נדל"ן ותשתיות

הדרמה בחיפה: המועצה מגבשת תקציב חדש נגד קליש

אחרי הניצחון הגדול בישיבת המועצה שהתקיימה ביום ראשון האחרון, המועצה הלעומתית בעיריית חיפה פועלת לגבש תקציב חדש לעיר: "לא סיסמאות חלולות, אלא מציאות הכרחית ונבטיח את המימון הנדרש לכך"
אביחי דלאל | 
קליש-רותם, מתכוננת לבחירות? (צילום מאיר וקנין, פלאש 90)
מועצת השינוי, מועצת העיר הלעומתית בעיריית חיפה, הודיעה היום (שלישי) שהיא מגבשת תקציב חדש לעיר וטוענים ל"סדר עדיפויות חדש לטובת תושבי חיפה, התקציב החדש יהיה מעבר מהזנחה להשקעה ויחליף את הגזירות של קליש בהשקעה בתושבי חיפה" אמרו במועצה.
כזכור, ביום ראשון האחרון מועצת השינוי והשפיות ניצחה בהצבעה במועצה המיוחדת שבסיומה פוטרו סגני ראש העיר בשכר. חברי מועצה מהקואליציה חברו לחברי מועצה מהאופוזיציה ולטענתם הבינו כי ההתנהלות של קליש בזבזנית וכי העיר לא מנוהלת ומלאה בבעיות. לנוכח ההודעה על התקציב החדש קליש-רותם אמורה להיות מודאגת מהסיטואציה שכן אי אישור תקציב עלול להוביל להליכים דרמטיים ואולי אף לתקדים שבו ראש העיר תודח על ידי מועצת העיר לראשונה מאז הקמת מדינת ישראל.
על פי התוכנית של מועצת העיר, התקציב ישים במרכז את מערכת החינוך, השקעה בנקיון רחובות חיפה שלטענתם הוזנחו, השתלטות החזירים והשקעה מחודשת בתרבות ותיירות. במועצה מבטיחים כי התקציב החדש ייתן מענה לבעיות הרווחה והעוני בקרב האוכלוסיות המוחלשות בחיפה וטוענים כי התקציב יתמקד בשיפור מערכת החינוך העירונית, טיפול שורש בבעיות התברואה העירוניות והשתלטות החזירים, פיתוח מערך התרבות והחזרת האירועים העירוניים שקליש לטענתם ביטלה, שדרוג מערכת הרווחה העירונית בקרב האוכלוסיות המוחלשות, התמודדות עם ההגירה השלילית ממנה סובלת העיר בתקופת קליש, פיתוח כלכלי ותיירותי, וטיפול עומק במשבר האקלים.
מועצת השינוי:  "התקציב החדש שאנו בונים יהיה תקציב למען התושבים, ולא תקציב למען העסקנים. נחזיר את חיפה לתושבים, נטפל בהשתלטות החזירים, נפתח את הכלכלה העירונית, ננקה את העיר ונחזיר את אירועי התרבות לחיפה. התקציב שלנו יהיה שקוף ונגיש לכל התושבים. עיריית חיפה תכיר במצב החירום הנובע ממשבר האקלים העולמי ותציב את שיקולי האקלים במרכז תהליכי קבלת ההחלטות, לא כסיסמאות חלולות, אלא כמציאות הכרחית ותבטיח את המימון הנדרש לכך. ניטע עצים בכל רחבי העיר, נבנה מערך תחבורה חשמלי כך שיתאים לאקלים שישרור פה ב-20 שנים הבאות, נקים גגות סולאריים, נאסור שימוש בכלים חד פעמיים במערכת החינוך ומרחבים הציבוריים, בדגש על חוף הים. הסיכונים הנובעים משינויי האקלים, כגון שריפות, הצפות ועליית מפלס המים הם מידיים וצריך להיערך אליהם כאן ועכשיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה