בישראל, שדאגו לשדוד כסף ועוד כסף. (עד שמהפכת התקשורת של כחלון שברה את החוקים) מה שמעניין אותנו היום זה שירות טוב מהיר ואמין, ושהמחיר יהיה הוגן. (אני אישית מוכן לשלם קצת יותר תמורת שירות מהיר יותר - זה לגיטימי) היום מותג נמדד במעשים שלו ובהתממשקות מול הלקוחות ופחות בחזות הגרפית / פרסומית.סגור
-
40.הצליחו לעבוד על כולנודני 09/2013/22הגב לתגובה זו0 0כתבת יקרה, כמו רבים גם לך כנראה יש כשל בהבנת הנקרא והבנת הנשמע. בואי נבחן את הסיסמא החדשה של אורנג' שידעת היטב לצטטה מהפרסומת - "יש רגעים בהם צריך להניח את הסלולארי בצד. בשביל שאר הרגעים - אורנג' אולטראנט". מה שזה בעצם אומר שחש בחיינו רגעים בודדים ונדירים בהם עלינו לכבות את הטלפון הנייד כלומר אנחנו חייבים להיות דבוקים לנייד בכל ימות השנה ובכל שעות היום למעט אותם רגעי חסד מעטים. לי זה לא נשמע כמו צעד אחורה אלא יהירות שאין לה גבולות ומניפולציה די מתוחכמת שגרמו לך ולהרבה כמוך ליפול בפח. אני מציע שבמקום לתת פידבקים ולבשר על מיתוג אוונגארדי, תלמדי קודם לקרוא עברית.סגור
-
39.הבנתי כי יש רגע שצריך להניח את אורנג' בצדYZ 09/2013/22הגב לתגובה זו0 0ועברתי לגולן....סגור
-
38.פשטו את הרגל-מנסים כל דבר שיעזור,אבוד לגנביםאיתן 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0חברה שרק מנסה לעשוק את לקוחותיה,לא משנה איזו תדמית תנסה לבנות,היא שרפה את עצמה מזמן.כמו גם הבעלים לשעבר והתספורת. אין קיצורי דרך,יצטרכו לבנות דרך השירות תדמית חדשה ויקח להם שנים. כולם בורחים מהם ולפני שזה יקרה הם כבר לא יהיו. לא חבל לי עליהם.סגור
-
37.הפוך על הפוך על הפוךפרשן 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0כניתוח קמפיין לקורס מבוא בשיווק זה ניתוח נכון ויפה. אבל בעולם האמיתי הצרכן הממוצע ובמיוחד הישראלי ששבע מהקמפינים של חברות הסלולר/בנקים/ביטוחים שעושקים אותו כבר שנים, מזהה בשבריר שניה שעושים עליו שוב מניפולציה זולה כדי להחדיר שוב את המותג המאוס שדפק אותו לאורך שנים. אורנג' המצומקת והחבוטה של אחרי הרפורמה מנסה להשאיר את נתח המנויים העצלן שלה שעדיין לא עשה השוואת מחירים.סגור
-
36.הייתי פראייר של אורנג' 12 שנה - הספיק לי !!!! (ל"ת)אלי 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
35.אורנגנילון 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0אורנג גנביםסגור
-
34.מטה המאבק ברשת אורנגמטה המאבק ברשת אורנג 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0מוזמנים להכנס למטה המאבק ברשת אורנג' בפייסבוק ולקבל עדכונים וטלפונים ומס' פקסים של החברה על מנת למנוע את העושק והניצול שמבצעת החברה כלפי לקוחותיה.סגור
-
33.4 קווים של אורנג' עברו 2 ליופון 1 ל הוט ו 1 למויש 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0עבודה ולא אורנג'סגור
-
32.עוד בתחילת דרכם הפרסומות שלהםדסלוק 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0היו מתנשאות , קרות ו"עלק" מתוחכמות.לא הראו אפילו מכשיר סלולרי . כך שמעולם לא התחברתי אליהם , תרתי משמע . וכנראה זה לא יקרה בעתיד.סגור
-
