קריירה ולימודים

נציג הליכוד בחיפה חושף: האם העיר בדרך לבחירות?

יו"ר הליכוד בעיר חיפה, עידו שמשון, נציג האופוזיציה במועצת העיר בריאיון לאתר ice: "אנחנו לא מצליחים לקדם שום דבר בעיר". על האחדות שנוצרה עם חברי הקואליציה: "זה לא סיסמא של אופוזיציונר. העיר בשפל הגדול ביותר מאז קום המדינה"
אביחי דלאל |  2
קליש-רותם, מתכוננת לבחירות? (צילום מאיר וקנין, פלאש 90)
יו"ר סניף הליכוד בחיפה, עידו שמשון, חבר האופוזיציה במועצת העיר חיפה בריאיון ל-ice. מספר על הסאגה הפוליטית בעיר, על הצלחה האופוזיציה להשיג רוב בישיבות המועצה, על הבעיות בחיפה ועל הרצון להדיח את ראש העיר המכהנת, עינת קליש-רותם, רגע לפני ישיבת המועצה המיוחדת שתתכנס ותדון בהדחתם של סגני ראש העיר בשכר. 
"בעקבות הכאוס המוחלט שסובב בעיר חיפה, אנחנו לא מצליחים לקדם שום דבר בעיר. בכל תחום שאנחנו לא נוגעים: תשתיות, בעיית החזירים ועוד, העיר לא מתפקדת, התושבים על סף ייאוש אז התחלנו להתארגן החברים מהאופוזיציה והחברים מהקואליציה" סיפר שמשון לאתר ice על המצב בעיר.
"ראינו שזה לא מתפקד ושיש בעיה קולוסאלית בעיר, שוב, זה לא סיסמא של אופוזיציונר. העיר בשפל הגדול ביותר מאז קום המדינה" לאחר מכן שמשון תקף את ראש העיר "אין ניהול, אין שום דבר שאפשר להצעיד את העיר כמה מקומות קדימה. בעיית התברואה, ניקיון, גינון וחינוך, איפה שאנחנו לא נוגעים זה נפל אז העניין שאי אפשר לנהל עיר כמו שצריך ואין לה קשר עם התושבים, עם הממשלה, זה משהו לא נתפס".
חברי מועצת העיר חיפה טוענים כי התנהלותה של קליש-רותם היא בזבזנים ומסיבה זו היא איבדה את הרוב כשחברי הקואליציה בעצמם החליטו לחבור לאופוזיציה ולהדיח את הסגנים, שמשון מספר על תכנית 2030 שנוצרה במהלך כהונתה של קליש-רותם: "הם פתחו מנגנון בתוך העירייה שנקרא מנהלת 2030 והם מילאו את המנגנון הזה ביועצים חיצוניים שכל אחד משתכר במשכורות עתק, בין 30-40 אלף שקל בחודש וזה מנגנון שהוא עירייה בתוך העירייה. זה משהו הזוי".


עידו שמשון, יו"ר הליכוד במועצת העיר חיפה (צילום: פייסבוק)
ביום רביעי הייתה אמורה להתקיים ישיבת מועצה מיוחדת שדרשו באופוזיציה על מנת לדון בהדחתם של הסגנים בשכר, הישיבה נדחתה כשבקואליציה טענו כי קיימים הסכמים פוליטיים ולא שקופים לציבור. "יהיו עוד כמה ישיבות שהם ירצו לבטל, הם דוחים את הקץ. הם פשוט במצב של ייאוש מוחלט" מספר שמשון "חלק מהקואליציה התחברה אלינו ובגלל זה יש לנו רוב ואנחנו יכולים לקדם דברים ולשלוט בסדר היום. לקדם את העיר, עיר כמו חיפה, השלישית בגודלה בארץ, נבחרה ראש עיר חסרת ניסיון שלא ניהלה בעיר שלה שום דבר בסדר גודל כזה. אין לה יכולת ניהולית ואין לה הבנה פוליטית". 
ואם תשאלו את שמשון הטיימינג שדומה לטיימינג של החלפת הממשלה ויצירת ממשלת שינוי, לא קשור לרצון של חברי מועצת העיר לייצר שינוי: "במבחן המוניציפלי אנשים רוצים לדאוג לטובת העיר, אנחנו לא מדברים על החזרת שטחים, לא מדיניות חוץ וביטחון, רוצים שלתושבים שלנו יהיה הכי טוב וכיום זה הכי גרוע שיכול להיות. אי אפשר להסתובב בעיר בלי להיתקל בקבוצות של חזירים, יש פחד ואנשים פוחדים, בסוף יקרה פה אסון, יש ילד שכמעט נדרס בגלל שחזיר רדף אחריו. אנשים מתוך הקואליציה שהבינו את זה חברו אלינו ואצלנו יש אנשים עם ניסיון, רקורד ועשייה בלתי מבוטלת. העיר הזו תתנהל כי היום היא לא מתנהלת. עד שנגיע לסיום הקדנציה האומללה ביותר שהיתה בעיריית חיפה". 
במועצת העיר מכוונים בשלב הראשוני להדיח את הסגנים, יחד עם זאת ולפי אמירותיו של עידו שמשון מהאופוזיציה ניתן להבין שזה רק שלב אחד בדרך להפיל את ראש העיר המכהנת. לדבריו, יש שני תרחישים שיכולים לקרות וכדאי לתושבי העיר להתכונן לבחירות: "שני תרחישים יכולים לקרות. או שלא נאשר תקציב והתרחיש השני שיותר ריאלי שיהיה פעם ראשונה בישראל שמועצת העיר תדיח את ראש העיר וזה אפשרי ברוב מיוחד. אנחנו מכוונים להתייצב, לעשות דברים בשיקול דעת ונקדם את העיר הזו ונחכה לצעד יותר נועז".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הדחת ראש העיר
    תושבת העיר 07/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח שעיר נמצאת בבעיה,כי אנחנו המגפה, לא עבדנו הכל היה מושבת, לא עבדנו,הכל היה מושבת.המצב תשתפר להעיר תשתפר
    סגור
  • 1.
    טיפשים פה רצו שמאלנית. קיבלו. כמו לפיד (ל"ת)
    חיפאי 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור