מינויים

תא"ל עופר וינטר לא יקודם לאלוף - וישוחרר מהצבא

סבב המינויים במטכ"ל ממשיך, ובקרוב צפוי לזמן הרמטכ"ל את מפקד אוגדה 98 לשעבר עופר וינטר לשיחה. לאחר שנה וחצי שנותר ללא תפקיד, הוא צפוי לסיים את שירותו בצה"ל. על רקע הפרסומים, ההחלטה להחליף את ראש אכ"א, ראש אגף התקשוב וגם אלוף פיקוד המרכז מעוררת מחלוקת בקרב רבים במערכת
מערכת ice |  2
עופר וינטר (צילום מרים אלסטר פלאש90)
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי סיכמו כי תא"ל עופר וינטר, אשר נמצא כבר מאז ספטמבר 2022 ללא תפקיד ולא סוכם לתפקיד בדיון האחרון צפוי להשתחרר מצה"ל. בקרוב יזמן הרמטכ"ל את הקצין לצד קצינים בכירים נוספים שלא קודמו והמתינו להחלטה. בעצם סיכום זה ממשיך הרמטכ"ל לבנות עבור מחליפו את המטה הכללי הבא.
ההחלטה להחליף את ראש אכ"א, ראש אגף התקשוב וגם אלוף פיקוד המרכז מעוררת מחלוקת בקרב רבים במערכת. על פי הנוהג, רמטכ"ל יוצא אינו מבצע מינויים של חברי מטכ"ל וקובע עובדות למחליפו, אלא במקרים חריגים, וגם אז רק לאחר שזהות הרמטכ"ל החדש סוכמה וההחלטות מקובלות עליו, כי הוא זה שיפקד עליהם ויעבוד איתם. 
 
המינוי המרכזי שממשיך להוות סוגיה בוערת, הוא זה של ראש אגף המודיעין תא"ל שלומי בינדר, ראש חטיבת המבצעים ב-7 באוקטובר ובשנה שקדמה לה. הרמטכ"ל ושר הביטחון ידעו חודשים מראש שהאלוף חליוה אמור להתפטר ובינדר היה המועמד המוסכם על השניים. גורמים במערכת תוקפים את השניים שיאיצו תחקיר ספציפי אחד על תפקוד חטיבת המבצעים ויציגו אותו לציבור להשיג את אמונו, מה שלא התרחש בסופו של דבר.
 
הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות יוסי יהושע ביקר את המהלך של הרמטכ"ל וכתב, "וינטר הוא קצין מצטיין, סוס דוהר, נועז שבניגוד לאחרים הוכיח עצמו בשדה הקרב. איזנקוט ייבש אותו שלא בצדק ולהרצי היתה הזדמנות לתקן את העוול. הוא בדיוק מה שחסר למטכ"ל האפור הזה שחלקם עם תקלות חמורות כמו תאונות אימונים קודמו כי הם בקליקה הנכונה. במה הם טובים ממנו?"

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כלומר המערכת עדין מתקשה למנות אלופים שאינם בקונספציה
    שרית 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה קרה ל"תנו לצה"ל לנצח?"
    סגור
  • 1.
    יום שישי השחור
    ריקלין 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ווינטר לא קודם מסיבה פשוטה: למרות הפסקת האש בזמנו בעזה, הוא שלח כוחות שאחד מהם נתקל וגרם למותם של לוחמים במיבצע צוק איתן. התגובה הווי טר נתן פקודת ירי מוטרפת לתותחנים שגרמה למעל 100 אזרחים פלסטינאים. מאז ווינטר נחשב למפקד לא שקול וקידומו עוקב בצדק
    סגור