31.אוראנג' חיה משוד כספי הפנסיה שלנוחכם 09/2013/20הגב לתגובה זו0 0כן, בן דוב, הבעלים של אוראנג', שדד את קופות הפנסיה שלנו ושל הורינו וקיווה להחזיר את הכסף דרך השוד המתמשך של לקוחות אוראנג'. לא כל כך הצליח לו, האמת, אבל מי ישלם על ההרפתקאה הזאת? אנחנו, כמובן. להיתנתק מאורנג', מידסגור
-
30.כמה כסף קבלת מאורנג על הכתבה.עכשיו שמרביתבני 09/2013/20הגב לתגובה זו0 0החבילות אינן מאפשרות להם קומבינות וגניבות הם רוצים שנשתוק כדי שיעלה להם פחות. מציע לכם גם אם יתנו לכם גן של שושנים תתרחקו מהםסגור
-
29.זאת לא פרסומת זאת פחסומת (ל"ת)אנונימי 09/2013/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
28.מוכן לספוג תספורת, רק שיפשטו רגל (ל"ת)מתעב את החברה הזאת 09/2013/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
27.הלוואי שישרף להם הבניין בראש העין (אבל בסופש) (ל"ת)זבל של חברה 09/2013/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
26.שירות זוועה באורנג' רק למכור רוצים וזהו!!!!!! (ל"ת)ש 09/2013/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.החברה הכי דוחה,שחצנית ובריונית בשוק הישראליגיא 09/2013/19הגב לתגובה זו0 0אורנג',תפשטו כבר רגל!סגור
-
24.שיזדיינו הכלבים האלהאיס 09/2013/19הגב לתגובה זו0 014 שנה דופקים אותנו וקורעים לנו את הכיס שימותו הם והפרסומות שלהם ושיפשטו את הרגל חברה מסריחה גנביםסגור
-
23.הרי גם ככה כולם כבר עברו לגולן טלקום .. (ל"ת)גולן טלקום 09/2013/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.זאת פרסומת גאונית מסיבות כלכליות!סתם אחד 09/2013/18הגב לתגובה זו0 0ככה רואים שכתבת לא מבינה מהחיים שלה. אם היום רוב החבילות בסלולר הן במחיר קבוע (ולרוב בשימוש בלתי מוגבל או גדול מאוד) - מה זה משנה אם הבן-אדם משתמש בסלולרי או לא? העיקר שהוא מכיר את המותג! בילר פספסה כאן לגמרי.. כל מי שחושב שאורנג' צבועים הוא מהלקוחות שחברות הסלולר בסוף עובדות עליו בעינייםסגור
-
21.עלוייותדוד לוי 09/2013/17הגב לתגובה זו0 0כאשר הלקוחות משלמים מחיר קבוע וללא הגבלה אז חברות הסלולאר רוצות שלא נדבר בזמן שהמחיר היה לפי זמן אויר הם עודדו אותנו לדבר יותר כך הם הרויחו יותר במחיר קבוע הם יחסית לא מרויחים מספיקסגור
-
20.שונא את אורנג'!!אזרח פשוט 09/2013/16הגב לתגובה זו0 0אין בנאדם אחד שאני מכיר באופן אישי ולא שונא א אורנג'. החברה הזאת מיררה לכולם את החיים. הלוואי ויפשטו רגל. גם אם היא הייתה החברה היחידה בעולם לקשורת, לא הייתי מנוי אצלה.סגור
-
19.וואו כל כך הרבה צביעות בפרסומת אחת. (ל"ת)נעשק נולד. 09/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.חוסר הבנה בסיסי - כנסו ותבינוש.ז. 09/2013/15הגב לתגובה זו0 0הסיבה שהם מרשים לעצמם לעשות פרסומת כזאת היא פשוטה מאוד, היום רוב המנויים שלהם מנויים על בסיס של מחיר קבוע ללא הגבלה, זה לא משנה להם כמה אנשים ידברו הם ישלמו אותו מחיר, להיפך, הם רוצים שידברו כמה שפחות, לעולם הם לא היו עושים פרסומת כזאת בימים שבהם הם עשקו את הציבור במחירים מפורזים, שכל דקה אנשים שילמו למעלה מחצי שקל, היום שכולם משלמים מחיר קבוע, פתאום הם מציגים את עצמם כאנושיים, כאלה שאכפת להם, כל מה שאני יכול להגיד להם זה, שיפסיקו להשתין עלי ויגידו לי שיורד גשם...סגור
