מינויים

לאחר המשבר: המוסד התל אביבי יוצא לדרך חדשה

בית ליסין יוצא לדרך חדשה ןמכריז על מיניו של יאיר שרמן לבמאי הבית של התאטרון, זאת לאחר תקופה ארוכה בה הנהלת התאטרון הייתה בסכסוך עבודה עם עובדי הבמה והשחקנים
מערכת ice |  1
יאיר שרמן (צילום ישיעיה פיינברג)
תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר הכריז היום (רביעי) על מיניו של יאיר שרמן (38) לתפקיד במאי הבית של התיאטרון. מינויו מגיע כחלק מרענון השורות בבית ליסין לאחר תקופה לא פשוטה עבור התיאטרון בהם התבצעו בו שביתות מצד עובדי הבמה בתיאטרון ולאחר תקופה בה השחקנים נותרו ללא שכר וללא עבודה.
מבין ליסין נמסר כי יאיר שרמן הוא אחד הקולות הרעננים והמבטיחים בתיאטרון הישראלי. בשנים האחרונות התפרסם בזכות הצגות פורצות דרך ועיבודים עכשוויים לקלאסיקות בינלאומיות וישראליות. שרמן, נולד בארצות הברית וגדל בירושלים. ב-2003 עבר לניו יורק ולמד באקדמיה האמריקאית למוזיקה ודרמה (AMDA). בסיום לימודיו, חזר לתל אביב. עבד במספר תיאטראות, בארץ ובעולם, ומלמד באוניברסיטת תל אביב ובבתי הספר לתיאטרון המובילים בארץ.
ב-2022 זכה בפרס מילוא ל"במאי השנה" על ההצגה "מותו של סוכן" בתיאטרון הקאמרי. ב-2016 בפרס "במאי השנה" של קיפוד הזהב על ההצגה "הבקכות" בתיאטרון תמונע. ובפרסים "הבמאי הטוב ביותר" ו"ההצגה הטובה ביותר" על ההצגה "מתאבל ללא קץ" בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון במינסק. ב-2019 ביים את ההצגה "אשכבה" בבייג'ין.
לאחרונה עלתה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר ההצגה המדוברת "המלט" בבימויו, שזוכה להצלחה גדולה ולאולמות מלאים עד אפס מקום. בנוסף ביים: "מותו של סוכן" - התיאטרון הקאמרי, "השחף" - תיאטרון גשר, "הכלה וצייד הפרפרים" - תיאטרון גשר ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ריענון עקום
    אריסטופנס 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציפי פינס עמעט 30 שנים בתפקיד מנכ"ל ומנהלת אמנותית . כישרון בינוני שתפס את המושכות בבית לסין ואינה מרפה . הרסה דורות של שחקנים במאים מחזאים מנהלים פוטנציאלים כל זאת עם אישיות מופרעת פסיכותית כוחנית נקמנית קנאית דיקטטורית וכל זמן שהיא נשארת מנהלת שום רעננות ורוח שונוי יהיו על המוסד הזה
    סגור