דעות

המהפכה של אשדוד: התוכנית שתגשים את החלום של הצעירים

בחזון שלי אני רוצה להגשים את חלומם של צעירי העיר שיוכלו לבנות ולהיבנות באשדוד, ולכן בנינו תכנית רב תחומית שנוגעת בארבעה תחומים מרכזיים בחייהם של צעירים המבקשים לבסס את עתידם בעיר: בדיור, בתעסוקה, בלימודים ובפנאי
יחיאל לסרי |  4
יחיאל לסרי (צילום עיריית אשדוד)
בשנים האחרונות אשדוד נמצאת בתנופת פיתוח יוצאת דופן ולתושבי העיר יש זכות לראות את התהליכים שמתחוללים בעיר והופכים אותה לכרך עירוני, מודרני וחדשני ולמטרופולין אזורי. 
שינויים אלה מתרחשים בכל תחומי החיים המוניציפליים: בחינוך, חברה, רווחה, תרבות וספורט. בפיתוח וטיפוח המרחב הציבורי: פארקים, גנים ירוקים, טיילות, משחקי שעשועים ומתקני ספורט. בשיפור ושדרוג תשתיות: כבישים, שבילי אופניים ונתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית מתקדמת, מערכות מים וביוב, חשמל ותקשורת. בפיתוח תיירות: רצועת החוף, אתרים אטרקטיביים ומלונאות. במוסדות ציבור חדשים: מרכז כיוונים לצעירים, בית קלנג לאומנויות, מרכז מבקרים, בית חולים חדשני. במרכזי תעסוקה והשמה, פארק הייטק חדש הנמצא בשלבי הקמה. קריית ספורט, מוסדות חינוך וקריה אקדמית שבקרוב תתחיל בנייתה. 
 
התפתחות מואצת זו בצד העלייה ברמת החיים, הביאה לעליה דרמטית בביקוש לדיור, ולצערנו אנו עדים להגירה של צעירים אשר נולדו, גדלו וראו את עתידם באשדוד, אך נאלצים לגור במקום אחר. 
לצעירים הללו, למשאב האנושי הכי חשוב של אשדוד, מכוונת עיקר תשומת הלב שלנו, ועל אף שמשבר הדיור הינו משבר לאומי, אנו משקיעים הרבה מאוד משאבי ידע ותכנון ורותמים כל מי שיכול לסייע בהתמודדות זו.
הסכם הגג עליו חתמנו ב-2016, הוא המרכיב המסיבי בפתרון לבעיית הדיור, שאמור להוסיף כ-36 אלף יח"ד, ובהחלטה תקדימית וייחודית לאשדוד קבענו כי 80 אחוזים מהדירות תהיינה קטנות מ-100 מ"ר. אך אנו פועלים גם במישורים נוספים ובהם התחדשות עירונית, פינוי בינוי ומיזמי תמ"א 38, שבהם עשינו חריש עמוק בכל הרובעים הוותיקים והקלנו בהליכי התקשרות בין דיירים ליזמים, על מנת לקדם שני ערכים חשובים: חידוש פני הרובע ופתרונות דיור. למעלה מ-4,000 יחידות דיור זכו עד כה לשדרוג במסגרת תמ"א 38, כך שלתושבים ניתן מענה ביטחוני לאיום הטילים וחיזוק מבנים מפני נזקי רעידת אדמה, בצד שיפור חזות הבית והסביבה. כך גם הוספנו 1,000 יח"ד חדשות עבור זוגות צעירים והזרמנו רוח רעננה לשכונות הוותיקות. במסגרת זו, אלפי יח"ד נוספות נמצאות בתהליכי בנייה, קבלת היתרים, או דיון במוסדות התכנון וכרגע, למעלה מ-20 תכניות פינוי בינוי נמצאות לקראת ביצוע.
 
בחזון שלי אני רוצה להגשים את חלומם של צעירי העיר שיוכלו לבנות ולהיבנות באשדוד, ולכן בנינו תכנית רב תחומית שנוגעת בארבעה תחומים מרכזיים בחייהם של צעירים המבקשים לבסס את עתידם באשדוד: בתחום הדיור – ציינתי לעיל את המאמץ המרוכז ואת התאמת הבינוי ליכולת הכלכלית של הצעירים. בתחום התעסוקה – פארק ההייטק החדש כבר רושם התעניינות גדולה מצד יזמים ובמקביל אנו מקדמים מרכזי תעסוקה, מקיימים הכשרות והשמה לכח עבודה חדש  ומסייעים לבעלי עסקים. בתחום הלימודים – בקרוב מאוד נוכל לראות את תחילת בנייתו של משכן הקבע של המכללה האקדמית להנדסה ושל הקרייה האקדמית של אשדוד בקריית פרס הסמוכה לביה״ח אסותא.
בנוסף, אנו פועלים להכנת התשתית האקדמית והפיזית לאוניברסיטת אשדוד. בתחום הפנאי – אשדוד מציעה היום רצועת חוף מהיפים בארץ עם פעילות ים מרשימה ומאתגרת, סצנת בילוי וחיי לילה תוססים ובעונת הקיץ העיר רוחשת פעילות סביב פסטיבלים בינלאומיים, מופעי במה, אירועי חוצות ואווירת חופשה מהנה. 
אני מאמין כי המהפכה שאנו מובילים באשדוד, מייצרת תנאים אופטימליים לחיים עירוניים מלאים, כך שדור ההמשך אשר נולד וגדל באשדוד, יוכל לגור כאן, ללמוד, לעבוד, ליהנות מחיי פנאי תוססים ולהשתלב בהנהגה המקומית ובעשייה העירונית.
הכותב: יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אשדוד בקיפאון מוחלט
    משה 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סע לאשקלון ותראה עיר עם תנופת בנייה, חוץ מבמפרים בהרצל לא עשית כלום בכל שנות כהונתך.
    סגור
  • 2.
    ניהול כושל
    מיקי 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתהג כמו שריף החלטות מנוגדות למציאות מנותק ומנוקר תקדים את הבחירות חיי את חייך בפתח תקוה שם חייך וכאן זה הובי אף אחד מהתושבים לא שמע את קולך כול ה 10 שנים האחרונות עם טילים מעל הבית אתה בפתח תיקווה מתחבא
    סגור
  • גדל הנער ומחפש חזון
    עמי 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החזון שלי כיליד העיר שתרם את חלקו לביטחון המדינה זה לראות את ילדי ונכדי גרים לידי אך לצערי הם עזבו ושם הם פרחו וגדלו ,כיום הם דואגים לי שאני אברח מהעיר המושחתת לפני שאיזה קבלן מקורב ידאגו לו לתת לו לבנות איזה מגדל מול המרפסת שלי ,ממש חסר שטחים לבניה בעיר ,תכנון לקוי
    סגור
  • 1.
    כך מוצאים פתרונות לדור הבא
    ישראלי גאה ומודאג 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אשדוד היא עיר מוצלחת בנמל, מסופים ומסילת ברזל, בניה אורבנית עם ראות ירוקות של גנים פארק ומגרשי שעשועים , מרכזי לימוד והשכלה אשר ישדרגו את אוכלוסיית עיר בדור העתיד. הגיע הזמן שגם בהנהגת המדינה יוביל הכשרון ולא העסקונה של אסירים לשעבר ואנשים בינונים .
    סגור