-
17.אף פרסומת לא תשכנע אותי לעבור ולשלם יותרצרכן 09/2013/15הגב לתגובה זו0 099 שקלים שיחות בישראל ללא מגבלה מיסרונים ללא מיגבלה גלישה בנפח 3 ג׳יגה (הרבה מעבר למה שאני צריך) שיחות לחו״ל חופשי שיחות מחו״ל ב35 אגורות לדקה. אז אף פרסומת לא תשכנע אותי לחזור לאורנג׳סגור
-
בדיוק! (ל"ת)א 09/2013/16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.אורנג' עשו לי את המוותשי 09/2013/15הגב לתגובה זו0 0רשמו אותי לתכנית שיחות לכל העולם חינם, ב-300 שקל לחודש, למרות שאמרתי להם שאיני מעוניין (אפילו אין לי מכשיר טלפון - רציתי רק את האינטרנט). הייתי צריך להפעיל עורכי דין - בסוף הם הודו בטעות, ואמרו שיחזירו לי את הכסף שנגבה - עברו שנתיים ועוד לא ראיתי גרוש.סגור
-
15.באמת, כל הכבוד לאורנג' שמציעה לנו לכבות...אנונימי 09/2013/15הגב לתגובה זו0 0זה צעד נבון ויפה, אכן הפנמתי את הרעיון ומיישמו. אבל, בפחות כסף עם חברה אחרת...סגור
-
14.תזכירו לי למה אני עדיין באורנג'?טטס 09/2013/13הגב לתגובה זו0 0זה כי את(ה) כנראה לא חכם גדול, ולא הבחנת שמרמים אותך מדי חודש. אורנג' התנהגה כחברה רמאית. וכמוה ענקי הסולאר האחרים. זו הסיבה לנהירה הגדולה לחברות החדשות. גורם המחיר לנהירה הוא משני בעניין. אישית, איני אוהב דיון כה אוהב על פעילות של חברה רמאית, אפילו אם מדובר בנושאי פרסומת "מפתיעה".סגור
-
13.היי, הודות לynet אני יודע עכשיו שיש לך בלוגעמוס 09/2013/13הגב לתגובה זו0 0ושהשם שלך הוא לא מילר אלא בילר. מצפה לפוסטים הבאים שלך - מאזין נלהב לשי ודרור :)סגור
-
12.סלקום מבקשת לסגור את הטלפון בגללסונארה 09/2013/13הגב לתגובה זו0 0שבעבר עודדו כמה שיותר שיחות כדי לקבל יותר כסף מהלקוחות. היום, בעידן של הכל כלול, חברת הסלולר מעודדת להפחית בשיחות כדי להוריד את הנטל וההוצאות מהקו.סגור
-
11.עלאק מתחשבים - חברה גרועהאני 09/2013/13הגב לתגובה זו0 0לא האמנתי מזל שברחתי מהם בזמןסגור
-
10.כרגיל במקרה שלך הניתוח נכון ללפני עשר שניםדניאל 09/2013/12הגב לתגובה זו0 0אם היית מראה לי את הפרסומת הזאת לפני עשר שנים הייתי מתרגש, הייתי מפרגן הייתי מתרשם מהאסטרטגיה השונה והאמיצה. אבל אנחנו חיים בעידן שונה. הפרסומת של מאסטרקרד היתה מאסטרפיס לזמנה וזה בדיוק ההבדל בינה לבין מה שאורנג' עושים בשנת 2013. משפטים גדולים ותובנות גדולות שמגיעות מצד מותגים כבר לא מעניינות את הצרכן.זה לא אמין, זה לא אמיתי וצרכנים עולים על הזיוף בשניה. הרי כמו שנאמר פה באחת התגובות, אותו מותג ניסה לשכנע אותי לפני שנה או שנתיים למה כדאי לי לדבר כל הזמן מכל מקום. צרכנים מחפשים מוצר מעולה, מחפשים כנות, פשטות ושקיפות, מחפשים אותנטיות, מחפשים הוגנות ולא איזה משפט שאיש שיווק הגה בחדר ישיבות ובינו לבין המציאות הקשר מקרי בהחלט. כרגיל פספסת. לא פלא שעולם השיווק שלנו תקוע מאחור, אם את נחשבת לאחד מבכיריו.סגור
-
פגעת בולאחד שמבין שיווק 09/2013/13הגב לתגובה זו0 0ממש אבל ממש בול - זה גיבובי שטויות של אנשי שיווק לא רלוונטיים, בדיוק כמו חברת הפרסום ואנשי השיווק של אורנג'סגור
