מינויים

חברת החשמל הכריעה: זה המנכ"ל החדש

חברת החשמל הודיעה על מינוי חדש לתפקיד המנכ"ל: מאיר שפיגלר שסיים כהונה כמנכ"ל הביטוח הלאומי. "הוועדה התרשמה מהניסיון של שפיגלר ומהגישה החדשנית אותה הוא הציג"
מערכת ice | 
מאיר שפיגלר (צילום אוליבייה פיטוסי פלש 90)

חברת החשמל הודיעה היום (חמישי) כי מאיר שפיגלר (63) ימונה לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. שפיגלר מסיים את תפקידו כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, וצפוי להתחיל את תפקידו בחברת החשמל בחודש הבא. 
 

שפיגלר שהיה חבר בדירקטוריון החברה, נבחר על ידי ועדת האיתור לאחר שזו העדיפה אותו על פני שני מתמודדים מובילים נוספים מתוך חברת החשמל: ממלא מקום המנכ"ל איציק בלמס וסמנכ"ל הכספים אבי דויטשמן.

 



דירקטוריון חברת חשמל אישר פה אחד את המלצת ועדת האיתור, ומועד תחילת כהונתו יקבע בהתאם, לאישור שר האוצר ושרת האנרגיה, לאחר התייעצות עם הועדה לבדיקת מינויים. שפיגלר יכנס לתפקידו בתום חפיפה עם עופר בלוך, המנכ"ל היוצא, וחתימת השרים על המינוי.
 

חברי הדירקטוריון ביקשו להודות לכל המועמדים: "אין ספק כי הבחירה הייתה קשה בשל הרכב מועמדים מרשימים, בעלי ניסיון ואיכויות", ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל, דב בהרב, מסר כי "הועדה התרשמה מהניסיון של שפיגלר ומהגישה החדשנית אותה הוא הציג בהסתכלות על עתיד חברת החשמל בתוך משק האנרגיה המשתנה".
 

גם שרת האנרגיה קארין אלהרר התייחס למינוי : "אני מברכת את הדירקטוריון על השלמת התהליך ומחכה להבאת התוצאות לאישורי".

 


 

לבסוף, שפיגלר עצמו ביקש להודות לחברי הדירקטוריון על הבחירה: "אני נרגש ומודה על ההזדמנות שניתנה לי, ערב שנת ה-100 של החברה להוביל אותה, את ההנהלה והעובדים המצויינים שלה". 
 

תקופתו של שפיגלר בביטוח הלאומי התאפיינה במאבק מתמשך עם משרד האוצר. בעקבות חילוקי דעות בנושאים שונים ביניהם: ויכוח סביב ניהול של כרית ההון של הביטוח הלאומי , האופן שבו יזרים האוצר כספים לביטוח הלאומי וכן תנאי החל"ת במהלך משבר הקורונה המתמשך.   

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה