נדל"ן ותשתיות
נתב''ג 2 מבוטל? זו ההחלטה שתביא סוף לפרויקט הענק
שרת התחבורה מירי רגב נכנסת לזירת הקרב בהחלטה דרמטית להורות לגורמים המקצועיים במשרדה להימתן מהשתתפות בדיון הארצי המכריע בנושא שדה התעופה רמת דוד
יום לאחר שח"כ אלמוג כהן הודיע על התפטרותו מתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה על רקע הכוונה להמשיך בהקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג ברמת דוד – משגרות רשויות רבות בצפון מכתב לראש הממשלה בדרישה ברורה: ממש את ההחלטות המקצועיות להקים את שדה התעופה ברמת דוד. הבוקר (שלישי) גם שרת התחבורה מירי רגב נוקטת צעד שתוקע את פרויקט נתב''ג 2.
המאבק האסטרטגי בין שיקולים כלכליים לחשיפה פוליטית מכשיל בימים אלה את התכניות הקריטיות להרחבת מערך התעופה בישראל. שרת התחבורה מירי רגב נכנסת לזירת הקרב בהחלטה דרמטית להורות לגורמים המקצועיים במשרדה להימתן מהשתתפות בדיון הארצי המכריע בנושא שדה התעופה רמת דוד. על פי גלובס, המהלך הזה מהווה תמיכה ברורה בעמדתו של ח"כ אלמוג כהן, שהתפטר מתפקידו כסגן שר כדי לחזור לכנסת ולהילחם בעוצמה על קידום הקמת שדה התעופה נבטים בנגב.
בעוד הפוליטיקאים מתמרנים בין אינטרסים אזוריים ולחצים מפלגתיים, צה"ל מחזיק בהתנגדות נוקשה למהלכים אלה, ובכירי האוצר מקימים אזעקה אדומה לקראת 2034 - השנה שבה נתב"ג צפוי להגיע לגבול הקיבולת המקסימלי שלו. החשכ"ל והממונה על התקציבים הפנו אזהרה נוקבת לנהגת המדינה לפני המלחמה עם איראן, בה הם הדגישו שעשר שנים נדרשות להקמת שדה תעופה חדש, וכל עיכוב נוסף מקרב את המדינה למציאות שבה אין פתרון מיידי לצוואר הבקבוק התעופתי המתהדק.
כזכור, אמש במכתב שהועבר לראש הממשלה עליו חתומים ראשי ערים מהצפון נכתב: "בימים אלה מתקיימים שוב דיונים בנושא מיקומו של שדה התעופה המשלים לנתב"ג. לשמחתנו הרבה, כלל הגורמים המקצועיים מצביעים שוב ושוב על רמת דוד כחלופה המועדפת, הן מבחינה תעופתית והן מבחינה תכנונית, כלכלית וביטחונית. מדובר בפרויקט חיוני חסר תקדים ואין חולק על כך שזהו מנוע צמיחה דרמטי עבור הצפון ובעל משמעות חסרת תקדים לשגשוג כלכלי תיירותי ולאומי".
על המכתב חתומים ראשי הערים עפולה, כרמיאל, טבריה, נוף הגליל, בית שאן,צפת, חצור הגלילית, קריית ביאליק ועמק הירדן – שפונים לראש הממשלה בדרישה "להאיץ את תהליך התכנון ולהקים את השדה המשלים במהירות האפשרית". רובם המוחלט של ראשי הערים בצפון קוראים להקים את שדה התעופה ברמת דוד ומבהירים: אנחנו מייצגים את הציבור שצריך תחבורה, תעסוקה ועתיד בגליל".
אבי אלקבץ ראש העיר עפולה ויו"ר פורום רשויות להקמת שד"ת בצפון: "אנחנו לא דיפ סטייט – מדובר בפרויקט לאומי שהמיקום הנכון שלו הוא בגליל. לאורך שנים רבות כל הגופים המקצועיים שעסקו בנושא קבעו כי: הגישה התעופתית, הניתוח הביטחוני והתחזיות הכלכליות – כולם הראו שוב ושוב שרמת דוד היא החלופה הנכונה והישימה ביותר. שדה התעופה עתיד לשרת ולשמש למעלה מ-4 מיליון תושבי הצפון מיום שיקום. אנו אוהבים את ח"כ אלמוג כהן ומחבקים את אחינו תושבי הדרום, אבל שדה תעופה משלים לנתב"ג חייב לקום משיקולים מקצועיים ולפי טובת המדינה ולא משיקולים אחרים".
עוד ב-
משה קונינסקי. ראש העיר כרמיאל ויו"ר המועצה הלאומית לגליל:"הקמת שד"ת משלים נתב"ג בגליל זהו צו השעה בשיקום והצמחת הגליל כולו. לאורך השנים הגליל חסר השקעות ממשלתיות ועכשיו זוהי הזדמנות פז שבה אנו צריכים לחזק את הכלכלה והצמיחה הדמוגרפית בגליל ע"י יצירת מנוע צמיחה בסדר גודל לאומי שיביא בשורה גדולה לתושביו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.לסקוב 3 חולוןב להה קציר 07/2025/07הגב לתגובה זו0 0הצפון זקוק לשדה תעופה מיושב ביהודים הדרום נבטים מוקף בבדויים עד באר שבע הישוב היהודי דליל, בנו במצפה רמון שדה תעופה אני חושבת שהוא פיל לבן. וכך יה יה בנבטים השרה מירי רגב בעב רה מקרית גת אלמוג מהדרום קודם תישבו ע. אני בעד לבנות שדה תעופה ב רמת דוד הצפון מיושב ברובו ביהודים ודרוזים משרתים בצה'ל. הדרום ברובו מיושב בבדויים. עבור מי לב נות שדה תעופה? עבור כמה ישובים אחד פה אחד שם? יש את מצפה רמון ב דרום הפך לפיל לבן חבל לשפוך כסף. קודם תישבו את ה מדבר בעולים חדשים מארצות הרוחה ואחר כך ב עתיד יבנו שדה תעופה.סגור