-
כנראה שאתה לא ממש מבין שיווק..פחחח 09/2013/18הגב לתגובה זו0 0אורנג' עשו את זה בגלל החבילות שאינן מוגבלות (שאינן תלויות בשימוש). אם קנית חבילה כזו הם מרוויחים אותו דבר אם תדבר או לא - אז מה אכפת להם להגיד לך לא לדבר? הכי חשוב שאתה מדבר ע ל י ה ם הרבה וזה פרסום חינם בשבילם. קיצר נפלת בפח ואתה לא באמת מבין בשיווק, הדבר היחיד שיש לך הוא חיבור לאינטרנט :)סגור
-
לפחחח - דווקא דניאל כתב לענייןארט 09/2013/23הגב לתגובה זו0 0הזמנים בהם המשפט : "אין דבר כזה פרסום שלילי" חלפו מהעולם. היום חברות חייבות להיות מאוד עדינות וזהירות מול קהל הצרכנים - כי יש פרסום שלילי ויש תפיסה שלילית שנבנית בדעת הקהל. עולם השיווק משתנה כל הזמן. והיום אי אפשר להסתכל על הצרכנים כעל עדר של כבשים - אז תפסיק להתייחס אליהם כך.סגור
-
9.ניתוח שטחי ומוטעהאריאל 09/2013/12הגב לתגובה זו0 0כשסיטי בנק אומרים ש"יש יותר בחיים מאשר כסף", השורה הבאה היא "יש בנק שמבין את זה". כלומר סיטי בנק הוא בנק אנושי שמבין אותך. כשמאסטר כארד אומרים ש"יש דברים שכסף לא יכול לקנות". הם בעצם אומרים, שבעזרת מאסטר כארד, אפשר לקנות את כל הדברים שמאפשרים לכם להגיע לאותם רגעים שאין להם מחיר. הסאב טקסט הוא: "אפשר לעשות שופינג כל היום בקניון ולא להרגיש ריקנות רגשית" לעומר זאת, הסאב טקסט של אורנג' הוא: "אתה חסר וגישות ולא יודע להתנהג. אנחנו באורנג', אנשי העולם הגדול עם המותג הבינלאומי שלנו, נלמד אותך מה הם ערכי משפחה". דרך אגב, הבחירה במחזמר עם להיט צווחני ודביק, לא קשורה לאסטרטגיה הזו. אבל כבר הוכח פעמים רבות, שזו הדרך הבטוחה להיכנס לזכורות והאהובות.סגור
-
8.יפה מאוד, ניתוח מעולה קבלי שאפו (ל"ת)ת"אביבי 09/2013/11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.כמה קנאה וצרות עיןיואב 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0מקריאת התגובות השטחיות עד כאב אפשר להבין שמדובר בשני סוגי מגיבים. מנהלי מותג שבחיים לא היה להם אומץ לאשר מהלך כזה או פרסומאים מתוסכלים שלא יצליחו למכור ללקוח שלהם כזה כוון. אפשר להסכים עם הקו הזה או לחשוב שהוא טעות. צריך להיות טיפש כדי לא לראות שיש כאן מהלך שיושב על תובנה צרכנית עמוקה והחלטה אמיצה של חברת סלולר לאמץ אותוסגור
-
קשקוש. במקרה הזה, זאת טעות גדולהשיט 09/2013/20הגב לתגובה זו0 0מנהל קמפיין שמחבר את אורנג' - המותג השנוא בישראל (בלי תחרות בכלל) עם פרסומת עדינה שמעודדת אותך *לא* להשתמש בשירותים שהם מציעים - מאבד אמינות בחצי שניה. זבל של פרסומת, חרא של חברה, כולם שונאים אותכם, תיסגרו כבר.סגור
-
ניריתדי לשקרים 09/2013/11הגב לתגובה זו0 0על איזו החלטה אמיצה אתה מדבר יואב? ברור שעם חשבון ללא הגבלה על שיחות, אורנג' רוצים שתדבר כמה שפחות. למה להמציא דברים? למה לחשוב שהקהל בבית טיפש? למה לא לכתוב שאתה ממשרד הפרסום שעשה את הפרסומת?סגור
-
