נדל"ן ותשתיות

הצפון או הדרום? זה האזור שחווה קיפאון בעסקאות הנדל"ן בצל המלחמה

אתר מדלן ערך ניתוח נרחב בכדי לענות על השאלה איזה איזור חווה את הפגיעה הקשה ביותר מהקיפאון בעסקאות הנדל"ן. על פי הנתונים, ערי הצפון התאפיינו בקיפאון משמעותי בגזרת עסקאות הנדל"ן ביחס לערי הדרום

מערכת ice | 
דירות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" השפיעה באופן משמעותי על עולם הנדל"ן בישראל, החל מעיכובים בהליכי הבנייה ועד להקפאת התוכניות של רוכשי הדירות. בכדי לענות על השאלה שהעסיקה רבים מאיתנו, איזה איזור חווה את הפגיעה הקשה ביותר כתוצאה מהקיפאון בעסקאות הנדל"ן, ערך לוח מדלן עבור אתר החדשות ynet ניתוח נרחב בנושא.
על פי הנתונים שהובאו לאתר החדשות ynet, לוח מדלן ערך השוואה בין מספר הדירות שנמכרו באזור הצפון לבין אלו הממוקמות באזור הדרום ברבעון האחרון של שנת 2023 לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022.
על פי הנתונים העולים מהניתוח, עולה כי המלחמה הנוכחית הובילה למצב שטרם נראה בעולם הנדל"ן – לא מעט ערים 'נמחקו' ממפת הביקושים של רוכשי הדירות באתר מדלן כאשר מספר ערים אחרות דווקא זכו לחיזורים רבים מצד אזרחי ישראל.
על פי הנתונים העולים מהניתוח הנרחב שביצע אתר מדלן, נראה כי באופן מפתיע ביותר ערי הצפון התאפיינו בחוסר ביקוש מצד רוכשי הדירות בניגוד לערי הדרום. כך למשל, ברבעון האחרון ב-2023 נרשמה עסקה אחת בעיר קצרין, כאשר בשנת 2022 באותו רבעון נרשמו 49 עסקאות.
בקריית שמונה, נרשמו 2 עסקאות במהלך הרבעון האחרון בשנת 2023 ואילו בשנה שעברה נמכרו 87 דירות, מדובר בצניחה של 97.70%. אם נסתכל על מפת ערי הדרום, מצב הקיפאון נחשב לפחות דרמטי.
ברבעון האחרון בשנת 2023 נרשמו 11 עסקאות בעיר שדרות, כאשר ברבעון האחרון של שנת 2022 נרשמו 143 עסקאות. באשקלון, נרשמו 195 עסקאות ברבעון האחרון ואילו בתקופה המקבילה בשנת 2022, צוין כי מספר העסקאות הסתכם ב-839, מדובר בירידה של 76.76%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה