נדל"ן ותשתיות

בעלות של 140 מיליון שקל: השינוי המשמעותי של צומת פת

הפרדה מפלסית שתאפשר נסיעה מהירה ורציפה, ללא רמזורים, לאורך של כ-1 קילומטר, בין כביש בגין למרכז העיר, בשני הכיוונים נחנכה ותנסה לפתור את הבעיות באחד מעורקי התחבורה העמוסים של עיר הבירה
כפיר אדר |  1
צומת פת (צילום באדיבות עיריית ירושלים)
בשורה טובה לתושבי ירושלים: עיריית ירושלים ומשרד התחבורה חנכו היום (יום ראשון) את ההפרדה המפלסית החדשה בצומת פת, שתאפשר נסיעה מהירה ורציפה, ללא רמזורים, לאורך של כ-1 קילומטר, בין כביש בגין למרכז העיר, בשני הכיוונים.
צומת פת מהווה את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והעמוסים של העיר ירושלים, בה עוברים מדי יום עשרות אלפי כלי הרכב. ההפרדה המפלסית כוללת בין היתר, שיקוע באורך של כחצי קילומטר ומעבר מקורה באורך של כ-60 מטר, המחברים בין הרחובות גולומב והרצוג. עלות הפרויקט הסתכמה ב-140 מיליון שקלים.
פרויקט ההפרדה המפלסית מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, קו הרכבת השני בבירה. הקו הירוק עתיד לחצות את צומת פת במפלס העליון תוך קבלת קדימות ועדיפות תחבורתית, ומזעור ההפרעה לתנועה בצומת. 
הפרויקט הרכבת הקלה בירושלים מקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות תכנית אב לתחבורה ירושלים, האחראית על התכנון, וחברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, האמונה על ניהול וביצוע הפרויקט.
במקביל לפתיחת ההפרדה המפלסית לתנועה נמשכות עבודות הפיתוח בפרויקט, הכוללת בין היתר את הקמת טיילת הצופה לעמק הצבאים, שביל אופניים אורכי וכן עבודות גינון ופיתוח נופי. העבודות צפויות להמשך מספר חודשים נוספים עד להשלמת תצורתו הסופית והחדשה של צומת פת.
חנוכת ההפרדה המפלסית נערכה במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון, נציגי תכנית אב לתחבורה ואורחים נוספים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי ההפרדה המפלסית בצומת פת הינה בשורה אמיתית עבור תושבי ירושלים ומבקריה הרבים. "פרויקט זה יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה באזור כולו ויהווה נדבך חשוב במערך התחבורתי העתידי של ירושלים בשנים הבאות", הוסיפה השרה רגב.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר כי: "אנו חונכים היום את ההפרדה המפלסית בצומת פת, אחד מעורכי התחבורה הראשיים של העיר וההפרדה צפויה לשמש אלפי כל רכב העוברים בצומת מידי יום ולהקל משמעותית על התנועה. הפרויקט מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה שבנייתו צפויה להסתיים תוך מספר שנים, כאשר כבר תוך שנה נתחיל לראות את ניצני סיום הפרויקט הענק הזה שיהפוך את ירושלים לעיר המובילה גם בתחבורה ציבורית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עופר איובי הנדחף
    אליהו 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה שאני מסתכל אני רואה את עופר איובי נדחף לתמונה. מי אתה ואיך אתה קשור לפרויקט הזה ? לך תתעסק בעניינים שלך בשכונת גילה ותפסיק לרוץ לכל תמונה. אתה גם לא פוטוגני.
    סגור