6.אני קורא את התגובות ו..עודד 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0מתבאס. לא כי הסרטון הזה טוב, הוא נחמד לא יותר. אלא כי זה בעיקר מראה כמה האנשים בתעשיית הפרסום סתומים. בורים. עילגים. לא יודעים להבחין בין עיקר לטפל, מסתכלים על זווית כל כך צרה של הדיון. פשוט רפיון שכל כללי. אנשי הקריאטיב, דורנו הולך ופוחת. הכבוד שלנו נרמס, כי בעיקר כי אנחנו שחצנים ולא מספיק אינטיליגנטיים. דברו פחות בביטחון, הקשיבו יותר ללקוחות שלכם. שם טמון הפתרון המבריק.סגור
-
5.סקפטי מאז 2003 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0https://www.youtube.com/watch?v=DQEp5THXbyo&feature=youtube_gdata_playerסגור
-
4.ב-ר-ו-ר !!!!!!!האיש ההגיוני 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0רק בגלל הפרסומת הזו אני אשלם 130 ש"ח במינימום באורנג'במקום 59 ש"ח כיום. נראה לכם באמת רפי שכל כתומים שכמוכם ???סגור
-
3.פשוט ניתוח שגוי - מהיסודיניב 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0לא קורה הרבה שאני מזדהה עם טוקבקים של "הכתב לא מבין שום דבר", כי לטעמי אם יש גוף תקשורת כלשהו שמוכן לשלם - אז הכתב כנראה מבין משהו. אבל כאן נראה שיש פשוט ניתוח שגוי. כמעט 900 מילה על כלום. במשך שנים אורנג', כמו שאר החברות, לימדו אותנו שאנחנו צריכים את הסלולר שלנו בכל מקום, כל הזמן, להיות מחוברים תמיד. כי כל שניית חיבור הכניסה להם כסף. הרבה מאוד כסף. ואז באו החברות החדשות ולימדו אותנו שאין סיבה לשלם יותר מ-99 שקלים במקרה הרע, לא משנה כמה נדבר, נסמס, נווטסאפ, נצפה. ואז, כשכל שניית פעילות שלנו עולה להם כסף - באה אורנג' ואומרת "לא, תניחו את הטלפון בצד, אל תשתמשו בו". אז "ביטחון עצמי ששייך רק למותגי על"? לא לא, פשוט הרצון, הלגיטימי אגב, להגדיל את הרווחים. זה הכלסגור
-
100% - ניתוח שגוי. תלוש מהמציאות.מני 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0ולגבי ORANGE - "אסטרטגיה" או כיוון שמתאים לעידן של לפני ה"מהפכה" אם אפשר לקרוא לה ככה.סגור
-
תגובהיוני 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0זה שכתוב 900 מילה על כמעט וכלום אני מסכים, היה מספיק להשאיר את הכותרת על היציאה מהאוקיינוס האדום לכחול ולהטמיע את שני הסרטונים בעמוד. בכל אופן אני נוטה להסכים עם בילר, בהחלט נעשה כאן מהלך שאיננו שגרתי. בנוגע לכל מה שאורג' לימדו אותנו או לא בעבר זה כלל לא משנה - חוקי המשחק השתנו לגמרי. וד"א מי בכלל זוכר מה הם לימדו אותנו? סביר להניח שכל מה שזכור לנו מכל העשור בערך שהם פועלים פה זה באמת הבינ"ל כמו שבילר אמרה ואת סגת בן-דב. אנחנו זן נחות בעלי זיכרון קצר.סגור
-
2.כמה שום דבר אפשר לכתוב על כלום? (ל"ת)מני 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.חבלחבל 09/2013/10הגב לתגובה זו0 0חבל שהם מעתיקים את השורה של מאסטר כארד בלי בושה. "יש דברים שכסף לא יכול לקנות. בשביל כל היתר, יש מאסטר כארד.סגור
-
לא נשכך ולא נסלח לחברות הסלולריאיר דנציגר 09/2013/21הגב לתגובה זו0 0גם אם אורנג תציע לי לעבור בחינם. אני לא יעבור.השנאה אליהם כל כך גדולה ששום פרסומת לא תעבוד.לא חשוב כמה מתוחכמתסגור
-
מקווה שעברת מאורג' לגולןפראייר לשעבר 09/2013/26הגב לתגובה זו0 0העברתי את המשפחה המורחבת לגולן מעל 20 קווים !!!!!! אבל מה לעשות יש עוד המון משפחות ואנשים בורים שמשלמים הון לחברות הסלולר העושקותסגור


