דעות

תקשורת מגויסת של כתבי חצר הזורה חול בעיני הציבור

תמורת הליטוף שהפרשנים הצבאיים נותנים לצה״ל בתקשורת הם מקבלים אישורים לצלם תרגילים, ללוות מבצעים ולראיין מפקדים בכירים אשר כל מסר שהם נותנים לתקשורת מבוקר בקפידה על ידי דוברות צה״ל שחס וחלילה לא יוציאו מפיהם אפילו מילה אחת של ביקורת
יצחק בריק |  4
יצחק בריק (צילום פלאש90)
ציבור אדיש לאיום הקיומי, חי את טרדות היום, רובו איבד את ערך השליחות למדינה. מנהיגות רופסת שמעניין אותה הכיסא, אינטרסים צרים, מאבקי כוח ואגו, אופק ראייתם הוא לא יותר מהיום שלמחרת.
מנהיגות צבאית שאיבדה את דרכה, ניהול קריירה ולא ניהול הצבא. תרבות ארגונית מתחת לכל ביקורת שהיא היסודות המתפוררים שעליהם אי אפשר לבנות צבא מנצח. תקשורת שבחלקה הגדול היא תקשורת מגויסת של כתבי חצר, הזורה חול בעיני הציבור כפי שהיא עשתה זאת לפני מלחמת יום הכיפורים, המסרים של התקשורת לציבור באותה מלחמה ארורה היו שצה״ל הוא הצבא החזק במזרח התיכון ואין שום סיכוי שהערבים יפתחו נגדנו במלחמה. התוצאה הקשה מוכרת לכולנו. 
מגרונם של הפרשנים הצבאיים בעיקר מרשתות הטלוויזיה הגדולות וחלק מהעיתונים בעלי התפוצה הגדולה, אתרי האינטרנט, נשמע קולו של דובר צה״ל. תמורת הליטוף שהפרשנים האלה נותנים לצה״ל בתקשורת הם מקבלים אישורים לצלם תרגילים, ללוות מבצעים ולראיין מפקדים בכירים אשר כל מסר שהם נותנים לתקשורת מבוקר בקפידה על ידי דוברות צה״ל שחס וחלילה לא יוציאו מפיהם אפילו מילה אחת של ביקורת. 
חברו להם שלושה גורמים הזורים חול בעיני הציבור על מנת לשמור על דימוי פיקטיבי של הצבא המביא את הציבור לאדישות ואמונה שהצבא יכול לתת לו מענה בעת מלחמה אזורית - הפיקוד הבכיר של צה״ל, התקשורת המגויסת ומדינאים שכלל לא מתעניינים והמעט שכן חוששים לבקר את צה״ל פן יבולע להם.
 
קוטביות ושנאה בין חלקי העם מסיח את הדעת מהעיסוק החשוב באמת - אחדות ועוצמה של העם והמדינה שיוכל לעמוד באתגרי העתיד אל מול חורשי רעתנו. היינו בגולה 2000 שנות גלות, קרה לנו נס והקמנו מדינה לפני 75 שנה שעל הגנתה נשפך דם רב של טובי בנינו, הזדמנות נוספת במידה ונאבד את המדינה, כנראה כבר לא תהיה לנו.
אנחנו נמצאים היום במאני טיים, לחדול הוא לנצח, זו צומת קריטית בחייה של האומה, אין לנו ברירה אלא לקחת את עצמנו בידיים ולהתעלות מהעיסוק בשבטיות, בשנאה של מגזר למגזר, ולעסוק כאיש אחד בהצלת המדינה.
הכותב: יצחק בריק, אלוף בצה"ל. שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז, כיהן במשך כעשור בתפקיד נציב קבילות החיילים. לאחר פרישתו מתפקיד זה בשנת 2018 נודע בריק כמבקר חריף של היערכות צה"ל ומשרד הביטחון
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לחשוב שכולם לא מבינים ורק אני מבין ויודע
    ישראלי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לי את הידע לשפוט את נבואות הזעם של בריק. ואני בטוח שלא הכל מושלם בבטחון כמו בכל דבר בחיים. אבל אני גם חושב שהעוסקים במלאכת הבטחון מבינים ויודעים לא פחות מבריק . לכן צריך להקשיב לו ולאחרים ולהאמין שהאמונים על העשיה יודעים מה הם עושים ועושים כמיטב יכולתם.
    סגור
  • ומה אתה אומר בנוגע למה שהוא אומר על ההנהגה הרופסת .... (ל"ת)
    שש 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איציק צדק וצודק כתמיד
    קצין בשריון מיל' 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מי שמכיר את איציק בריק יודע היטב שכל מילה שלו שקולה ובדוקה. לא מחפש קריירה או רווחים כסוכן נשק למדינות זרות. תקשיבו היטב לדבריו ותעשו את המעשים הנכונים מהר ככל האפשר. בהצדעה.
    סגור
  • 1.
    יצחק בריק יותר מצודק.כל מילה חצובה בסלע האמת .
    רני 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא קורא את השמאל ואת המציאות כמו ספר פתוח !! לכן יש להקשיב ולבצע את התראותיו !!
    סגור